کد خبر: ۱۵۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰
به بهانه سالگرد شهادت:

زمزمه شهادت در نماز شب شهید حشمت الله امینی

مهم ترین ویژگی حشمت الله عشق اهل البیت(ع) به خصوص سیدالشهدا(ع) بود و من این را در نماز ها شب های او می دیدم که با چه حالتی از امام حسین علیه السلام طلب شهادت می کرد.
به گزارش سرویس ایثار و شهادت شیرازه، حشمت الله امینی سال ۱۳۴۰ در شیراز چشم به جهان گشود و با شور انقلاب اسلامی در ایران فعالیت های انقلابی و مبارزه علیه رژیم ستم شاهی را آغاز کرد.

در بهبوهه شور انقلاب همراه با خانواده به شیراز عزیمت کرد و فعالیت های انقلابی خود را به عنوان بسیجی در مسجد حسن ابن علی(ع) محله شیشه گری شیراز ادامه داد. 

پس از گذراندن تحصیلات خود تا دیپلم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به جمع پاسداران انقلاب پیوست.

برای دوره آموزشی پاسداری به تهران عزیمت کرد و عضو تیپ محمد رسول الله(ص) شد و پس از آموزش تقریبا 20 ساله بود که به جبهه های حق علیه باطل برای رویارویی با دشمن بعثی رفت. در منطقه هور العظیم به عنوان سرپرست پدافند مشغول به فعالیت شد. 

حشمت الله در کردستان، تپه های کله قندی، در عملیات قدس 3 ، هویزه و خرمشهر شرکت کرد.

حسین امینی برادر شهید امینی در گفتگو با خبرنگار شیرازه در خصوص نحوه شهادت گفت: حشمت الله پس از مدتی به تیپ 46 الهادی استان فارس منتقل شد. زمانی که قطع نامه اعلام شد؛ منافقین با همدستی ارتش صدام به ایران لشکر کشی کردند. ارتش عراق هم با حمله منافقین پاتکی به منطقه هویزه زد.

وی ادامه داد: حشمت الله و پاسداران دیگر تیپ الهادی به محل هویزه اعزام شد که پل خسروآباد آبادان توسط ارتش عراق مورد حمله قرار داده شد و ماشین شهید امینی که به همراه دونفر از پاسداران بود، به باتلاق تا عمق سه متر فرو رفت. 

زمزمه شهادت در نماز شب شهید حشمت الله امینی

امینی گفت: غواص ها پس از اطلاع به محل اعزام شدند و ماشین بیرون کشیده شد، شهید امینی تا انتقال به بیمارستان زنده بودند اما پس از ساعتی در 26 آذر ماه سال 1367 شهید شدند.

حسین امینی که خود از رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: 16 ساله بودم که به عنوان بسیجی و زودتر از حشمت الله به جبهه رفتم و در عملیات قدس سه، والفجر 1 و محرم شرکت کردم.

زمزمه شهادت در نماز شب شهید حشمت الله امینی

وی ادامه داد: در منطقه هور العظیم مسئول پدافند بود که با سرنگونی یکی از هواپیما های عراقی توسط آیت الله رفسنجانی مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت.

خانم امینی مادر شهید حشمت الله امینی نیز در ادامه گفت: در مراسم شهادت دامادمان، حشمت الله همه ما را از بالای مزار بلند کرد و خطاب به دامادمان گفت که آقای حسینی به من قول بده که سه روز مونده به چهلم تو، من شهید بشوم! دقیقا همین اتفاق رقم خورد.

خانم امینی گفت: برای اعزام به جبهه ممانعت نکردم و مشوق آن ها برای دفاع از اسلام و کشورمان بودم. پس از چند مدت که حشمت الله به جبهه رفت برادم به او نامه ای نوشت و کسالت مرا عنوان کرد بنابراین خواستار بازگشت او شد. 

مادر شهید امینی گفت: برای نماز شب که بیدار شدم، حشمت الله به من گفت که راضی هستی به جبهه بروم؟ روز قیامت حضرت فاطمه(س) خواهد گفت که همه برای دفاع از اسلام آمدند اما تو پسر خود را نفرستادی! 

به حشمت الله گفتم که "دو پا از تو و دو چشم از من" برو به سلامت.

وی با بیان اینکه اصلا مرخصی برای حشمت الله معنی نداشت و به طور دائم در جبهه های دفاع مقدس بود، تاکید کرد: روز ازدواج بلافاصله دوباره برای اعزام به جبهه شال و کلاه کرد و وقتی علت را جویا شدیم گفت که مادر رزمندگان چشم انتظار فرزندانشون هستند چگونه من می توانم اینجا باشم و همرزمانم در جبهه مقام دشمن ایستادگی کنند؟

زمزمه شهادت در نماز شب شهید حشمت الله امینی

مادر شهید امینی گفت: ساعت 10 شب بود و باران می زد. زنگ درب خانه را زدند و وقتی درب را باز کردم دختر و عروسم را دیدم. 

پس از سلام و احوال پرسی سراغ حشمت الله را گرفتم که در همین موقع چند پاسدار را دیدم و همین سوال را از آن ها کردم و در پاسخ گفتند که حشمت الله منطقه را به ارتش تحویل بدهد، می آید.

حال عجیبی داشتم و به پاسدار ها گفتم که به من بگویید حشمت الله شهید شده است! 
پاسدارها مات و مبهوت ماندند و در آخر به من خبر شهادت را دادند.

مهم ترین ویژگی حشمت الله عشق اهل البیت(ع) به خصوص سیدالشهدا(ع) بود و من این را در نماز ها شب های او می دیدم که با چه حالتی از امام حسین علیه السلام طلب شهادت می کرد. 

اخلاق شهید حشمت الله زبانزد بود و بر روی ناموس خودش و مردم بسیار غیرت داشت.


گفتنی است، یادواره سردار رشید اسلام شهید حشمت الله امینی شنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۰ همزمان با نماز مغرب و عشا در محل بقعه شاهداعی الی اله شیراز برگزار می شود.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان