کد خبر: ۱۵۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۱ دی ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از توقيف وانت مزدا و كشف 282 كيلو ترياك دستگیری سارق طلاجات 7 ميلياردي در لارستان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه،  مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

توقيف وانت مزدا و كشف 282 كيلو ترياك

فرمانده انتظامي استان از كشف 282 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك توسط ماموران انتظامي شهرستان "ني‌ريز" خبر داد.

سردار "رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: در راستاي طرح برخورد با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان ني‌ريز حین گشت‌زني و کنترل خودروهای عبوری به يك دستگاه وانت مزدا مشكوك و به آن دستور ایست دادند.

وي افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با توجه به كوهستاني بودن منطقه و تاريكي هوا خودرو را رها و متواري شد. 

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه تلاش براي دستگيري قاچاقچي متواري با جديت ادامه دارد، خاطر نشان كرد: در بازرسي از اين خودرو 282 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف شد.

سردار "حبيبي" عنوان داشت: يکي از ماموريت‌هاي مهم پليس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداري، خريد و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلاي خانمان سوز در جامعه است و برخورد نيروي انتظامي در اين راستا محکم و قاطع خواهد بود.

با هوشياري پليس دوربين‌هاي مدار بسته قاچاق روانه بازار نشد

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: روز گذشته در بازرسي از يك وانت نيسان 250 دستگاه دوربين مداربسته قاچاق توسط پليس استهبان كشف شد.

سردار "يوسف ملك‌زاده"، بيان كرد: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامي پاسگاه "ماهفرخان" استهبان حين گشت‌زني و ايست و بازرسي مقطعی در محورهای مواصلاتی به يك دستگاه وانت نيسان حامل بار مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند. 

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو 250 دستگاه دوربين مداربسته خارجي قاچاق کشف و راننده نيز دستگير شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 30 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

خیّر جعلی در چنگال قانون گرفتار شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی 42 ساله که خود را یک خیر نیکوکار معرفی و در قالب کمک به نیازمندان در فضای مجازی از شهروندان 20 ميليارد ريال کلاهبرداری كرده خبر داد.

 "حشمت سلیمانی" اظهار داشت: در پی تماس‌های مکرر شهروندان با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی خود را به عنوان خیّر معرفی و از این طریق از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شکات، مشخص شد متهم ابتدا از طریق فضای مجازی و سپس طي تماس‌های تلفني در قالب خير با افراد نيازمند تحت پوشش تماس حاصل و از قربانیان خود درخواست مبالغی جهت تکميل و ارسال جهيزيه و هزينه انتقال کالا از آنها می‌نماید.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر‌ نشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد در چندین استان کشور دارای پرونده با همین موضوع می باشد که نهایتاً متهم در یکی از محله های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

 سلیمانی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف و بیان کرد: با معرفی خود به عنوان خیّر نیکوکار اعتماد مخاطبین را جلب و از آنها کلاهبرداری می کرده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد وی با این شگرد از 50 نفر مبلغ 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

 واحد‌هاي صنفي متخلف در "بيضاء" پلمب شدند

فرمانده انتظامي "بيضاء" از پلمب 6 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبر داد.

 "محمود نجفي" ، در تشريح اين خبر بيان كرد: در اجراي طرح برخورد با واحدهاي صنفي متخلف، مأموران پلیس امنيت عمومی طرح بازديد از اين واحدها را طي هفته گذشته اجرا كردند.

وي با بيان اينكه در اجراي اين طرح‌ها از 78 واحد صنفي بازدید به عمل آمد، بيان كرد: به 32 واحد صنفی متخلف اخطاريه پلمب و 6 واحد نيز به دلیل تخلفات صنفی و انتظامی و نداشتن پروانه کسب و نارضایتی مردم پلمب شد.

فرمانده انتظامي "بيضاء" با بيان اينكه در اين بازديدها 142 عدد قرص روانگردان كشف و 6 نفر نيز دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک توسط واحدهاي صنفي آن را به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع تا اقدامات قانوني صورت پذيرد.

كشف 5 کیلو شیشه در "شیراز" 

فرمانده انتظامي "شیراز" از كشف 5 کیلو شیشه و دستگيري يك متهم در يكي از محله‌هاي اين شهرستان خبر داد. 

 "فرج شجاعی" ، افزود: مأموران کلانتری" 24 ابوذر" شهرستان شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردی در مغازه ميوه فروشي خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کند كه بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مغازه، 5 کیلو مواد مخدر از نوع شیشه كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شیراز با بيان اينكه در اين خصوص يك متهم دستگير و تحويل مرجع قضائي شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعاليت سوداگران مرگ گزارش آن را به پليس 110 اعلام كنند.

کشف 33 دستگاه ماینر قاچاق در"اقلید"

جانشین فرمانده انتظامی اقلید از کشف 33 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 8 میلیارد و 250 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 "عباس ظهیری"، بيان كرد: ماموران کلانتری مرکز "اقلید" با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي در شركت خود اقدام به استخراج ارز ديجيتال قاچاق می‌کند كه بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 33 دستگاه ماینر خارجي قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، تصريح كرد: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان 8 میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ "ظهيري" با اشاره به اینکه متهم براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد، گفت: برخورد با قاچاقچيان و استفاده كنندگان از ارزهاي ديجيتال غيرمجاز به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي است.

اجراي طرح  ارتقاء امنيت اجتماعي در "بوانات"  

فرمانده انتظامي شهرستان "بوانات" از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگيري 11 معتاد متجاهر، توزيع کننده مواد مخدر و سارق خبر داد.

 "ابوالحسن مزارعی"، در تشريح اين خبر بيان كرد: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف پاکسازي نقاط آلوده و جرم‌خيز و برخورد با متخلفين مقررات راهنمايي و رانندگي و عرضه كنندگان مواد مخدر طي يك ماه گذشته در شهرستان بوانات  اجرا شد.

وي افزود: در اجراي اين طرح‌ها 9 معتاد و توزيع کننده مواد مخدر جمع‌آوري و دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنان 60 کيلو انواع مواد مخدر نيز کشف شد. 

فرمانده انتظامي شهرستان "بوانات" با بيان اينكه در اين مدت 2 سارق با اعتراف به 5 فقره سرقت از اماكن خصوصي دستگير و 11 دستگاه خودرو و موتورسيكلت متخلف نيز توقيف شد، گفت: پليس با اقتدار با هرگونه تهديد اجتماعي برخورد كرده و براي تحقق جامعه اي سالم از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد كرد

سارق طلاجات 7 ميلياردي در دام پليس "لارستان"

جانشین انتظامي "لارستان" از دستگيري سارق حرفه‌اي طلا و جواهرات و 2 نفر مالخر اموال مسروقه خبر داد. 

 "ناصر حیدری" ، در تشريح اين خبر بيان كرد: در پي وقوع يك فقره سرقت طلا و جواهرات، وجه نقد و چك به ارزش حدود 7 میلیارد ريال از يك منزل مسكوني در يكي از محلات لارستان، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با انجام اقدامات فني و شیوه و شگرد‌هاي خاص پليسي موفق شدند سارق طلاجات را در يكي از روستاهاي لارستان شناسايي و در يك اقدام ضربتي وي را دستگير و به مقر انتظامي دلالت دهند.

جانشین انتظامي "لارستان" با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم مقداري از طلاجات مسروقه كشف شد، گفت: متهم در بازجويي اوليه اقرار كرد كه مابقي اموال مسروقه را در شهرستان جهرم و فيروزآباد به فروش رسانده‌ام.

 "حيدري" با ببان اينكه ماموران با اخذ نيابت قضائي به جهرم و فيروزآباد اعزام و موفق شدند در اين خصوص 2 مالخر اموال مسروقه را دستگير كنند، عنوان داشت: هر 3 متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

     پلمب 8 واحد صنفي متخلف در "کوار"

فرمانده انتظامي "کوار" گفت: به منظور ساماندهي واحد‌هاي صنفي و برخورد با تخلفات صنوف، ماموران امنيت عمومي، بازرسان اتحاديه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از 50 واحد صنفي در نقاط مختلف اين شهرستان بازديد کردند.

 "سیدرحمان هاشمی، بيان کرد: در اين زمينه 8 واحد صنفي به علت عدم رعايت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنين گرانفروشي پلمب و به 19 واحد صنفي ديگر به علت نداشتن ضوابط لازم برگ اخطاريه صادر شد.

فرمانده انتظامي کوار ضمن تاكيد بر ادامه طرح هاي نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدرداني از همكاري خوب شهروندان با پليس، از مردم خواست در صورت مشاهده و يا برخورد با تخلفات صنفي موضوع را بلافاصله به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

کشف قطعات کامپیوتر قاچاق در "زرین‌دشت" 

فرمانده انتظامی "زرین‌دشت" از کشف انواع قطعات کامپیوتر قاچاق به ارزش يك میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

 "حمیدرضا صالحی‌فرد، در تشریح این خبر افزود: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران کلانتری 12 دبیران  حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک سواري سوزوکی مشکوک و آن را متوقف كردند.

وی گفت: در بررسی از این خودرو 13 عدد فن کامپیوتر، سی‌پی‌یو و 2 دستگاه پاور خارجي قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بيان اينكه در اين خصوص راننده تحويل مراجع قضائي شد، عنوان داشت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك میلیارد ریال برآورد كرده‌اند.

توقیف محموله 23 تنی ذرت خارجی قاچاق در"مرودشت" 

فرمانده انتظامی "مرودشت" از توقیف محموله 23 تنی ذرت خارجی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

 "فرشید زینلی" ، اظهار داشت: روز گذشته مأموران انتظامي مرودشت در راستای طرح برخورد با قاچاق كالا و ارز حین گشت زنی‌های هدفمند در محورهاي مواصلاتي به یک دستگاه کامیون مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه ماموران انتظامي در بازرسی از اين كاميون موفق شدند 23 تن ذرت خارجی قاچاق كشف كنند، تصريح كرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مكشوفه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی "مرودشت" خاطر نشان كرد: در اين خصوص پرونده تشكيل و راننده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

سرقت موتورسیکلت در گناوه و کشف در "کوه چنار"

فرمانده انتظامي "کوه چنار" از کشف يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي توسط ماموران انتظامی اين شهرستان خبر داد.

 "لطف‌الله محمدی"، اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظي و همچنين سرکشی از پارکینگ‌ها به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند.

وي عنوان كرد: ماموران در استعلام اوليه از سامانه پليس مطلع شدند كه موتورسيكلت مذكور مسروقه و سابقه سرقت در بندر گناوه از توابع استان بوشهر دارد.

فرمانده  انتظامی شهرستان کوه چنار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست هشدارهاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت را جدي بگيرند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب  را از طريق تلفن 110 به پليس  اطلاع دهند.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان