کد خبر: ۱۵۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰
به مناسبت هفته پژوهش انجام شد:

تجلیل از ۷ پژوهشگر برتر مجموعه قضایی استان فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم رونمایی از سه جلد کتاب نشست های قضایی دادگستری و تقدیر از پژوهشگران برتر دادگستری استان فارس و سازمان های تابعه قوه قضائیه که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد بر حمایت ویژه دادگستری استان از قضات و کارکنان پژوهشگر استان تأکید کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در مراسم هفته پژوهش با تبریک 25 آذرماه روز پژوهش و همچنین با تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به این که علم و عمل باید مکمل یکدیگر باشند به قضات و کارکنان  پژوهشگر استان فارس توصیه کرد تا از ظرفیت های علمی خود در جهت رشد و تعالی قوه قضائیه استفاده نمایند.

وی با بیان این که تا کنون تفاهم نامه های جدا گانه ای میان دادگستری استان فارس و مدیریت حوزه های علمیه استان فارس، دانشگاه شیراز و سایر مراکز علمی و پژوهشی منعقد شده است بر استفاده و بهره گیری از ظرفیت علمی نخبگان ، روحانیت و علمای حوزه های علمیه و اساتید دانشگاه تأکید کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ضمن قدردانی از اقدامات معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان  قضات فارس را یکی از موفق ترین و سرآمدترین قضات کشور به لحاظ علمی دانست و گفت: قضات دادگستری استان فارس علیرغم اینکه به لحاظ  مشغله کاری به صورت شبانه روز در حال  خدمت رسانی به مردم و رسیدگی به پرونده های قضایی هستند برای فعالیت های علمی و پژوهشی نیز اهمیت ویژه ای قائل بوده و نشست های نقد و تحلیل آرای قضایی به صورت مداوم در تمامی حوزه های قضایی استان برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی  به برخی از مقالات و پژوهش های علمی صورت گرفته از سوی قضات و کارکنان دستگاه های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته 59 مورد پژوهش به دبیرخانه معاونت منابع انسانی دادگستری استان فارس ارسال و از آن میان 7 اثر برتر برگزیده شده اند که از این میان  4 تن از قضات استان فارس، 2 تن از سازمان پزشکی قانونی و سازمان بازرسی استان و همچنین یک تن از کارمندان  به لحاظ  علمی و پژوهشی حائز رتبه برتر شدند.

وی بار دیگر  بر برگزاری نشست های قضایی و نقد و تحلیل آرای قضایی تأکید کرد :آرای قضایی صادره شده توسط قضات استان در نشست های  نقد و تحلیل آراء با حضور اساتید دانشگاه ها و نخبگان علم حقوق به بوته نقد و تحلیل گذاشته شود چرا که تمامی  آراء قضایی قضات باید  متقن ، مستدل و محکم باشد و هیچ نقادی نتواند خللی بر آن وارد نماید.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که فعالیت های پژوهشی نباید منحصر به هفته پژوهش باشد بر پژوهش و تحلیل در تمام طول سال تأکید کرد و گفت: با تبلیغات مناسب در زمینه انجام امور پژوهشی سعی شود در آینده مقالات و کتب بیشتری از سوی قضات  پژوهشگر استان فارس تهیه و تدوین شود.

گفتنی است در این مراسم که با حضور اعضای شورای قضایی استان برگزار شد از پژوهشگران برتر مجموعه قضایی استان فارس تجلیل گردید و از جلدهای ششم ، هفتم و هشتم کتب نشست‌های قضایی دادگستری کل استان فارس رونمایی شد.

ارسلان اشرافی معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری فارس در خصوص سه جلد کتابهای نشست های قضایی استان فارس که در این مراسم رونمایی شد گفت:  این کتب که شامل نشست‌های قضایی دادگستری و مجتمع‌های قضایی استان فارس می‌باشد و در بردارنده نظرات علمی و تجربی قضات است که با همت معاونت منابع انسانی  و امور فرهنگی دادگستری کل استان فارس، توسط حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس و دکتر ارسلان اشرافی معاون منابع انسانی دادگستری فارس گردآوری و تدوین و توسط انتشارات نوید شیراز چاپ و منتشر شده است .

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان