کد خبر: ۱۵۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۳ دی ۱۴۰۰
فرمانده سپاه شهرستان کازرون:

بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون برگزار می شود

فرمانده سپاه شهرستان کازرون خبر داد: بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون برگزار می شود
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه ی حماسه سازان ایران اسلامی بیان داشت:بزرگداشت تارخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس در شهرستان کازرون برگزار می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: همان گونه که مستحضرید روز چهارم دی ماه در تاریخ ایران اسلامی روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون می باشد ، 4 دی ماه سالروز شهادت 84 فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای 4 در سال 1365 ، که این روز را بعنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار  و به نام روز کازرون در تقویم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار ثبت می باشد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون تصریح داشت: 4دی ماه روزی که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصردیوان کازرونی  که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان خصوصا حاج سید عبدالحسین لاری به جنگ با استعمارگر قرن ، انگلیس جنایت کار شتافتند و با شکست پلیس جنوب در این روز برگ زرینی در تاریخ ایران به یادگار گماشتند.

وی همچنین اذعان داشت: ماه دی در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9 دی 1357 ، راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع) در 8 دی ماه 1388 که به همین منظور از 4 الی 13 دی ماه دهه کازرون نامگذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسمات و برنامه های ویژه ای برگزار می گردد. .

 توکل در ادامه اضافه داشت:با توجه به مناسبت های یاد شده و بنا به  تدابیر صورت گرفته،گرامیداشت مبارزان و رزمندگان شهرستان کازرون بصورت مشترک و با رویکرد ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار، گروه ها و هیئات  مختلف مردم در روز شنبه 4 دی ماه 1400 راس ساعت 15:00 برگزار می گردد در جوار مقبره ناصر دیوان کازرونی واقع در خیابان امیرکبیر این شهرستان برگزار می گردد.

وی در پایان خاطر نشان نمود:مراسم ابتدا در ساعت14:00با غبارروبی و  عطر افشانی شهدای کازرون برگزار می گردد و سپس بزرگداشت ناصر دیوان کازرون و شهدای گرانقدر برگزار خواهد شد که از عموم مردم دین ادا کرده به انقلاب شهرستان کازرون خصوصا خانواده های شهدا،ایثارگران و رزمندگان جهت حضور با شکوه در این مراسم دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: فارس ، شیرازه ، کازرون
نظرات بینندگان