کد خبر: ۱۵۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۶ دی ۱۴۰۰

اجرای مرحله سوم مدیریت هوشمند مبارزه با امیکرون در فارس/ داشتن کارت تزریق واکسن کرونا اجباری شد

با توجه به ورود ویروس امیکرون به کشور برای پیشگیری از ورود این ویروس به استان فارس، مرحله سوم مدیریت هوشمند در این استان کلید خورد و همه صاحبان مشاغل و همه کارکنان ملزم به داشتن کارت واکسن هستند و اگر فردی واکسینه نشده باشد از فعالیت وی جلوگیری خواهد شد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، محبی پور جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونا، با اشاره به اینکه نمونه‌های مثبتی از سویه جدید امیکرون در کشور‌های همسایه و همچنین استان‌های همجوار مشاهده شده است گفت: استان فارس به دلیل ارتباط با کشور‌های خارجی از طریق ٣ فرودگاه بین المللی و ارتباط‌های ریلی و زمینی با سراسر کشور در معرض خطر جدی ورود این ویروس قرار دارد.

محبی پور، افزود: طبق مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برای پیشگیری از ورود سویه جدید امیکرون به استان و جلوگیری از بازگشت قرنطینه‌های قبل، مرحله سوم مدیریت هوشمند کرونا آغاز شده و در بازرسی‌هایی که انجام می‌شود همه صاحبان مشاغل و همه کارکنان ملزم به داشتن کارت واکسن هستند و اگر فردی واکسینه نشده باشد از فعالیت وی جلوگیری خواهد شد.

دکتر کریمی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز با بیان اینکه ٣ شهرستان داراب، ممسنی و اقلید همچنان در وضعیت زرد یعنی وضعیت خطر متوسط قرار دارند بر لزوم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمعات و تزریق دوز سوم کرونا تاکید کرد و گفت: اگر همه موارد بهداشتی بیش از قبل رعایت نشود احتمال ورود سویه جدید امیکرون به استان بیشتر می‌شود.

کریمی، همچنین به علائم سویه امیکرون اشاره کرد و گفت:به دلیل اینکه این ویروس علائمی شبیه به سرماخوردگی دارد بیشتر افراد امیکرون را جدی نمی‌گیرند در صورتی که همین ویروس در دیگر کشور‌ها فوتی‌های بسیاری داشته است.

وی، افزود: همه مراکز درمانی استان برای مقابله با این سویه جدید در حد امکان آماده شده، اما نباید فراموش کرد که هم ظرفیت بیمارستان‌ها و هم توان کادر درمان محدود است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان