کد خبر: ۱۵۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۴ دی ۱۴۰۰
معاون دادستان عمومی و انقلاب فارس خبرداد:

جلوگیری از فعالیت قصابی‌های متخلف در فارس

معاون دادستان عمومی و انقلاب فارس گفت: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین سلامت شهروندان با هرگونه تخلف در زمینه کشتار و عرضه غیرمجاز دام در سطح استان برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ابراهیمی در جلسه تعیین تکلیف قصابی‌های غیر مجاز که با حضور شهرداری‌های مناطق ۵،۷،۹ و ۱۰ شیراز، جانشین فرماندهی انتظامی شیراز و رئیس بازرسی و نظارت اصناف فارس برگزار شد، با بیان این مطلب که برای انجام ذبح دام و فروش آن باید تمام موارد قانونی و بهداشتی رعایت شود، گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات بهداشتی و همچنین حفظ سلامت شهروندان با قصابی‌هایی که به صورت غیرقانونی و غیر بهداشتی اقدام به فروش و عرضه گوشت می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام قصابی‌ها باید موارد قانونی اعم از گرفتن پروانه کسب، رعایت موارد بهداشتی، ذبح قانونی دام و ... که مورد تایید ارگان‌های مربوطه است رعایت کنند، ادامه داد: بیشتر قصابی‌های غیرمجاز که شناسایی شده‌اند فاقد پروانه کسب هستند و تعدادی نیز که پروانه کسب دارند موارد قانونی را رعایت نکرده اند که این اقدام می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.

قاسم‌اکبری، شهردار منطقه هفت شیراز نیز در این جلسه گفت: در سطح منطقه هفت با توجه به اهمیت موضوع با شناسایی قصابی‌های متخلف با حکم دادستانی و همکاری ارگان‌های ذیربط در محور‌های بزرگراه خلیج فارس و بولوار ولایت اقدام به پلمپ قصابی‌های غیرمجاز شد که این اقدام با دستور دادستانی شیراز در تمام سطح شهر شیراز نیز انجام خواهد شد.

بنابه گفته این مقام مسئول، متاسفانه در ورودی بزرگراه خلیج فارس و همچنین در برخی از نقاط سطح شهر شاهد لاشه‌های آویزان کشتار غیرمجاز هستیم که نازیبایی‌هایی نیز در مسیر ورودی شهر‌ها ایجاد شده است.

اکبری ادامه داد: امیدواریم شهروندان نیز برای تامین و خرید گوشت از مراکز و قصابی‌های مجاز اقدام کنند و سلامت خود و دیگر شهروندان را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان