کد خبر: ۱۵۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۱۰ دی ۱۴۰۰

تأکید بر تأثیر تربیت انقلابی و اسلامی امت در خلق حماسه 9 دی

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در آیین بزرگداشت حماسه 9 دی در شهرستان اقلید بر تأثیر تربیت انقلابی و اسلامی امت در خلق حماسه 9 دی تأکید و تصریح کرد: برای خلق باشکوه تر حماسه 9 دی در آینده باید کار شبانه روزی کرد و از تربیت اسلامی آینده سازان مملکت (نسل جوان) غفلت نکرد

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، آیین بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور مسوولان شهرستانی و مردم ولایت مدار اقلید با سخنرانی  مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران  در مصلای جمعه اقلید برگزار شد.

مرتضی شاه میرزایی (معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران) در این آیین، حماسه 9 دی را گرامی داشت و آن را یوم الله خواند و اظهار داشت: اگر بخواهیم در عمل صالح آیندگان شریک باشیم باید تا آخر در  راه انقلاب و دفاع مقدس ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه اصلی نظام هستند و مادران نقش بسزایی در تربیت آن ها دارند، یادآور شد: دشمن تمام تلاش خود را بکار برد تا از طریق ترویج بی حیایی، بدحجابی و شهوت رانی، جوانان ما را بی دین و بی تعصب بار بیاورد.

شاه میرزایی بر لزوم مجاهدت تأکید و با یاآوری اینکه عزت امروز را از امام، اسلام، شهادت طلبی و... داریم، بیان کرد: سفره ها و جلسات اهل بیت و بصیرتی را احیا و از اسلام که ما را به عزت رساند، پاسداری کنید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران عنوان کرد: مسوولان کمک کنند و کار شبانه‌روزی برای عافیت طلبی را دنبال کنند.

وی به همت والا و کارشبانه روزی دهه اول انقلاب، باوجود جنگ تحمیلی، اشاره کرد و ادامه داد: الان باید بیشتر کار کنیم و اگر می خواهیم 9 دی های آینده باشکوه تر باشد، باید کار شبانه‌روزی داشته باشیم.

شاه میرزایی بار دیگر به نقش مادران در تربیت فرزندانی انقلابی و مسؤولیت پذیر و متعهد اشاره و عنوان کرد: انسان به صورت تدریجی رشد می کند و آموزش می بیند پس باید در تربیت آن ها همت و درایت شود و از تربیت اسلامی فرزندان غفلت نکنیم.

معاون وزیر با بیان اینکه دشمن ظریف وارد می شود و روی ذهن و فکر و اعتقاد جوانان ما کار می کند، اظهار داشت: اگر انقلاب پیروز شد نتیجه کار شبانه‌روزی تربیتی علما و دوست‌داران انقلاب و نظام اسلامی بود.

در ادامه، امام جمعه اقلید ایام فاطمیه را تسلیت گفت و یاد سردار شهید سلیمانی را گرامیداشت و حماسه نهم دی ماه را ارج نهاد و اظهار داشت: آنچه بعد از انتخابات 88 رخ داد، فتنه کوری بود که حتی خیلی از خواص نیز در این ماجرا دچار لغزش و خطا شدند.

حجت الاسلام محمدصادق طالبی با بیان اینکه آنچه رخ داد، اسباب شادی دشمنان و ناراحتی و دلخوری ملت ما (ملتی که رای اعتماد به انقلاب و نظام دادند) را فراهم کرد، عنوان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری این ماجرا باید درس عبرتی برای آیندگان باشد.

وی افزود: به نظام و مردم و مقدسات انقلاب و اصل ولایت فقیه و... اهانت شد و اینچنین بود که ملت غیور ایران به پا خواستند و پاسخ دندان شکنی به دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی دادند.

انتهای پیام/

نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان