کد خبر: ۱۵۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۷ دی ۱۴۰۰
در پی حذف هشتگ «Hero»؛

واکنش نمایندگان به حذف نام سردار سلیمانی از اینستاگرام/ ورود جدی مجلس برای گرفتن حق ملت ایران در فضای مجازی

واکنش نمایندگان به حذف نام سردار سلیمانی از اینستاگرام/ ورود جدی مجلس برای گرفتن حق ملت ایران در فضای مجازی
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، به نقل از دانا پس از گذشت دو سال از شهادت سردار سلیمانی به دست عمال آمریکا در بغداد، پلتفرم اینستاگرام در روزهای اخیر حداقل ۱۳ میلیون پست ذیل هشتگ «Hero» که به مناسبت شهادت سردار دل‌ها منتشر شده بود را مسدود کرد.

این در حالی‌ست که در طول دو سال گذشته صفحات زیادی در این شبکه اجتماعی به دلیل انتشار تصویر یا نام "سردار شهید قاسم سلیمانی" مسدود شد.

پس از اقدام اینستاگرام در مسدودسازی میلیون‌ها پست با هشتگ قهرمان، نمایندگان مجلس در سراسر ایران به این مسئله واکنش نشان دادند.

رمضانعلی سنگدوینی؛ نماینده گرگان و آق‌قلا:

سردار در دل‌ها ماندگار است

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما در خصوص حذف پویش و نام سردار از برخی از پلتفرم های خارجی گفت: هر کاری بکنند سردار در دل مردم است و عشق مردم و آنها خواهد بود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: دشمنان نمی توانند از درون مردم سردار را خارج کنند و هر غلطی هم بکنند سردار در ذهن و وجود مردم است و در آینده نیز خواهد بود.

سنگدوینی گفت: افرادی مثل سردار سلیمانی مردانی از جنس خدا هستند، امام حسین بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال از ذهن مردم پاک نشد چرا که همه چیز خود را در راه دین خدا فدا کردند و ماندگار شدند و سردار نیز اینگونه است.

وی افزود: آن کسی که در راه خدا حرکت می کند و در صراط مستقیم و با ولایت و اعتقاد به دین اسلام دارد ماندگاری دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سردار در مسیر امام(ره) و رهبری بود و همه چیز خود را برای مردم فدا کرد و لذا سردار در قلب مردم باقی می خواهد ماند.
مهدی عیسی‌زاده؛ نماینده میاندوآب:

نام قهرمان در دل‌ها حَک شده و حذف‌شدنی نیست/ حاج قاسم شعار "هیهات من الذله" را در عمل اثبات کرد

به گزارش اروم نیوز، مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی، اسطوره و شخصیتی بی بدیل از نسل شهید باکری و سایر شهدای عزیز دوران دفاع مقدس، بودند که در صحنه های مختلف نظامی، فرهنگی و اعتقادی خدمات بسیاری را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تنها یک فرد نظامی نبود، افزود: شهید قاسم سلیمانی یک شخصیت همه جانبه و چند بعدی و یک مکتب و تفکر هستند که سرباز ولایت بوده و در حوزه های مختلف سرشار از نکات و آموزه های ماندگار است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی، قهرمانی هستند که حذف شدنی نیست، گفت: شهید سلیمانی در قلب تمام انسان های آزاده و جهان اسلام قرار داشته و بر دلها حکومت می کرد و تفکر و مکتب این قهرمان حتی با  سانسور کردن مطالب کاربران فضای مجازی در رابطه با ایشان، نیز حذف شدنی نیست.

عیسی زاده تصریح کرد: شهید سلیمانی شخصیتی بودند که با تربیت نیروهای محور مقاومت از کشورهای مختلف یک ظرفیت عظیم در جهان اسلام ایجاد کرد و با مدیریت سیاسی، نظامی می توانست آنها را علیه داعش و دشمنان انقلاب و اسلام بسیج کند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی محور وحدت و همدلی بود، اظهار کرد: از اقوام و مذاهب مختلف شهید سلیمانی را همراهی می کردند و محور وحدت و همدلی بودند.

وی بیان کرد: تشکیل بسیج مردمی در منطقه، ایجاد و سازماندهی، اعتبار بخشی به گروه های مقاومت و تربیت نیروها در زمینه های مختلف سیاسی و نظامی و فرهنگی از هنرها و ابعاد شخصیتی منحصر به فرد ایشان بود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی بود که توانست این نیروها را به خط مقدم مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی و داعش بیاورد تا از جغرافیای وطنی خویش در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح، دفاع کنند.

عیسی زاده اظهار کرد: شهید سلیمانی نهضتی را در کشورهای منطقه راه اندازی کرد که امروز در جای جای دنیا از آسیا تا آفریقا و اروپا، اندیشه وتفکر و حرکت فراگیر ایشان عملیاتی شده و دیده می شود.

وی تصریح کرد: اگر امروز فرزندان یمن در مقابل سیلی از سلاح های عربستان سعودی، مقاومت می کنند در واقع این نشات گرفته از تفکر شهید سلیمانی که همان مکتب و تفکر عاشوراست.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی شعار "هیهات من الذله” را در عمل اثبات کرد، گفت:امروز جوانان فلسطینی با الهام از تفکر سردار سلیمانی، پرچم اسلام را در مقابل صهیونیست های اشغالگر عَلم کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سران نظامی و وزرای برخی کشورها آرزوی دیدار با سردار سلیمانی را داشتند، تصریح کرد: این اعتراف خود آنها بود که شهید سلیمانی جزو نوابع در جهان و مغز متفکر بوده و آرزوی دیدن ایشان را داشتند.
سید جلیل میرمحمدی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اینستاگرام و توئیتر از مکتب‌ساز بودن شهید سلیمانی واهمه دارند/ ورود جدی مجلس برای گرفتن حق ملت ایران در فضای مجازی
سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه اگر نتوانیم افتخارات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی برای نسل حاضر و مهمتر برای نسل‌های آتی به‌عنوان بخشی از هویتمان معرفی کنیم، قطعاً دچار خسران و زیان خواهیم شد، گفت: یکی از سرآمدهای نخبگانی جمهوری اسلامی که هم در حوزه دیپلماسی در این شرایط تحریمی دنیا علیه ما، توانست قد عَلَم کند و موفق شود و در کنار آن توانست فرماندهی مقاومت منطقه را علیه همه هیمنه دشمن به عهده گیرد و به موفقیت دست یابد، سردار شهید سلیمانی بود.

وی با تاکید بر اینکه قرن‌ها جمهوری اسلامی می‌تواند به قهرمانی مثل شهید سلیمانی افتخار کند، اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم این سرمایه عزیز را حفظ کنیم.

میرمحمدی با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد مقاومت فقط در ایران اسلامی نیست، افزود: این شهید عزیز به‌عنوان یک چهره بین‌المللی در عرصه استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی و حمایت از محرومان و همچنین برای کشورهایی که کیلومترها از ما فاصله مرزی دارند و ازنظر تمدنی نیز با جمهوری اسلامی هم‌تراز نیستند، به‌عنوان یک الگو و نمونه مطرح است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که شهید سلیمانی یک شخص نیست بلکه به‌عنوان یک مکتب مطرح است، مکتب این معناست که در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، نظامی و اقتصادی حرف برای گفتن داشته باشد و برای هر کدام از این موارد جایگاه دارد فلذا می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای نسل حاضر و نسل‌های آتی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از راه‌های حفظ الگو و این سرمایه عظیم، هر چه بیشتر و هر چه صحیح‌تر معرفی کردن آن شهید بزرگوار است، گفت: در حال حاضر در تمام دنیا یکی از عرصه‌هایی که می‌توان این سرمایه بزرگ را به جهانیان و نسل‌های امروز و آتی معرفی کرد، استفاده از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های رسانه است.

میرمحمدی ادامه داد: ضرورت دارد در کنار تقویت کمی و کیفی بخش برون‌مرزی صداوسیما و استفاده از این ظرفیت به معنای تام کلمه، استفاده از ظرفیت رسانه‌های اجتماعی به بهترین شکل مدنظر قرار گیرد، زیرا برای فضای مجازی در دنیا حدومرزی قائل نیستند و همه می‌توانند به‌راحتی و با کمترین هزینه به آن دسترسی داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و توئیتر با توجه به اینکه می‌دانند شهید سلیمانی چه ظرفیت عظیم و بزرگی است و چگونه می‌تواند مکتب ساز و تمام هیمنه استکبار را نابود کند، با همه وجود از نشر این فرهنگ و سرمایه بزرگ جلوگیری و اقدام به مسدودسازی پیج‌ها می‌کنند و از طرف مقابل هم ادعای آزادی بیان آنها گوش فلَک را کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در این بحث ورود پیدا کرده و به دنبال وضع قوانینی برای این پیام‌رسان‌ها است تا اجازه محدود کردن مخاطبین جمهوری اسلامی را نداشته باشند، گفت: وضع قوانین توسط مجلس برای این پیام‌رسان‌ها به معنای فیلترینگ و محدود سازی آنها نیست بلکه زیر چتر قانون در جمهوری اسلامی قرار گیرند تا اجازه نداشته باشند به این راحتی ادعای خود تحت عنوان آزادی بیان را در کشور ما محدود و محصور کنند.

میرمحمدی در پایان گفت: مجلس به طور جد به دنبال این مسئله است و هم اینکه در طرح صیانت از فضای مجازی به این موارد اشاره شده که امیدوارم هر چه سریعتر کمیسیون ویژه‌ای که برای حمایت از فضای کاربران ایجاد شده بتواند مباحث مورد نیاز را به صورت قانون به تصویب برساند و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
محمدمهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و راور:

نمایش دروغ آزادی بیان غرب در اینستاگرام/ حذف آرمان حاج قاسم از ذهن آزادی‌خواهان جهان با حذف محتوا محقق نمی‌شود

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدام پلتفرم های خارجی نسبت به ملت ایران با حذف تصاویر و نام قهرمان ملی کشورمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: اقداماتی که جریان استکباری و صهیونیستی در منطقه و جهان انجام می دهند، نشان می دهد که رفتار و عملکرد آنها در حوزه آزادی بیان و شعارهایی که می دهند، دروغ محض است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف تصاویر شهید سلیمانی که سمبل مبارزه با تروریست بود و حذف مطالب کاربران در اینستاگرام که برای دفاع از آرمان های سپهبد شهید سلیمانی می زنند، نشان می دهد که آنها باور به آزادی بیان ندارند.

وی با تأکید بر اینکه ما در آزادی بیان محدود نیستیم  و با طرح این سوال که مگر تمامی تبلیغات به نوشتن و پست کردن مطالب در اینستاگرام محدود می شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه نه تنها ملت ایران، بلکه آزادی خواهان جهان در همه کشورها و حتی برخی در آمریکا، از آرمان ها و اهداف سپهبد شهید سلیمانی دفاع می کنند؛ بنابراین آنها با حذف تصاویر، پست ها و این دست سخت گیری ها نمی توانند مانع از آزادی بیان برای ترویج آرمان های سپهبد شهید سلیمانی شوند.

مهرداد ویسکرمی؛ نماینده خرم‌آباد:

هراس غرب از نشر مکتب سلیمانی/اعتقاد به آزاد بیان توسط اینستا، پوچ است

مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به حذف پست های اینستاگرام با موضوع سردار سلیمانی، اظهار داشت: دشمن فکر می کرد که با به شهادت رساندن حاج قاسم مسئله مقاومت حل می شود در حالی که وقتی خون شهیدی بر زمین ریخته می شود اثرات بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سبب شد تا افرادی هم که به مسئله مبارزه با تروریسم حساس نبودند، حساس شوند چرا که سردار دلها سالها با تروریسم مبارزه کرد و دفاع از مظلومان را هیچگاه فراموش نکردند که در واقع چهره اصلی انقلاب را نشان دادند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه برخی از شبکه های اطلاع رسانی غرب در اختیار کسانی است که هرگونه ای که تمایل دارند اقدام می کنند، اما اگر طرفدار آزادی بیان هستند و اعتقاد به دانستن دارند پس چرا چنین پست هایی که مزین به سردار سلیمانی است را حذف می کنند.

ویسکرمی با بیان اینکه غرب از نشر مکتب سلیمانی هراس دارد،  بیان کرد: معتقد هستند که حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و این سبب نگرانی آنها شده اما بهتر است بدانند که هر چه در خاموش کردن نور راه حاج قاسم توطئه چینی کنند اما راه حاج قاسم ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز جنگ اطلاعات بوده و لازم است که به لحاظ تکنولوژی، ابتکار عمل داشته باشیم و در راستای تقویت پلتفرم های داخلی نیز تلاش کرد.
روح‌الله حضرت‌پور؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سردار سلیمانی قهرمان دل‌ها و مرد میدان بود/ حذف نام قهرمان غیرممکن است

روح الله حضرت پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شخصیت سردار سلیمانی فرامنطقه ای و فراملی بوده و نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا محبوب دلها هستند.

وی، افزود: حضور سردار سلیمانی و یاران ایشان در مناطقی که داعش به آن تجاوز کرده بود به ویژه عراق و سوریه، موجب امنیت خاطر مردمان آن منطقه بوده و قوت قلبی سرشار از اطمینان برای آنان به ارمغان آورد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سردار سلیمانی با درایت و تدابیر خاص خود امنیت را در منطقه تضمین کرد؛ آمریکا و دشمنان اسلامی که از طریق داعش سعی در برهم زدن امنیت ایران و منطقه داشتند به قدرت ایران و به ویژه سپاه قدس اعتراف کردند و ایران را عامل مهم ایجاد امنیت در این منطقه می دانند.

حضرت‌پور با اشاره به حذف نام و تصاویر سردار سلیمانی از سوی اپلیکیشن اینستاگرام، گفت: دشمنان همواره سعی در از بین بردن نام و یاد قهرمانان ایرانی از طرق مختلف داشته اند و اخیرا با حذف اسامی و تصاویر و هشتگ های مرتبط با سردار سلیمانی تیر آخر را نشانه رفته و احساسات مردم ایران و دوستداران وی در تمام دنیا را جریحه دار کردند که اقدام درستی نیست.

وی ابراز کرد: سردار سلیمانی جزو هوشمندترین نفرات دنیا از لحاظ استراتژی بوده و مهم ترین عامل موفقیت سپاه قدس هدایت و سکانداری وی بوده که در حال حاضر دوستان و یاران ایشان ادامه دهنده راه سردار سلیمانی بوده و در هر کجا از دنیا ظلمی بر علیه مظلومی باشد سپاه قدس در آنجا حاضر و جهاد در راه خدا می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک گنج دست نیافتنی و شمع فروزانی است که به خاطر خلوص اعمال و نیات و نیز روحیه جهادی و مبارزه با دشمن روز به روز بر ارزش آن افزوده می شود، بیان کرد: حاج قاسم یک شخصیت تاثیرگذار در جهان اسلام است که پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

محمدرضا مبلغی؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ترس استکبار جهانی از عکس و نام «شهید سلیمانی»/ ادعای آزادی بیان از سوی پلتفرم اینستاگرام دروغین است

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به اقدام عجیب پلتفرم اینستاگرام در حذف برخی پست‌های کاربران ایرانی با موضوع شهید «حاج قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: آزادی بیان از سوی مدعیان آزادی که ادعایشان گوش فلک را پرکرده، دروغی بیش نیست چراکه با ایجاد محدودیت در شبکه‌های اجتماعی اقدام به نقض حقوق بشر کردند.

وی افزود: این‌ها تحمل یک اسم و تصویر را ندارند و در این راستا به‌صورت گسترده اقدام به حذف اتوماتیک تصویر و اسم فداکارترین و باشرافت ترین انسانی می‌کنند که درراه شرافت و دفاع از ارزش‌های میهن، دین، آیین و مملکتش در حال تلاش و ایثار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی ژست تحمل مخالف، آزادی بیان و دموکراسی مدعیان دروغین را برملا کرد که برای این‌ها شرافت و فداکاری انسان‌ها اهمیت ندارد و اگر کسی در مقابل مطامع دنیوی آنان قرار بگیرد حتی تحمل نامشان را نیز ندارند.

وی تصریح کرد: روحیه مردمی بودن، خدامحوری و توکل شهید حاج قاسم سلیمانی به خالق هستی‌بخش در تمامی امور مشهود بود.

مبلغی با اشاره به اینکه خباثت آمریکا و ایادی آن علیه ایران تمام‌شدنی نیست، گفت: مدعیان دروغین آزادی بیان حتی از نام و تصویر سردار دل‌ها می‌ترسند و تحمل آن را ندارند و در اینستاگرام نیز اقدام به حذف نمودن پست و یا مسدودسازی پیج هایی با محتواهای مربوط به شهید سلیمانی می‌کنند.

جواد نیک‌بین؛ نماینده کاشمر:

ضرورت ایجاد زیرساخت فضاهای مجازی امن برای کشور/ نداشتن زیرساخت خوب برای پلتفورم ملی یک آسیب بزرگ است

حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح‌توس، در واکنش به حذف نام و تصویر قهرمانان ملی کشور از پلتفورم های خارجی، اظهار داشت: یکی از کارهایی که بنده پیگیری می کنم این است که روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز قهرمان ملی یا قهرمان ایران یا قهرمان من نام نهاده شود.
وی با بیان اینکه وقتی حذف نام و تصویر قهرمانان ملی از پلتفورم های خارجی رخ می دهد بیشتر ضرورت ایجاد زیرساخت فضاهای مجازی امن برای کشور را احساس می کنیم، خاطرنشان کرد: حذف و مبارزه با شخصیت هایی نظیر سردار سلیمانی و امثال این افراد نشانگر این است که ما توانستیم خوب عمل کنیم که نه تنها حضور سردار بلکه عکس سردار هم همان کاری را با استکبار می کند که حضور او انجام می داد.
نماینده مردم کاشمر با تاکید بر اینکه نام سردار در لحظه حضور لرزه بر اندام آنها می انداخت و در زمان شهادت حتی نمی توانند عکس شهید سلیمانی را تحمل کنند، تصریح کرد: بنده معتقد هستیم این یکی دستاوردهای این انقلاب است که دشمنان این نظام و انقلاب از تصاویر آزادمردان دنیا هراس و ترس دارند.
وی با اشاره به اینکه نداشتن پلتفورم ملی یا زیرساخت خوب نداشتن برای پلتفورم ملی باعث می شود که به اجبار در پلتفورم های خارجی حضور داشته باشیم و این یک آسیب بزرگ است، اذعان کرد: این حضور می تواند یک فرصت هم باشد و این حضور فرصتی برای کار و تبیین درست است.

علی‌اکبر علیزاده؛ نماینده دامغان:

سردار سلیمانی با شیطنت‌های مجازی حذف نخواهد شد/ لازمه حفظ دستاوردهای نظام ایجاد پلتفرم‌های داخلی است

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به جنایات مجازی استعمارگران و حذف عکس های سردار سلیمانی از پلتفرم های مجازی گفت: این اقدام نشان دهنده اوج خباثت و دشمنی جبهه استکبار جهانی نسبت به تمام آزادی خواهان جهان است.

این عضو خانه ملت در ادامه بیان کرد: این جنایت استعمارگران مجازی زمانیکه ارزش های یک ملت را نادیده گرفته و در مقابل صفحات غیر اخلاقی را باز می گذارد، نشان دهنده اوج تهاجم فرهنگی جبهه استکبار برعلیه اعتقادات ملت های مسلمان است.

علیزاده تاکید کرد که دشمنان اسلام باید بدانند سردار سلیمانی با این شیطنت ها حذف نخواهد شد و بلکه نفوذ او در دلها هر روز بیشتر خواهد شد وحذف افراد ارزشمند  امثال "حاج قاسم سلیمانی ها "، از فضای ذهنی انسان های آزادی خواه خیال باطلی بیش نیست.

نماینده مردم دامغان با  بیان اینکه  زمانیکه پلتفرم های بیگانه به صورت یکطرفه علیه کاربران ما این اقدام را انجام می دهد ، متاسفانه ما هیچ قانونی برای حمایت از کاربران خود نداریم، اظهار کرد: این موضوع نیاز به ایجاد ظرفیت و زیر ساخت داخلی برای حفظ ارزش ها و دستاوردهای  انقلاب را نشان می دهد تا نگذاریم آرمان های ملت ما توسط یک جریان بیگانه حذف شود.

وی درنهایت با اشاره به تشییع میلیونی پیکر مطهر سردار دلها افزود: انسجام و اتحاد ملت ایران برای دشمنان  ترسناک است و انها نگران  وهراسناک از نام و یاد فرمانده بزرگ جبهه مقاومت در تلاش برای حذف او از فضای مجازی هستند و ما باید با ایجاد زیر ساخت های داخلی این مشکلات را مرتفع سازیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس:

قوای سه‌گانه کشور با ظرفیت‌های خود از شخصیت فراملی شهید سلیمانی پاسداری کنند/ نباید در برابر اقدامات اینستاگرام کوتاه آمد

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در واکنش به اقدام ناپسند و خبیثانه مدیران پلتفرم های خارجی در حذف پست های مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: کار دشمن دشمنی کردن است و از او انتظار دیگری نمی توان داشت ولی وظیفه هر سه قوه اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه است که از همه ظرفیت های خودشان برای پاسداری از این شخصت فراملی استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر افرادی که در فضای مجازی و رسانه ها تلاش و فعالیت انجام می دهند آنها هم حسب همین مورد وظیفه دارند که از این شخصیت که زحمات زیادی برای بشریت کشیدند دفاع کنند چراکه اگر نبود حضور و زحمات ایشان و اگر نبود تدابیر رهبر معظم انقلاب امروز شاید داعش دنیا را به نوعی فرا گرفته بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید در برابر اقدامات ناپسند پلتفرم های خارجی به خصوص اینستاگرام کوتاه آمد بلکه باید اقدامات متناسب صورت بگیرد.

اگرچه این اقدام اینستاگرام مسبوق به سابقه است اما لازم است که مدیران این پلتفرم بدانند با حذف نام سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده ایرانی که یک شخصیت رسمی داشته و براساس قوانین بین الملل باید به رسمیت شناخته شود؛ نقض آشکار حق آزادی بیان است.

از طرفی تصورات و توهمات دولت امریکا منبع حقوق بین الملل نیست که بخواهد منشاء اثر باشد؛ بنابراین سانسور مطالب مربوط به سردار سلیمانی در اینستاگرام کاملا نقض آشکار گردش اطلاعات است و نشان می‌دهد فرآیند گردش اطلاعات در جهان فرآیند آزادی نیست و بسیار تحت تسلط قدرت های جهانی قرار دارد؛ این یک واقعیت دردناک است که امیدوار هستیم مسئولان قوای سه گانه کشور پس از دو سال اقدام انقلابی و متناسب با شان قهرمان مردم ایران اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان