کد خبر: ۱۵۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰
در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها؛

شب شعر «روایت حبیب» در شیراز برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس از برگزاری شب شعر «روایت حبیب» به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور شاعران استانی در شیراز خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مجید میکائیلی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر با اشاره به در پیش رو بودن دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی، منویات رهبر معظم انقلاب را در این رابطه یادآور شد و گفت: معظم‌له در سخنانی فرمودند که سردار شهید عزیز قاسم سلیمانی را با چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم.

وی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه روشنی برای تداوم راه شهید سلیمانی دانست و افزود: در این راستا باید هرکسی به سهم وسع خویش دنبال کننده راه این شهید بزرگوار باشد.

میکائیلی بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی در همبستگی ملی و انقلابی ملت ایران و جریان مقاومت در سراسر منطقه بود و شخصیت آن شهید والا مقام آنگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) توصیف کردند، می‌تواند به عنوان الگو و یک مکتب فکری برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد، لذا بزرگداشت آن بزرگمرد عرصه ایثار همه ساله باید باشکوه‌تر از گذشته و با برنامه‌های عمیق و تاثیرگذار فرهنگی هنری همراه باشد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های مختلفی را به مناسبت دومین سالگرد شهید سلیمانی برگزار خواهیم کرد، گفت: برنامه‌های بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی با تکیه بر تبیین مکتب فکری آن شهید بزرگوار، استفاده از ظرفیت شعر و هنر انقلاب برای تبیین ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی و تبیین حادثه مهم شهادت سردار سلیمانی و حماسه بین‌المللی مردم در تشییع ایشان خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، برگزاری شب شعر «روایت حبیب» با حضور چهره‌های برتر شعر را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: محور ارسال آثار به این شب شعر، سپهبد شهید قاسم سلیمانی از زوایای مختلف است.

میکائیلی با بیان اینکه این برنامه به صورت کشوری در تمام استان‌ها و با حضور شاعران هر استان برگزار می‌شود، گفت: به یاری خدا این شب شعر را در تاریخ 12 دی‌ماه سال جاری به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یکی از سالن‌های بزرگ شیراز برگزار خواهیم کرد.

وی با تصریح اینکه علاقه‌مندان می‌توانند اشعار خود در قالب‌های مختلف حداکثر تا تاریخ 10 دی‌ماه جاری به شماره 09010524332 از طریق نرم‌افزار واتس‌آپ ارسال کنند، گفت: پس از داوری آثار از 10 نفر از شاعران منتخب تجلیل به عمل خواهد آمد و به تمامی شرکت‌کنندگان در شب شعر نیز لوح یادبود تقدیم خواهد شد.

میکائیلی همچنین از رونمایی از 3 کتاب شعر مربوط به سپهبد شهید قاسم سلیمانی در این شب شعر خبر داد و گفت: دبیر ستاد برگزاری این شب شعر در استان فارس به عهده حجت‌الاسلام محمد حسین انصاری‌نژاد، دبیری علمی آن نیز به عهده محمد مرادی و دبیر اجرایی آن نیز دانیال بهادرانی است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در اجرای این برنامه مشارکت و همراهی دارند، گفت: سازمان بسیج مداحان استان، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان، قرارگاه جهاد فرهنگی سپاه استان، سازمان بسیج رسانه استان، سازمان فضای مجازی بسیج استان، بسیج صدا و سیمای استان، روابط عمومی سپاه استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، کنگره سرداران و پانزده هزار شهید استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در اجرای این برنامه مشارکت و همراهی دارند.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان