کد خبر: ۱۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۸ دی ۱۴۰۰
مدیر موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی در گفتگو با «شیرازه»:

انتقام سخت خون شهید سلیمانی با اخراج استکبار از منطقه و جهان تحقق می یابد/ ایجاد موج و جریان فراگیر لازمه ادامه اهداف محور مقاومت

مطلبی پور تاکید کرد: مسئله اصلی تقابل جبهه به جبهه حق و باطل است بنابراین باید گفتمان انتقام به سمت اخراج استکبار از منطقه برود دقیقا همان هدفی که شهید سلیمانی در پی تحقق آن بود و اگر غیر از این باشد خیانت به خون حاج قاسم است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، پس از از شهادت فرمانده دلاور جبهه مقاومت اسلامی در شامگاه روز سیزدهم دی ماه به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا ، موج های ضد آمریکایی و ضد استکباری مردمی در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن و علی الخصوص کشور عزیزمان ایران شکل گرفت.

سید محمد مطلبی پور مدیر مسئول موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی و کارشناس علوم سیاسی که خود سابقه طولانی در ایفای نقش نبرد نظامی و غیر نظامی در مواجهه با ائتلاف غربی_عربی نیز در کارنامه خود دارد، به دو محور اساسی نقش تمدنی شهید سلیمانی در مواجهه با استکبار جهانی و همچنین چگونگی تحقق انتقام واقعی این شهید ولا مقام در گفتگو با خبرنگار شیرازه اشاره کرد.



وی در ادامه نقش محوری شهید سلیمانی در جنگ تمدنی انقلاب اسلامی با جبهه استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا گفت: مهم ترین نقشی که باید برای این شهید در نظر گرفت عرصه جنگ و دفاع سخت نیست، بلکه ایجاد محور مقاومت در حوزه جنگ نرم است.

مطلبی پور افزود: آن چیزی که باعث میشود استکبار جهانی زمین بخورد دفاع سخت نیست، بلکه آن دفاع نرمی است که به واسطه آن هسته های مقاومت فکری،فرهنگی،رسانه ای شکل بگیرد و مهم ترین نقش شهید سلیمانی ایجاد یک جبهه وسیع مقاومت ورای صرف مسئله نظانی در برابر استکبار بود.

مدیر موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی با جبهه مقاومت را ایجاد تفکر ایستادگی در ملت ها و مردم برای رویارویی با استکبار است، گفت: در میدان عمل ، این ایجاد روحیه مقاومت بزرگترین بلایی است که میتوان به سر استکبار آورد.

بنابه گفته این کارشناس علوم سیاسی، پیروزی نهایی فقط زمانی به صورت صد در صد اتفاق خواهد افتاد که این روحیه مقاومت و استقامت شکل بگیرد لذا حاج قاسم این روحیه را در منطقه و ملت های اسلامی زنده کرد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی صرفا منطقه غرب آسیا و ایران نیست تشریح کرد: هم اکنون محور مقاومت به حیات خلوت امریکا، کشور های افریقایی و حتی هسته هایی در اروپا نیز رسیده است؛ ایجاد این محور مقاومت فرهنگی، نرم و ضد استکباری با تلاش سالیانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محقق شده که این نقش را می توان پر رنگ ترین نقش این شهید در مواجهه با جنگ تمدنی انقلاب اسلامی و استکبار جهانی دانست.


مطلبی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت و چگونگی انتقام سردار حاج‌قاسم سلیمانی با اشاره به نقش جریان ساز این شهید بزرگ‌ خاطرنشان کرد: بحث انتقام این قهرمان یکی از نکات بسیار مهم و اساسی است که ما صرفا نباید مقوله انتقام را به یک فرد یا نفراتی خلاصه کنیم. همانگونه که شهادت سردار سلیمانی موج هایی را در فضای جهانی ایجاد کرد، مسئله انتقام نیز باید یه موج و جریان جهانی ایجاد کند.

مدیر موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی، تحقق خونخواهی حاج قاسم منوط به ایجاد نهضت عمومی دانست و گفت: در غیر این صورت ما نتوانسته ایم انتقام واقعی شهید را بگیریم.

این کارشناس علوم سیاسی ایجاد موج جهانی انتقام از استکبار را نیازمند ایجاد یک گفتمان در میان مردم داخل و خارج از کشور عنوان کرد و بیان داشت: باید بستر سازی فراهم گردد و برای هر اقدامی یک پیوست عمومی و جهانی در نظر گرفته شود. انتقام خون حاج قاسم یک انتقام فردی نیست بلکه انتقام فرهنگی، جریانی و تقابلی است.

وی ادامه داد: اقدام امریکا برای شهادت حاج قاسم سلیمانی یک اقدام تهاجمی به محور مقاومت است بنابراین ما نیز باید یک اقدام تهاجمی ریشه ای انجام بدهیم بنابراین همه توان ما باید در جهت ایجاد یک حرکت تهاجمی جریان ساز به کار گرفته شود.

بنابه گفته مطلبی پور، مهم ترین اتفاق در حال حاضر راه اندازی مطلبه سراسری برای ظلم ستیزی و اخراج تفکر استکبار از منطقه و جهان توسط مردم کشور های غرب آسیا است همانند روز قدس که در حال حاضر روز قدس به یک جریان جهانی تبدیل شده و با هر اقدامی دیگر تمام نمی شود.

مدیر موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی تاکید کرد: مسئله اصلی تقابل جبهه به جبهه حق و باطل است بنابراین باید گفتمان انتقام به سمت اخراج استکبار از منطقه برود دقیقا همان هدفی که شهید سلیمانی در پی تحقق آن بود و اگر غیر از این باشد خیانت به خون حاج قاسم است.

انتقام سخت خون شهید سلیمانی با اخراج استکبار از منطقه و جهان تحقق می یابد/ ایجاد موج و جریان فراگیر لازمه ادامه اهداف محور مقاومت

این کارشناس علوم سیاسی در پاسخ به آخرین پرسش مبنی بر این که یکی از خطرات اصلی، خطر تحریف مشی سیاست داخلی سردار سلیمانی است و احزاب و جریانات سیاسی در تلاش برای مصادره این چهره ملی هستند گفت: بستگی دارد ما انقلابی گری را به چه چیز تعبیر کنیم. با بررسی مفاهیم اسلامی انقلابی گری و مسائلی همچون اتحاد و همدلی بخش زیادی از سوالات و شبهات روشن خواهد شد.


وی تفاسیر بعضا نادرست "انقلابی گری" در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: متاسفانه با تفاسیری که این روز ها در فضای مجازی از انقلابی گری ارائه میشود، استنباط افراط و تفریط بیش از هرچیز به چشم میخورد که با انقلابی گری حقیقی و اساسی تفاوت های زیادی دارد.

مطلبی پور بر ضرورت بررسی تفسیر مصادیقی نظیر اتحاد، انسجام، مصلحت سنجی حقیقی، عدالت و... تاکید کرد و گفت: با بررسی مصادیق انقلابی گری در خواهیم یافت که شهید سلیمانی میتواند یک مکتب با جامعیت سیاسی و مدیریتی و حتی ابعاد دیگر داشته باشد البته شاید گاهی اشتباهی هم صورت بگیرد اما ما اینجا به عنوان غیر معصوم که نگاه بکنیم میتوانیم حاج قاسم را یک الگو و یک مکتب در  نظر بگیریم.

مدیر موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی خط و مشی واقعی سیاسی شهید سلیمانی اتحاد حداکثری و ضربه نخوردن اصل انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: اینگونه رفتار، دقیقا همان مدل انقلابی گری امیر المومنین علیه السلام در مواجهه با مسائل برای حفظ اسلام است.

کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه نگاه به شهید سلیمانی میتواند مصادیق و خط حقیقی انقلاب اسلامی و انقلابی گری را برای همگان مشخص کند، اضافه کرد: نگاه به عملکرد حاج قاسم باید به گونه ای باشد که از تفسیر این نگاه، اندیشه های امامین انقلاب مشخص گردد چراکه عملکر سردار دل ها به مثابه یک سنگ محک برای همگان در جهت انقلابی گری است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: رهبر انقلاب اشخاصی را نیز در سال های گذشته به عنوان همین سنگ محک و معیار نام برده اند که افرادی همچون شهید چمران،شهید حسن باقری و شهید اوینی در بحث رسانه از این دست افراد هستند که شهید سلیمانی نیز در کلام مقام معظم رهبری به عنوان یک‌ الگوی پر نور از انقلابی گری بار ها و بار ها معرفی شده است.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان