کد خبر: ۱۵۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۲ دی ۱۴۰۰
پیام اقتدار از خلیج فارس به جهان مخابره شد؛

دستیابی به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت/ از اجرای موفق عملیات تاخت آبی خاکی تا عملیات موفق پهپادهای هجومی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷

نیروهای مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص)۱۷ در خلیج فارس، باری دیگر قدرت و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاندند.
به گزارش سرویس دفاعی شیرازه، اقتدار کشورها را می توان در قدرت نظامی و حضور گسترده آنها در مامویت های سرزمینی و منطقه ای عنوان کرد.

کشور ایران اسلامی با بهره گیری از سه قدرت نظامی در کشور به یکی از قدرتمند ترن نیروهای نظامی جهان تبدیل شده است که در این مسیر دست یابی بر تکنولوژی های روز نظامی جهان بخشی از این اقتدار است.

حضور مقتدرانه در دفاع از کیان اسلامی  و همچنین با توجه به استراتژیک بودن موقعیت کشور در قاره کهن باعث گردیده است که نظامیان جان بر کف کشور حتی در ماموریت های منطقه ای نظیر حضور در آب راه های بین المللی نقش آفرینی کنند.

در روزهای اخیر نیز برای انسجام بخشی و هماهنگی بیشتر بین نیروهای نظامی در اقدامی مقتدرانه، نیروهای مشترک سپاه پاسداران در جنوب کشور رزمایش بزرگی با نام مبارک پیامبر اعظم(ص) را آغاز کرده اند که در ادامه به جزئیات اقدامات انجام شده در سومین روز این رزمایش پرداخته ایم.

اجرای موفق عملیات تاخت آبی خاکی نیروهای ویژه صابرین و دفاع مستحکم از سواحل

در ادامه عملیات های روز سوم رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تیپ نیروهای ویژه صابرین عملیات تاخت آبی خاکی و سرپل گیری در منطقه دشمن را با موفقیت اجرا کرد.

در این مرحله از رزمایش نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه با نفوذ به ساحل دشمن فرضی ضمن انهدام اهداف از پیش تعیین شده موفق به تصرف بخشی از منطقه به عنوان سرپل عملیات شدند.

همچنین نیروهای تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی با اجرای عملیات ضد هلی برن با بهره گیری از پشتیبانی آتش یگان های زرهی مانع از نفوذ دشمن به منطقه خودی شدند.

همزمان با اجرای عملیات توسط نیروهای ویژه عملیات های برن و بار ریزی به منظور توسعه وضعیت انجام شد.

یگان های مهندسی و تخریب نیروی زمینی سپاه نیز با طراحی و اجرای انفجارات گسترده یک لایه دفاعی مستحکم در برابر نیروهای دشمن ایجاد کردند.

در این مرحله یگان های تخریب نزسا با بهره گیری از مهمات ‌و مواد منفجره بومی و هوشمند در حجم بالا موفق به ایجاد یک دیواره انفجاری و ایجاد یک خندق برای جلوگیری از نفوذ نیروهای دشمن به منطقه خودی شدند.

آتش سنگین تانک های مدرنیزه شده نیروی زمینی سپاه و عملیات موفق پهپادهای هجومی در رزمایش

یگان های زرهی نیروی زمینی سپاه با اجرای تک زرهی ‌و مانور احاطه ای موفق به انهدام مواضع دشمن شدند.

در این مرحله نیروی زمینی سپاه با بهره گیری از تانک های تی ۷۲، تی ۷۲ ام ارتقا یافته و خودروهای رزمی پیاده نظام بی ام پی ۲ نسبت به اجرای آتش پشتیبانی از نیروهای عمل کننده در منطقه رزمایش اقدام کردند.

دستیابی به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت/ از اجرای موفق عملیات تاخت آبی خاکی تا عملیات موفق پهپادهای هجومی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷

تانک های بکارگیری شده در این رزمایش به سیستم های کنترل آتش پیشرفته با امکان شیلک در شب و در مسافت ۳ کیلومتری مجهز شده اند.

همچنین در این مرحله از رزمایش عملیات هجومی بالگردهای هوانیروز سپاه به منظور انهدام مواضع دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد.

در این مرحله بالگردهای کبرا، طوفان، و میل ۱۷ هوانیروز سپاه با بکارگیری مهمات بومی نسبت به اجرای پشتیبانی آتش هوایی از نیروهای عمل کننده در رزمایش اقدام کردند.

در ادامه مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه  پهپادهای رزمی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ضمن پایش منطقه رزمایش نسبت به انهدام اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند.

پهپادهای مهاجر ۶ نیروی زمینی سپاه مجهز به بمب های هوشمند و نقطه زن قائم، اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را با دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

علاوه بر این پهپادهای هجومی نیروی زمینی سپاه نیز که به تازگی به سازمان رزم این نیرو الحاق شده اند با پرواز بر فراز منطقه رزمایش اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند.

یگان های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه با اجرای آتش سنگین علاوه بر پشتیبانی از نیروهای عمل کننده مواضع و استحکامات دشمن فرضی را در هم کوبیدند.

در این مرحله توپخانه نیروی زمینی سپاه با بکارگیری توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۵ میلیمتری و راکت اندازه‌ها و موشک های نقطه زن، با بکارگیری گلوله های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

در این رزمایش برای نخستین بار توپخانه نیروی زمینی سپاه با به بکارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را نیز منهدم کرد.

اجرای انفجارات گسترده و تخریب آفندی

یگان های مهندسی و تخریب نیروی زمینی سپاه با طراحی و اجرای انفجارات گسترده یک لایه دفاعی مستحکم در برابر نیروهای دشمن فرضی ایجاد کردند.

دستیابی به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت/ از اجرای موفق عملیات تاخت آبی خاکی تا عملیات موفق پهپادهای هجومی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷

در این مرحله یگان های تخریب نزسا با بهره گیری از مهمات ‌و مواد منفجره بومی و هوشمند در حجم بالا موفق به ایجاد یک دیواره انفجاری و ایجاد یک خندق برای جلوگیری از نفوذ نیروهای دشمن به منطقه خودی شدند.

اجرای موفق رزم شبانه

مرحله زمینی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه که در منطقه عمومی جنوب کشور آغاز شد، در نخستین ساعات بامداد امروز با اجرای عملیات رزم گسترده شبانه و به کارگیری تاکتیک‌های ترکیبی یگان‌های تکاور، زرهی، توپخانه، پهپاد و بالگرد‌های تهاجمی هوانیروز پایان یافت.

در این رزمایش تمامی واحد‌ها و یگان‌های شرکت کننده به تجهیزات رزم در شب تجهیز شده بودند و به خوبی توانستند اهداف رزمایش را محقق کنند.

اجرای آتش بالگرد‌های تهاجمی هوانیروز سپاه در مرحله نهایی رزمایش با موفقیت به انجام رسید و یگان‌های رزمی این نیرو با بهره گیری از این تجهیزات توانستند به بهترین شکل به اجرای ماموریت مطابق با سناریوی رزمایش بپردازند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان