کد خبر: ۱۵۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۸ دی ۱۴۰۰
در جلسه ستاد احیای امر به معروف با دستگاه قضا مطرح شد:

دستگاه قضاء بدون همراهی دیگر نهادها به تنهایی نمی تواند در همه موارد اقدام کند/ تحقق مطالبات مردم منوط به اراده جمعی مدیران استان است

جلسه هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با مجموعه دستگاه قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری،حجت الاسلام موسوی و حجت الاسلام کرم عباسی، دبیر ستاد استان در محل سالن جلسات شهید قائدی ستاد امر به معروف برگزار شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه جلسه هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با مجموعه دستگاه قضایی استان با حضور رئیس کل دادگستری،حجت الاسلام موسوی و حجت الاسلام کرم عباسی، دبیر ستاد استان در محل سالن جلسات شهید قائدی ستاد امر به معروف برگزار گردید.

حجت الاسلام عباسی با توجه به گستردگی و فراگیری حوزه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین  کمبود امکانات و نیروی انسانی کار سختی با دو چندان مواجه شده است، تاکید کرد: این مجموعه با قوت و جدیت وظایف محوله را در جهت خدمت رسانی به آحاد جامعه انجام و امید به عنایت الهی داریم.

دبیر ستاد امر به معروف فارس ادامه داد: ما هر هفته به یکی از شهرستان های استان سفر می کنیم و از نزدیک شاهد آن بودیم که چگونه همکاران بدون هیچ چشم داشتی و با دلسوزی تمام برای فریضتین گام های بلندی برمی‌دارند.

این مقام مسئول با توجه به اینکه در برهه ای از زمان امر به معروف و نهی از منکر دچار بی مهری های فراوان شده اظهار داشت: امید داریم با کمک دستگاه قضاء و دیگر مسئولان دغدغه مند به اهداف والای این فریضتین که هدف سیدالشهداء(علیه السلام) از قیام عاشورا می باشد دست پیدا کنیم چرا که پیگیری مطالبات مردمی در خصوص معضلات اجتماعی سطح شهر جزء وظایف ما مسئولین می باشد. 

وی در ادامه به پاره ای از این مطالبات از قبیل، جمع آوری معتادین متجاهر، خانه های رها شده در جنوب شهر که محل تجمع معتادین و خرید و فروش مواد مخدر و ارتقا سطح امنیت محلات جنوب شهر و... اشاره کرد.

 محمدرضا غزالی  عنوان کرد: محور کار ما بحث حمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر می باشد و ما در تلاش هستیم که  ارجاع پرونده ها به دستگاه قضاء به حداقل ممکن برسد.

سپس حجت الاسلام موسوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: اعتقاد ما بر حمایت مستمر از مقوله امر به معروف و نهی از منکر می باشد و حمایت از امر و ناهی را یکی از وظایف دستگاه قضایی می دانیم که به حمدالله اقداماتی در باب منکرات علنی در سطح جامعه صورت گرفته است. 

رئیس دادگستری استان ادامه داد: دستگاه قضاء بدون همراهی دیگر مسئولین و نهادها به تنهایی نمی تواند در همه موارد اقدام کند و تحقق مطالبات نیازمند به اراده جمعی از جانب همه مدیران استان می باشد. 

وی  نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر در سطح کلان شهر شیراز گفت:  تا ظرف یک ماه آینده به حول قوه  الهی در سطح شهر تعداد این دسته از افراد به کمترین حد خود خواهد رسید.

حجت الاسلام موسوی در پایان جلسه، درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده های آمرین و ناهیان، حمایت بیشتر و بهتر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، ایجاد شعبه ویژه امر به معروف در شورای حل اختلاف و جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر را از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان