کد خبر: ۱۵۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۵ دی ۱۴۰۰
چهل و یکمین شهردار شهر خوشه های طلایی:

محمدعلی گلکاری سکاندار شهرداری مرودشت شد

در مراسم تودیع و معارفه شهردار مرودشت، محمدعلی گل‌کاری به عنوان چهل و یکمین شهردار شهر خوشه های طلایی منصوب شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام مهدی آقایی امام‌ جمعه مرودشت در آیین تودیع و معارفه شهردار این شهر، عنوان کرد: شهرداری مرودشت با شهری مواجه است که مردم آن به لحاظ پیشرفت و توسعه شهر و جمعیتی و بخصوص بافت حاشیه‌نشینی، از شهرداری پیشه گرفته و همین امر باعث آسیب‌های گردیده و مشکلات زیادی برای ساکنان آن محلات گردیده است که  و شهرداری نیز با توجه به منع قانونی،  نمی‌تواند خدمات مطلوبی به شهروندان آن مناطق بدهد.

آقایی در ادامه از شهردار جدید خواست تا با همکاری شورای جوان و انقلابی اهمیت ویژه ای به این حاشیه‌ها و مناطق شهر بدهد.

شهردار باید نگاه عدالت محور داشته باشد

طهماسبی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که شهردار جدید باید مدنظر کاری خود قرار دهد توزیع متوازن در ارائه خدمات و منابع است، گفت: شهردار همچنین باید نگاه عدالت محور داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در محدوده زمانی تدوین بودجه سال آینده شهرداری‌ها قرار داریم که شهردار جدید باید با برنامه‌ریزی پروژه‌ها، نیازهای ضروری شهر را شناسایی و تدوین نماید و همچنین یکی از مطالبات شهروندان در حوزه مدیریت شهری شفافیت دانست و خواستار این شد که شورای اسلامی شهر و شهرداری باید. در دستور کار خود قرار دهند.

ایستگاه راه آهن، سینما و پارک بانوان از پروژه های اولویت دار مرودشت

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اشاره‌ای به برخی از اولویت‌های شهری کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها در شهر مرودشت حائز اهمیت بوده و مردم باید با حضور شهردار جدید به عینه شاهد آن باشند؛ از جمله ایستگاه راه آهن، سینما و پارک بانوان نام‌ برد که بخشی از اقدامات آن انجام‌شده و نیاز به پیگیری دارد.

وی در ادامه گفت: طرح بازنگری تفصیلی از دیگر اولویت‌های مهم بوده که بخشی از آن توسط شهردار اسبق انجام و با ورود شهردار جدید این مهم باید به سرانجام رسانیده شود.


بیات پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت نیز در این مراسم گفت: مرودشت یک شهر پیرامونی است که پیرامون کارخانه قند تشکیل شده و به همین دلیل مشکلات بسیاری را داراست که با ایجاد تعامل سازنده میان شهرداری و شورای شهر است که این مشکلات مرتفع می گردد  

شهردار مرودشت به‌عنوان عضو هشتم شورای شهر،  باید در رفع مشکلات شهر با اعضای شورا همسو باشد

بهمن مردانی رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت نیز در ادامه این مراسم، گفت: شهر مرودشت با وجود آثار تاریخی و مجموعه جهانی تخت جمشید سالیانه میزبان میلیون‌ها گردشگر خارجی و داخلی است که همین باعث شده تا از اهمیت بالایی برخوردار باشد و این مهم  می‌طلبد تا شهردار جدید در مرحله اول محیطی مناسب برای شهروندان و سپس مسافران و گردشگران ایجاد نماید.

وی در ادامه بیان کرد: شهردار مرودشت به‌ عنوان عضو هشتم شورای شهر،  باید در رفع مشکلات شهر با اعضای شورا همسو و مشکلات بر سر راه را  که در کوتاه‌مدت  مرتفع و انجام و مابقی را در بودجه سال آینده پیش‌بینی نماید.

باید در مراجعات مردم به شهرداری تصریح و تسهیل ایجاد شود

محمد علی گل‌کاری شهردار جدید مرودشت در این مراسم بیان کرد : شهر مرودشت به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و زیرساخت مناسب قابلیت‌های زیادی درزمینه های گردشگری، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد که می‌تواند یک الگوی مناسب شهری در کشور باشد. ولی در طرف مقابل نداشتن درآمد پایدار با توجه به محدود بودن حریم شهر و نداشتن مالکیت اراضی شهری توسط شهرداری و همچنین پراکندگی سازمان‌های زیرمجموعه شهری و حمل‌ونقل و ترافیک شهری برخی از مشکلات مهم شهر دانست و خواسا تا این مهم در دستور کار مجموعه خدمات رسان شهرداری قرار  و با همت  اعضای شورای اسلامی شهر  و مسئولین شهرستان بتوانیم این شهر را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی در پایان اظهار کرد: باید در مراجعات مردم به شهرداری تصریح و تسهیل ایجاد شود  و اعتمادسازی  موردتوجه مجموعه شهرداری قرار گیرد.

گفتنی است گلکاری اهل شهر بوانات است و پیش از این در اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، شرکت توسعه عمران شهر صدرا و اداره کل راه آهن استان فارس مشغول به فعالیت بوده است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان