کد خبر: ۱۵۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۰
روایت نمایندگان مردم از قهرمان خدمت:

شهید سلیمانی به دیپلماسی اعتقاد داشت اما از تولید قدرت و مبارزه میدانی غافل نبود

قادری بیان کرد: شهید سلیمانی در همه صحنه های مهم و حساس حضور داشت که به پیشبرد اهداف این مامورت ها کمک می‌کرد و همواره جز اولین نفرات حاضر در میدان بود چرا که حاضر به مدیرت پشت میزی نبود و به گزارش گیری از زیر مجموعه ها بسنده نمی‌کرد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، دو سال از روزی که استکبار جهانی خود را در مقابل ایران اسلامی ضعیف می‌دید با ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی فکر کرد اندیشه‌های این چنینی را از برده و جهان را زیر یوغ ستم خود می‌برد می‌گذرد اما چنین نشد.

زمانی که خبر شهادت سردار سلیمانی منتشر شد کمتر کسی را می توانست مشاهده کرد که از این غم بزرگ صورتش خیس اشک نباشد و حس بی پناهی و غم وجودش را پر نکرده باشد.

مردم ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف ثابت کرده‌اند تفکر سرداران خود را فراموش نمی‌کنند و با تاسی به ایشان با تمامی سختی‌ها جنگیده و در سایه هدایت‌های عالمانه و حکیمانه رهبر فرزانه خود تن به ذلت نمی‌دهند.

ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی، از او به عنوان چهره‌ای بین‌المللی ساخت و مردم ایران نیز با حضور پرشور و باشکوه در تشییع پیکر حاج قاسم نشان دادند که خادمان صدیق و بی‌منت خود را به خوبی می‌‌شناسند.

حال پس از گذشت دو سال، بار دیگر مردم همیشه در صحنه ایران به یاد غیور مرد و سرو قامتی چون شهید سلیمانی کلاه از سر برداشته و به روح ملکوتی او درود می‌فرستند.

ینا بر این پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، بنا دارد در سلسله گفتگوها، مصاحبه با مردم، اساتید دانشگاه، دانشجویان، نمایندگان مجلس و اقشار مختلف جامعه به تبیین جایگاه شخصیتی این بزرگ مرد بی بدیل بپردازد تا شاید گوشه اندکی از خدمات خالصانه اش را به رشته تحریر درآورد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه به بیان ابعاد شخصیتی سردار شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار شخصیتی کاملا معتقد به اسلام و رهبریت مقام معظم رهبری داشت و همواره در مسیر اهداف این مکتب گام برداشته و عمر با برکت خود را نیز در همین راه سپری کرد.

وی در خصوص ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی عنوان کرد: حاج قاسم شخصیتی بسیار مردمی، متفکر و صمیمی داشت و در بسیاری از حوزه ها نیز دارای دید جامعه نگری منحصر به فرد و کاملی بود و با همین خلوص نیت و صفا و صمیمیت خودش همگان را شیفته اخلاق و رفتار خودش کرده بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خدمات این شهید عالیقدر را مورد توجه قرار داد و افزود شهید سلیمانی در سخت ترین برهه های انقلاب، چه در زمان جبهه های حق علیه باطل دوران دفاع مقدس و چه در زمان دفاع از حرمین و مناطق دیگر به دفاع از مظلومین و مستضعفین می‌شتافت و فرقی نمی‌کرد که در ایران یا پشت مرز های ایران نظیر سوریه، لبنان، افغانستان و یا یمن باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان سیاست های شهید سلیمانی در زمان حیاتش پرداخت و تصریح کرد: مدیرت حاج قاسم مدیرت میدانی بود و در عین حالی که به دیپلماسی و تعامل و ارتباط دولت ها اعتقاد داشت اما در کنار این موضوع، به تولید قدرت و مبارزه میدانی هم باور داشت.

ر

قادری با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی داغ سنگینی بر دل ایران گذاشت مطرح کرد: این شهید بزرگوار حضور میدانی در همه صحنه های مهم و حساس داشت که به پیشبرد اهداف این مامورت ها کمک می‌کرد و همواره جز اولین نفرات حاضر در میدان بود چرا که حاضر به مدیرت پشت میزی نبود و به گزارش گیری از زیر مجموعه ها بسنده نمی‌کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تواضع و فروتنی سردار دلها سخن گفت و اضافه کرد: باور به اهل بیت و تقید به مبانی دینی و مذهبی از ایشان شخصیتی محبوب و متواضع ساخته بود که در برابر مستضعفین رحیم و مهربان بود و با دشمنان با صلابت و بدون گذشت بود و خلوص نیت و تواضعی که از خود نشان می‌داد زبانزد خاص و عام بود تا جاییکه که این موضوع مورد توجه دشمنان نیز قرار می‌گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: کار های ماندگاری که ایشان در جبهه مقاومت و مناطق فلسطین و عراق و سوریه رقم زد اقداماتی کم نظیر بوده و حاج قاسم را به شخصیتی جهانی و همچنین مردمی تبدیل کرده که باعث جاودانگی ایشان و شیفتگی مردم جهان به اخلاق و مرام ایشان تا ابد خواهد بود.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان