کد خبر: ۱۵۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۰

فرودگاه بین المللی لامرد به رادار پیشرفته تجهیز شد

فرودگاه بین المللی لامرد صاحب یک رادار پیشرفته ADS-B شد
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سهراب عزیزی مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد گفت: رادار پیشرفته ADS-B با هزینه‌ای افزون بر چهار میلیارد ریال برای ١٠ فرودگاه کشور، از آلمان تهیه شده است که یا راه اندازی آن‌ها پوشش راداری فضای کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: فرودگاه بین المللی شهدای لامرد یکی از ١٠ فرودگاه کشور است که صاحب این سامانه شده است و کارشناسان مهندسی الکترونیک هواپیمایی و ارتباطات و فناوری در حال نصب و راه انداری آن در برج مراقبت پرواز این فرودگاه هستند.
عزیزی گفت:یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی در هوانوردی دنیا، ناوبری و کنترل ترافیک هوایی است که تاثیر مستقیم بر ایمنی پرواز دارد.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد افزود: هدف از توسعه و بکارگیری این سامانه‌های نسل جدید افزایش دقت در تعیین موقعیت هواپیماها، کاهش هزینه، بهبود کمک‌رسانی به هواپیما‌ها در وضعیت اضطرار، استمرار و تداوم خدمات نظارتی و افزایش توانایی کنترلر‌های مراقبت پرواز در تعیین موقعیت لحظه‌ای هواپیما‌ها است.

سهراب عزیزی گفت: سامانه ناوبری و نظارتی ADS-B یکی از مهمترین سامانه‌های نسل جدید است که بر اساس کمیته تخصصی RTCA SC-۱۸۶ توسعه و تدوین داده شده است و تا ١٥ سال آینده همه کشور‌های دنیا بعنوان یک سامانه پیشرفته از آن بهره خواهند برد.

وی اظهار داشت:ADS-B، موقعیت دریافت شده از GPS را با اطلاعات دیگری نظیر نوع هواپیما، سرعت، شناسه هواپیما، نحوه چرخش، کاهش یا افزایش ارتفاع را به صورت کد دیجیتالی ارسال می‌کند.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای لامرد گفت: از آنجایی که نرخ بروز‌رسانی اطلاعات چندین برابر سامانه‌های دیگر بوده و دقت بالایی از موقعیت پرنده ارائه می‌کند، می‌توان ناوبری بسیار خوبی از وسیله پرنده داشت که در نتیجه آن ایمنی پرواز بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، فرودگاه ، لامرد
نظرات بینندگان