کد خبر: ۱۵۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰
فرمانده سپاه فجر استان فارس:

پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی پژوهش و تحقیق است

سردار بوعلی گفت: پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه امر مهم پژوهش و تحقیق است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه ایران سرافراز در دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی کشوری سرآمد در عرصه علم و دارای دستاورد‌های بی نظیر پژوهشی است، گفت: سهم تولید علمی کشور از یک دهم درصد در قبل از انقلاب اسلامی، اکنون به بیش از دو درصد رسیده و رشد علمی کشور نیز چند ده برابر رشد جهانی است.

سردار بوعلی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سهم چشمگیری در این دستاورد عزتمندانه و پیشرفت همه جانبه علمی داشته و همچنان با تفکر راهبردی و توسعه دانش پاسداری به دنبال شکستن مرز‌های دانش و فناوری است، گفت: در این عرصه، رهنمود‌های ارزشمند فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) چراغی فراروی سیاست گذاران و پژوهندگان دانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه فجر افزود: بی تردید یکی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز کشور موضوع پژوهش‌های مسئله محور است که نباید به هیچ عنوان از آن غفلت کرد، پژوهش باید در خدمت زندگی بهتر بشر قرار گیرد و در اسناد بالادستی کشور نیز سهم عمده‌ای برای پژوهش تقاضا محور و توسعه این فرهنگ قائل شد.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیقات علمی، پشتوانه برنامه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه در حال پیشرفت است، گفت: پژوهش باید در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی همواره بعنوان یک مسئله محوری و دارای اهمیت دنبال شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، ضرورت و اهمیت پژوهش در جهان امروز که تبادل و پردازش اطلاعات و ارتقا دانش یکی از شاخصه‌های مهم تمدن هاست بیش از پیش نمایان شده است و از سوی دیگر حضرت علی (علیه السلام) می‌فرمایند: "برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست".

سردار بوعلی ادامه داد: بنابراین پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه امر مهم پژوهش و تحقیق است.

وی با بیان اینکه نکته مهم دیگر که لازم می‌دانم بر آن تاکید کرده و از همه دست اندرکاران مطالبه نمایم موضوع مهم سرمایه گذاری در بخش پژوهش بعنوان مهمترین شاخصه توسعه یافتگی جوامع است، گفت: پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و عامل محوری پیشرفت و توسعه است و بهترین راه حل‌ها برای مشکلات از این طریق بدست می‌آیند.

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: در این راستا تشکیل شورای آینده پژوهی و آینده نگری در استان فارس به منظور دیده بانی، رصد، مطالعه، مشاهده، مراقبت و آسیب شناسی پدیده‌های موجود و چالش‌هایی که در آینده رخ خواهند داد از جمله مهم‌ترین ضرورت‌ها و مطالبات این خطه است که اگر همراه با دانایی محوری و عقلانیت باشد بدون شک موجب تعالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فارس خواهد شد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان