کد خبر: ۱۵۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

بهبود رکورد ملی توسط بانوی وزنه بردار شیرازی در مسابقات جهانی

فاطمه یوسفی بانوی وزنه بردار شیرازی در گروه B دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان، ۲ رکورد ملی را بهبود بخشید.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، محمد شجاعی رییس هیات وزنه برداری شیراز گفت: یوسفی که با رکورد ورودی ۲۲۰ کیلوگرم به روی تخته رفته بود در حرکت یک ضرب موفق به مهار وزنه ۹۳ کیلوگرمی شد و در حرکت ۲ ضرب هم وزنه ۱۲۶ کیلوگرمی را بالای سر بُرد و در مجموع با ۲۱۹ کیلوگرم ۲ رکورد ملی را از آن خود کرد.

شجاعی افزود: یوسفی درحرکت یک ضرب ۶ کیلوگرم، در ۲ ضرب هم پنج کیلوگرم و در مجموع ۱۱ کیلوگرم رکود ملی دسته فوق سنگین را بهبود بخشید و در رده یازدهم این دسته در جهان ایستاد.

گفتنی است، فاطمه یوسفی در نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا به مقام هفتم دست یافته بود.تیم ملی وزنه برداری مردان ایران در پایان این پیکارها با ۵۴۸ امتیاز نایب قهرمان جهان شد.

همچنین روسیه ابا ۵۸۱ امتیاز قهرمان شد و تیم ازبکستان هم با ۵۲۵ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.تیم بانوان ایران هم با ۱۵۱ امتیاز در رده بیست وسوم قرار گرفت.رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان مردان و زنان جهان جمعه ۲۶ آذر در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان پایان یافت.

در این مسابقات۴۳۲ وزنه بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷وزنه بردار زن از ۵۶ کشور شرکت داشتند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان