کد خبر: ۱۵۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۱ دی ۱۴۰۰

چانه زنی مسئولان و نمایندگان برای افزایش سهم فارس در لایحه بودجه ۱۴۰۱

عزیزی گفت: مسئولان و نمایندگان باید برای افزایش سهم فارس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ چانه زنی کنند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشست تبیین سهم فارس از لایحه بودجه ۱۴۰۱ که با حضور جمعی از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان مدیریت بودجه فارس برگزار شد گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به استان فارس به عنوان استانی برخوردار نگاه شده است که باید مسئولان استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، تلاش کنند این دیدگاه را در کلان کشور بی نیازی از بودجه ملی نسبت به دیگر استان ها، اصلاح کنند.

عزیزی با بیان این که سهم فارس در حوزه تملک دارایی‌ها باید افزایش یابد، از مسئولان ارشد و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست، اولویت استان را بر کار‌های بزرگ و پراهمیت بنا نهند و برای ارتقا سهم بودجه استان در فرصت باقی مانده تا تدوین نهایی لایحه بودجه ۱۴۰۱، تلاش بکنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس هم در این جلسه، راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در هر استان را برای واریز درآمد‌های پیش بینی شده هر استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱، از نقاط قوت لایحه بودجه سال آینده بیان کرد.

افکاری گفت: مبنای این صندوق، همان صندوق کار آفرینی امید است و از این پس، حقوق مالکان معادن که تاکنون به حساب‌های ملی واریز می شد و معمولابه استان برنمی گشت، سال آینده به استان و به صندوق عدالت و پیشرفت واریز می‌شود.

وی با بیان این که ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش املاک و اموال مازاد استان برای سال آینده پیش بینی شده است افزود: درآمد‌های مازاد همه نقاط استان نیز به این صندوق واریز و در استان فارس هزینه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ به صورت برنامه‌ای و بر مبنای رشد ۸ درصدی تدوین شده است ادامه داد: در این لایحه متوسط رشد اعتبارات هزینه ای، تملک استانی و اعتبارات عمرانی استان فارس از متوسط رشد کشوری کاهش یافته که این موضوع حساسیت نمایندگان فارس را برانگیخته است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان