کد خبر: ۱۵۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۰۹ دی ۱۴۰۰
تقلب در انتخابات ۸۸ بهانه واهی برای اغتشاشات:

۹ دی‌ماه حماسه بی بدیل در پاسخ به سناریوی شکست خورده دشمن

اگر چه رمز تقلب در انتخابات بهانه واهی دشمنان برای راه اندازی اغتشاشات در ایران و تفرقه افکنی بین ملت و حاکمیت بود اما مردم ما مثل همیشه با حضور به موقع در میدان با حماسه بی بدیل ۹ دی ماه پاسخ کوبنده ای به سناریوی شکست خورده دشمن دادند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، هر ساله با فرارسیدن یوم الله نهم دی ماه همواره این سوال به ذهنمان خطور میکند که این حماسه چه بود که امروز پس از گذشت چند سال هنوز و همچنان در یادها ماندگار است؟ چرا انجام و چرا تاریخ ساز شد؟ 

در پاسخ به این سوال بسیاری از تاریخ نگاران، اساتید رشته علوم سیاسی و کارشناسان معتقدند تاریخ ٤۰ ساله جمهوری اسلامی ایران متأثر از سه انقلاب بزرگ است: انقلاب اول، انقلاب ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ که در جبهه جنگ سخت، بدون توسل به زور و سلاح، با در هم شکستن حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت، سبب استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شده و همه ساله در ۲۲ بهمن مردم ایران در سراسر کشور، هر سال باشکوه‌تر از سال قبل، این پیروزی را جشن می‌گیرند.

انقلاب دوم، انقلاب ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که سفارت امریکا، توسط تعدادی از دانشجویان انقلابی اشغال شده و به‌عنوان «انقلاب استکبارستیزی» در حوزه نبرد نیمه سخت به سلطه استکباری امریکا بر ایران خاتمه داده و حضرت امام راحل آن‌را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول (۵۷) نامیدند .

و اما انقلاب سوم، انقلاب ۹ دی‌ماه  ۱۳۸۸ بود که در حوزه جنگ نرم و تجدید بیعت با امام و ولایت و دفاع جانانه از دین شکل گرفت.

حماسه ۹ دی‌ماه، انقلاب سوم مردم ایران یک نمونه تمام عیار از «احساس وظیفه دینی»، «عمل صالح»، «بصیرت انقلابی»، «رفراندم ملی» و «بیعت با رهبری و آرمان‌های امام راحل» بود که اگر حضور به موقع و مؤثر مردم در صحنه نبود و دشمنان، موفق به پیشبرد اهداف‌شان می‌شدند، بی‌تردید امروز ایران سرنوشتی به مراتب وخیم‌تر از اوضاع یمن و سوریه چند سال قبل بود.

فتنه سبز اموی در سال ۸۸

کودتای امریکایی و فتنه سبز اموی در سال ۸۸ نه یک رویداد اتفاقی و تصادفی بود، نه یک اختلاف و توهم انتخاباتی و نه یک رویداد و آسیب داخلی، بلکه یک کودتا و فتنه مهندسی شده ۱۰ ساله بود که درباره انگیزه‌های مسببان خشک مغز و قانون گریز داخلی آن حداقل سه دیدگاه متصور است: گروهی بر این باورند که عاملان داخلی فتنه، از حقیقت و باطن فتنه عظیم و مهندسی شده دشمنان تحلیل و ارزیابی درستی نداشته و نادانسته در دام کودتای امریکایی و سرویس‌های جاسوسی دشمن گرفتار شدند و با تخریب پل‌های پشت سر خود، راه بازگشت را بر خود بسته و مسبب پیامدهای بعدی آن شدند.

 گروهی دیگر بر اساس قرائن و شواهد موجود، فتنه‌گران سبز را عوامل اجیر شده کودتا می‌دانند که با مهندسی قبلی وارد این میدان شده و با اجرای سناریوی از پیش نوشته شده، قبل از پایان انتخابات، خود را برنده انتخابات معرفی و مملکت را به مدت هشت ماه به سمت آشوب و هرج و مرج کشانده و هزینه‌های گزاف مادی و معنوی برای نظام به بار آوردند؛ و بالاخره دسته سوم معتقدند که انتقام گیری از احمدی‌نژاد سبب بروز و گسترش فتنه و پیامدهای آن شدند.

حالا پس از گذشت  ۱۲ سال از فتنه، وقت کافی و زیادی است تا فتنه‌گران به حقیقت تن داده و با بررسی ابعاد پیچیده کودتای نافرجام امریکایی در صدد جبران جفا و ستمی که بر ملت رفته برآیند، اما شوربختانه و متأسفانه نه‌تن‌ها فتنه‌گران از حلم و بردباری و ظرفیت‌های نظام سوءاستفاده کرده‌اند بلکه به طور قاطع در صدد جابه‌جایی شاکی و متشاکی و در مقام طلبکار بر آمده‌اند.

 نهم دی ماه سال 1388 یکی از حماسه های به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد، روزی که ملّت ایران با حضوری آگاهانه و مقتدرانه به بیعتی دوباره با آرمان‌های امام  و رهبری رفتند تا درنتیجه آن تمام تلاش های دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب نقش بر آب شود.  حماسه ای که به فرموده مقام معظم رهبری نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن و غیرتمند ایران بود و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

و اما اصل ماجرا و روایت فتنه ۸۸

باید اینگونه روایت کرد که در سال ۸۸ و در پی برگزاری انتخابات خرداد ماه، میر حسین موسوی که یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بود قبل از اعلام قطعی نهایی نتایج انتخابات در کنفرانسی مطبوعاتی جلوی دوربین حاضر شد و اعلام کرد که به صورت ویژه و قطع به یقین با فاصله بسیار زیاد از دیگر کاندیداها برنده انتخابات است اما پس از شمارش کامل آرا و مشخص شدن نتیجه محمود احمدی نژاد عنوان رئیس جمهور معرفی شد و همین امر موجب گردید که شایعه تقلب در انتخابات بین مردم گسترش داده شود.

در این میان دشمنان قسم خورده این مرز و بوم که همواره سعی در برهم زدن رابطه بین ملت و دولت و ناعادلانه جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت ایران هستند با سناریوی از پیش تعیین شده و طراحی شده توسط عده ای ازکنسروهای داخلی که از مدتها قبل دانه آموزش های لازم را داده بودند در کشور تفرقه و دو دستگی ایجاد کردند و این فکر را در زن ها به وجود آوردند که در انتخابات تخلف و تقلب صورت گرفته پس مردم برای گرفتن حق خود و دفاع از میرحسین موسوی باید به خیابان ها بریزند.

به این ترتیب در روزهای پنجم و ششم دی ماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی و شب شام غریبان افراد معلوم الحال به خیابان ریخته و آشوب‌های خیابانی در تهران و دیگر نقاط کشور شکل گرفت. با وجود حضور بی نظیر مردم در پای صندوق‌های رأی، اعتراضات گسترده به فتنه و آشوب خیابانی منجر شد و این فرصت را از کشور و نظام سلب کرد که در مجامع بین المللی از این حمایت بی چون و چرای مردم از کشور و نظام بهره ببرند و اقتدار کشور اسلامی ایران را بیش از پیش به رخ جهانیان بکشانند؛ این آشوب ها و اغتشاشات ناشی از آن حتی سبب شد  بسیاری از این فرصت استفاده کنند و به نفع اهداف خود بهره ببرند. هر چند بعدها آنچه در پس پرده پنهان بود، نمایان شد و دست دشمن قسم خورده ای رو شد که سالها برای رسیدن به این روزها و آشوب ها و اغتشاشات برنامه ریزی کرده بود.

 روز عاشورای حسینی روزهای غم انگیزی برای ملت ایران رقم خورد و همین موضوع باعث لبریز شدن صبر ملت مسلمان ایران و در نهایت انفجار خیره کننده مردم  و حضور آنها در صحنه از هر طیف و قشری شد. سیاسی و غیر سیاسی، حزب اللهی و غیر حزب اللهی و حتی  کسانی که اندکی شور حسینی و سیاسی و ملی داشتند همه به صحنه آمدند  تا با برپایی حماسه ۹ دی جلوی چنین اقدامات و حرکت‌های هنجار شکنانه‌ای بایستند و اعلام کنند که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی‌های سیاسی و مشکلات و کاستی‌های ریز و درشت  در کشور، در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.

 شاید علت اصلی شکل گیری حماسه ۹ دی در ظاهر انتخابات ۸۸ و اعلام تقلب در انتخابات توسط کسانی بود که پیروز انتخابات نبودند اما  واقعیت چیز دیگری بود که در پشت پرده مخفی بود و ساده لوحانی که با این جریان همراه شدند قادر به تشخیص آن نبودند. در واقع این هتک حرمت به عاشورا و عزاداران حسینی، مردم ایران را خشمگین، نگران و چشمشان را گریان کرد و ۹ دی ماه را به حماسه ای بی بدیل در تاریخ انقلاب  مبدل کرد و سبب شد مردم در حمایت از ولایت و مقام معظّم رهبری باری دیگر برای حرکتی عظیم به صحنه بیایند و دست در دست هم علیه تمام آنهایی که شعائر دینی و اعتقادات آنها را به سخره گرفته بودند متحد شوند تا دنیا بار دیگر ببیند ملت ایران تمام قد پای نظام و انقلابشان مانده اند و نشان دادند همان هایی هستند که خالق 22 بهمن 57 بودند و اجازه ندادند آنهایی که برای امنیت و آرامش این ملت دندان تیز کرده اند به مقاصد شوم خود برسند.

این حماسه ماندگار نهم دی‌ماه رسما وارد تقویم شد  و در مناسبت‌های سالانه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام نهاده شد. اکنون 12 سال از عمر این میثاق  بزرگ مردمی با ولایت و اعتقاداتشان می گذرد اما هر ساله مردم ایران در جای جای میهن اسلامی این روز ماندگار را با برگزاری تجمعات و سر دادن شعار‌هایی گرامی می دارند تا شاید دشمن از این خیال خام برای براندازی نظام بیرون بیاید.

سخن آخر:

اگر چه رمز تقلب در انتخابات بهانه واهی دشمنان برای راه اندازی اغتشاشات در ایران و تفرقه افکنی بین ملت و حاکمیت بود اما مردم ما مثل همیشه با حضور به موقع در میدان با حماسه بی بدیل ۹ دی ماه پاسخ کوبنده ای به سناریوی شکست خورده دشمن دادند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان