کد خبر: ۱۵۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از توقيف پرايد و كشف ۱۸۶ كيلو ترياك تا به دام افتادن موبایل قاپ در شهرك جوادیه

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

توقيف پرايد و كشف 186 كيلو ترياك

فرمانده انتظامي استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان "ني‌ريز" يك سواري پرايد توقيف و در بازرسي از آن 186 كيلو ترياك كشف شد.

سردار "رهام‌بخش حبيبي" ، بيان كرد: مأموران انتظامي شهرستان "ني‌ريز" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي فرعي منطقه "رودخور"‌ به يك سواري پرايد مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: راننده بدون توجه به ايست پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با توجه به موقعيت جغرافيايي خودرو را رها و به سمت باغات اطراف متواري شد.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 186 كيلو ترياك كشف شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري قاچاقچي متواري با جديت ادامه دارد.

سردار "حبيبي" تأكيد كرد: پليس در راستاي برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بي امان با اين پديده شوم از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.

كشف 15 ميليارد كالاي قاچاق در "رستم"

فرمانده انتظامی "رستم" از توقیف یک دستگاه كاميون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال خبر داد.    
    
 "محمدجواد اسلامی مهر" ، بيان كرد: در راستاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز،  ماموران يگان ‌امداد شهرستان "رستم" حین کنترل محورهاي مواصلاتی به یک دستگاه كاميون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف كردند. 

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 218 ثوب لباس و 152 جفت كفش ورزشي، يك ميليون و 400 قلم لوازم آرايشي و 762 دستگاه آبميوه گيري، جارو برقي، خردكن، قهوه‌ساز، اتومو، دستگاه بخار، ماساژور، تست فشار خون، ماشين ريش‌تراش، سشوار، چاپگر، مودم، عينك و اسپيكر خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "رستم" با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، 15 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي توسط پليس آباده

فرمانده انتظامي "آباده" از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگیری 42 معتاد و خرده فروش طي دو هفته گذشته خبر داد. 

 "سيدابوالفضل مسعودي" ، اظهار داشت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت عمومي، مأموران انتظامي آباده طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را طي دو هفته گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در اين طرح ضمن جمع‌آوري و دستگيري 42 خرده فروش و معتاد، 34 كيلو ترياك، 97 گرم هروئين و 72 گرم شيشه را كشف كنند.

فرمانده انتظامي "آباده" تصريح كرد: دستگيري 9 سارق و كشف 12 فقره انواع سرقت‌ها و توقيف 39 دستگاه وسايط نقليه مزاحم و متخلف از ديگر نتايج اجراي اين طرح بود.

 "مسعودي" به دستگیری 11 متهم توسط پلیس فتا و آگاهي و کشف 28 فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرايم رایانه‌ای، هتك حيثيت و جرايم مالي و اقتصادي اشاره كرد و گفت: از اولويت‌هاي پليس ارتقاء کيفي احساس امنيت در بين شهروندان، مقابله با تهيه و توزيع کنندگان مواد مخدر، جمع آوري معتادان پر خطر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش مي‌باشد.

دستگیری سارق اماكن خصوصي  در "کوار"  

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارق اماكن خصوصي با 16  فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شد. 

 "سیدرحمان هاشمی" مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان كرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وي افزود: در پي وقوع چندین فقره سرقت اماكن خصوصي در حوزه استحفاظي شهرستان کوار، پيگيري و بررسی موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌‎اي را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفيگاهش دستگیر كنند.

 "هاشمی" با بيان اينكه سارق در تحقيقات پليس به 16 فقره سرقت اعتراف و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان را مورد توجه قرار داده و هرگونه موارد مشكوك را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

سرقت در بوشهر و کشف در کازرون 

جانشین انتظامي "کازرون" از کشف يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي توسط ماموران پلیس آگاهی اين شهرستان خبر داد.

 "حجت‌الله احمدیان"  اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی كازرون حین گشت زنی در حوزه استحفاظي و همچنين سرکشی از پارکینگ‌ها به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند.

وي عنوان كرد: ماموران در استعلام اوليه از سامانه پليس مطلع شدند كه موتورسيكلت مذكور مسروقه و سابقه سرقت از استان بوشهر دارد.

جانشین انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست هشدارهاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت را جدي بگيرند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب  را از طريق تلفن 110 به پليس  اطلاع دهند.

به دام افتادن موبایل قاپ در شهرك "جوادیه" 

فرمانده انتظامی "شيراز" از دستگيري موبايل قاپ حرفه‌اي با 10 فقره سرقت در شهرک "جوادیه" شيراز خبر داد. 

 "فرج شجاعی" ، بيان كرد: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در سطح شهرستان شيراز توسط راننده و سرنشين سواري سمند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وی گفت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت كه سارقان در ساعت‌های پایانی شب در حالی که شهروندان مشغول مکالمه تلفنی بوده‌اند اقدام به سرقت تلفن همراه آنان مي‌كنند.

فرمانده انتظامی "شيراز" تصریح کرد: ماموران كلانتري "30 ركن آباد" شيراز با انجام اقدامات فني و پلیسی موفق شدند سارقان را در شهرك "جواديه" حين موبايل قاپي شناسایی كنند.

 "شجاعی" با بیان اینکه راننده به محض مشاهده پليس با توجه به تاريكي هوا متواري شد، عنوان داشت: ماموران انتظامي در يك عمليات ضربتي موفق شدند سرنشين خودرو را دستگير كنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 10 فقره موبایل قاپی اعتراف و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري راننده متواري با جديت ادامه دارد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان