کد خبر: ۱۵۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۰

وضعیت کنونی اقتصادی محصول پیاده سازی مدل توسعه اقتصادی غرب بعد از جنگ بود

رئیس سازمان بسیج با بیان این که در همه عرصه‌ها دشمن از کشور ما شکست خورد، مشکلات کنونی اقتصادی را ماحصل مدل توسعه اقتصادی غرب دانست که بعد از دفاع مقدس با وجود مخالفت‌های رهبر معظم انقلاب توسط مسئولین منتخب توسط مردم به اجرا درآمد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در یادواره شهدای بختیاری منطقه جوی آباد خمینی شهر گفت: امروز دنیا با یک ایران متفاوت از همیشه مواجه است که ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست بلکه به عنوان یک ملت ممتاز، افتخار آفرین استثنایی در سطح دنیا شناخته می‌شود.

سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی با بیان این که روزانه میلیون‌ها بار نام ایران در رسانه‌های مختلف دنیا تکرار می‌شود و علت آن مطرح شدن ملت ایران در سایه سار انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: هویتی که ملت ایران امروز دارد ماحصل فداکاری او در طول تاریخ و به ویژه در دوران انقلاب اسلامی است که دو مؤلفه مهم سبب خلق این هویت شده است؛ مؤلفه اول مذهب تشیع و اسلام ناب و مؤلفه دوم فداکاری مردم به ویژه ایلات و عشایر کشور و خاص عشایر بختیاری است.

وی با اظهار این که در مورد عشایر بختیاری نمی‌خواهم گذشته‌های طولانی نظیر بازپس گیری قندهار، شکست تیمور در کوه‌های زاگرس و فتح دهلی را بازخوانی کنم بلکه می‌خواهم در همین دوران معاصر از مبارزات بختیاری با رژیم ستمشاهی پهلوی سخن بگویم، خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها که آن زمان با نام بریتانیای کبیر مدیر نظام سلطه بودند به درستی فهمیده بودند که اگر بخواهند بر جهان اسلام تسلط پیدا کنند باید ابتدا بر ایران مسلط شوند و برای این که بتوانند بر ایران مسلط شوند باید قدرت عشایر را محدود کنند و نقش آفرینی عشایر را در نیروی دفاعی کشور به صفر برسانند چرا که در دوران قبل از پهلوی، نیروی دفاعی کشور را عشایر سراسر کشور تشکیل می‌دادند و در همه دوره‌ها عشایر بختیاری بدون استثنا جزء محوری ترین نیروهای دفاعی بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: انگلیسی‌‌ها روی همین نقطه دست گذاشتند و یک سرسپرده تربیت شده در دامن بیگانگان به عنوان رضا خان را برگزیدند و در قالب کودتای 3 اسفند 1299 روی کار آورده و در مسیر پادشاهی ایران قرار دادند و از همان ابتدای سلطنت رضاخان، پایان نقش آفرینی عشایر در نیروی دفاعی کشور را رقم زدند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین گفت: رضا خان تمام سرمایه‌های کشور را صرف تدارک یک ارتش 100 هزار نفری کرد که تنها افتخار در کارنامه این ارتش سرکوب عشایر و به شهادت رساندن دلاوران و جنگاوران عشایر بود که در طول تاریخ با فتوای علما منسجم می‌شدند و برای دفاع از خاک ایران وارد میدان می‌شدند.

سردار سلیمانی از مبارزات عشایر در امتداد مبارزات علما با رژیم نامشروع پهلوی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: عشایر هیچ گاه در طول 57 سال حکومت پهلوی این رژیم را به رسمیت نشناختند.

وی افزود: در شهریور 1320 همین ارتشی که رضاخان به آن افتخار می‌کرد و بارها جنگنده‌های آن عشایر را در سلسه جبال زاگرس بمباران کرده بودند در مقابل ارتش متفقین که از جنوب و شمال کشور وارد کشور می‌شدند یک تیر هم شلیک نکرد و حتی یک تفنگ از این ارتش 100 هزار نفری شلیک نکرد و همه تسلیم شده سلاح‌های خود را به زمین انداختند و به خانه‌های خود رفتند.

این فرمانده بسیجی این برهه تاریخی را برای ملت ایران غم انگیز خواند که بیگانگان سلسله‌ای پادشاهی را در کشورشان به وجود بیاورند و آن قدر سرسلسله آن سرسپرده باشد که برای حذف او تنها یک پیام برایش ارسال کنند و او بدون این که منتظر اعزام مأمور برای دستگیری و تبعیدش باشد، خودش سوار خودرو شده کاخ سلطنتی را ترک کرده و به محل درنظر گرفته شده برای تبعید خود برود.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین گفت: عده‌ای در چارچوب نقشه دشمنی که در طول تاریخ به کشور ما طمع داشته است می‌خواهند آن روزگار را روزگار خوش کشور ما جلوه دهند و برای یکی از خبیث‌ترین حکام تاریخ ما امتیاز بتراشند و چون نسل ما جنایات فرزند نابکارش را دیده‌‌ است و نمی‌توانند نام او را ببرند لذا رجوع می‌کنند به نام رضاخان قلدر که با آمپول هوا در سلول‌های زندان تهران بزرگان بختیاری را یکی پس از دیگری به شهادت رساند و عشایر را با شدیدترین روش‌ها تحت فشار قرار داد.

سخنران ویژه یادواره شهدای بختیاری محله جوی آباد ادامه داد: او کسی بود که حقوق ملت را تضعیف و تمام املاک برجسته کشور را به نام خود کرد و مانع رشد عشایر شد که جزء پیشروترین اقشار در همه فنون و صناعات بوده و جزء محور اصلی اقتصاد کشور بودند. رضاخان خبیث‌ترین و کثیف‌ترین افرادی است که در ایران به قدرت رسید و اولین پادشاهی در تاریخ ایران بود که به طور مستقیم توسط بیگانان بر کشور مسلط شد و به همین سبب بود که عشایر بختیاری هیچ گاه او را به رسمیت نشناختند و امروز بختیاری‌ها میراث‌دار این افتخار قومشان هستند.

سردار سلیمانی با بیان این که در کتاب نهضت امام خمینی -رحمة الله علیه- نوشته حجت الاسلام سید حمید روحانی که در مورد مبارزات امام راحل به تحریر درآمده است دو تلگراف تاریخی در ارتباط با بختیاری‌ها در طول نهضت امام ثبت شده است، گفت: یکی از این تلگراف‌ها در خلال قیام 15 خرداد که پهلوی دوم تصمیم به تبعید امام گرفته است از طرف رئیس ایل پاپی از استان لرستان برای امام ارسال شده است که در آن این شخص به نمایندگی از عشایر اعلام می‌کند که عشایر آماده قیام علیه رژیم هستند و هرگاه فرمان دهید برعلیه رژیم قیام خواهند کرد که امام در تلگرافی پاسخ ایشان را می‌دهند و ضمن تقدیر و تشکر، می‌فرمایند عشایر ذخیره حضرت بقیة الله العظم -عجّل الله تعالی فرجه- هستند و می‌فرمایند الان موقع قیام نیست.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین یکی دیگر از افتخارات بختیاری‌ها در انقلاب اسلامی اعلام برائت از بختیاری، آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی، و حمایت از بازگشت امام خمینی به کشور دانست و از وفاداری نمونه عشایر به خصوص عشایر بختیاری به انقلاب و آرمان‌های انقلاب سخن به میان آورد که شهدای پرشمار این قوم نشانه این وفاداری هستند.

این یادگار دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را جزیره امنی خواند که بر بستر خون شهدا توانسته است در دنیای مقاومت جبهه‌ای تشکیل دهد که رژیم صهیونیستی را در محاصره‌ای قوی و شکننده قرار دهد و افزود: امنیت ملی ما بر بستر خون مطهر شهدا به دست آمده است نه با دلار و فناوری و تجهیزات.

وی ادامه داد: نسل جوان ما باید بداند میراث دار چه افتخاری است و ما امروز در همه عرصه‌های دفاعی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و غیره دشمن را شکست داده‌ایم هر چند جراحت‌ها و آسیب‌هایی به ما وارد شده است اما پیروز این نبرد ما بودیم و توانستیم فرهنگ مقاومت را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

سردار سلیمانی اما مشکلات اقتصادی کشوری را ناشی از توجه نکردن به دستورات اسلام، مختصات نظام و تدابیر امامین انقلاب بیان و اظهار کرد: بعد از دفاع مقدس با وجود تذکرهای مکرر رهبر معظم انقلاب مسئولین وقت که در انتخابات توسط مردم بر سر کار آمده بودند مدل توسعه بانک جهانی را در کشور ما اجرا کردند که تبعیض و فاصله غنی و فقیر محصول این توسعه اقتصادی غربی در کشور ما است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: شیرازه ، جنگ ، غرب ، بسیج
نظرات بینندگان