کد خبر: ۱۵۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۰۸ دی ۱۴۰۰
در گفتگوی اختصاصی با شیرازه مطرح شد:

آب خام پتروشیمی به شهر مرودشت واگذار می شود/ از تعیین تکلیف فاضلاب مرودشت تا بارور سازی ابرها

رشیدی کوچی گفت: در دیدار با وزیر نیرو استفاده از ظرفیت پتروشیمی جهت تکمیل فاضلاب این شهر،لوله گذاری کانال های آبرسانی جهت کشاورزی دشت مرودشت و ارسنجان و بارورسازی ابرها پیگیری شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی امروز بعد از ظهر در گفتگوی تلفنی با خبرنگار شیرازه از دیدار با وزیر نیرو و پیگیری سه موضوع مهم حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: موضوع اول همکاری جدی وزارت نیرو در راستای استفاده از ظرفیت پتروشیمی جهت تکمیل فاضلاب شهر مرودشت و استفاده از پسماند آن برای مصارف صنعتی و در کنار آن واگذاری آب خام پتروشیمی به شهر مرودشت بود که در این خصوص مجوزهای لازم از وزارت دفاع گرفته شده و توافقاتی نیز با اداره آبفا و آب منطقه ای انجام شده است.

وی افزود: توافق نهایی جهت اجرای این مدل به زودی در استانداری فارس با حضور استاندار فارس، نماینده شهرستان، نمایندگانی از وزارت دفاع، اداره آبفا و پتروشیمی صورت خواهد گرفت.

رشیدی در ادامه به پیگیری لوله گذاری کانال های آبرسانی جهت کشاورزی دشت مرودشت و ارسنجان از زیر سد درودزن تا دریاچه بختگان اشاره کرد و افزود: در این مدل به راحتی قادر به ذخیره سالانه نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین هستیم.

نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، ادامه داد: با اجرای این طرح میتوان احیا و بهره‌وری را حداقل دو برابر کرد همچنین با ذخیره و جلوگیری از هدر رفت این حجم آب به راحتی می‌توان مشکل آب شرب شهرستان‌های مرودشت ارسنجان، خرامه، کوار و قسمت اعظمی از شیراز را مرتفع نمود.

عضو مجمع نمایندگان فارس به مبحث سوم که بارورسازی ابرها است نیز اشاره کرد و از اهتمام جدی وزارت نیرو به این طرح خبر داد و گفت: این روش به عنوان یکی از راهکارهای اثبات شده در جهت مقابله با کم‌آبی به ویژه در حوزه آبریز سد های ملاصدرا و درود زن که می باشد که با قول مساعد وزیر نیرو همراه و  مقرر شد مرحله اول در خصوص سامانه پیش رو انجام شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان