کد خبر: ۱۵۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰
با نام و یاد سپهبد حاج قاسم سلیمانی:

هشتمین مرحله رزمایش مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه در فارس برگزاری می شود

قزل سفلی گفت: هشتمین رزمایش کمک مومنانه با رویکرد تلفیقی کمک و خدمت مومنانه و به صورت محله‌محور است که با محوریت پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی از ۵ دی ماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ این ماه ادامه دارد‌.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل قزل‌سفلی با اشاره به خبر فوق اظهارداشت: این رزمایش با رویکرد تلفیقی کمک و خدمت مومنانه و به صورت محله‌محور است که با محوریت پایگاه‌های مقاومت و گروه‌های جهادی از ۵ دی ماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ این ماه ادامه دارد‌. 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش گفت: به اوج رساندن مجدد خدمت‌رسانی به آحاد مردم به ویژه محرومان، مستضعفان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در کنار زنده نگه داشتن یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی از اهداف این رزمایش است چراکه یکی از الگوهای رفتاری و برجستگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی توجه به محرومین و نیازمندان بوده است. 

دبیر قرارگاه مردمی مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه افزود: در این مرحله از رزمایش تمرکز بر بسته‌های معیشتی، نذر رهایی یا همان آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، اهدا بسته‌های بهداشتی و انجام خدمات مومنانه است همچنین نذر خون، خدمت‌رسانی آموزشی به دانش‌آموزان نیازمند به ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، مرمت و بهسازی منازل محرومین و خدمت‌رسانی به بیماران و نیازمندان است که به صورت محله‌محور اجرا می‌شود. 
قزل سفلی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی با کمک و مشارکت نهادهای حمایتی، خیرین عزیز و آحاد مردم تهیه و توزیع شود، افزود: در این رزمایش همه اقشار از جمله بازاریان،  اساتید، حقوقدانان، دانش‌آموزان، فرهنگیان، دانشجویان، مهندسان، پزشکان و دیگر اقشار نقش‌آفرینی خواهند کرد. 
وی با اشاره به درس‌های شهید سلیمانی برای بسیجیان گفت: حاج قاسم به اعضای بسیج و سپاه یاد داد که بایستی همزمان در جبهه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی حضور داشت؛ شهید سلیمانی همانگونه که در جبهه مقاومت در مقابل داعش و تکفیری‌ها ایستاد در جریان سیل نیز کنار مردم بود بنابراین بسیجیان نیز باید در مبارزه با فقر و محرومیت کنار مردم باشند. 
قزل سفلی با بیان اینکه امروز بسیج به ویژه اعضای گروه‌های جهادی پرچم‌دار خدمت‌رسانی به مردم هستند، بیان کرد: این موضوع در دو سال اخیر در قالب رزمایش‌های خدمت‌رسانی به محرومین، مستضعفین و به ویژه آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا بیش از گذشته نمود داشته است. 

دبیر قرارگاه مردمی مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه با اشاره به اجرای هشتمین مرحله رزمایش گفت: از ابتدای سال در ماه مبارک رمضان، در دهه کرامت، در دهه ولایت، ماه محرم، اربعین و ماه صفر و هفته بسیج مراحل دیگر این رزمایش برگزار شده و اکنون هشتمین مرحله است که با محوریت گروه‌های جهادی پایگاه‌های مقاومت و با نام و یاد حاج قاسم برگزار خواهد شد. 
انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان