کد خبر: ۱۵۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۰ دی ۱۴۰۰

بهبود معیشت مردم و مقابله با گرانی اولویت نخست دولت و مجلس در بودجه ۱۴۰۱ باشد

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه گرانی برای مردم کمرشکن شده است، گفت: برای مجلس و دولت امروز از همه واجب‌تر مسئله اقتصاد و معیشت مردم و بیکاری جوانان باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز این هفته شیراز گفت: در این ایامی که باران الهی بر نقاط مختلف استان نازل شده باید شاکر باشیم و به فرموده قرآن کلید رحمت خدا دست بندگان است که با ایمان به خدا و تقوا داشته باشند، رحمت و برکات خداوند نازل می‌شود.

او با بیان اینکه باید شکرگذار نعمات و رحمت الهی باشیم، گفت: نماز باران خوانده شد، اما باید این مسیر ادامه پیدا کند، شرط تقوا این است که حقوق‌های نجومی نباشد، دست در جیب ملت نباشد و دیگر موارد، چون این گناهان مانع رحمت و برکت خدا می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: عوام بی‌بصیرت و خواص جاه‌طلب که نمونه آن در ۹ دی هم شاهد بودیم به حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) ظلم کردند، اما ملت ما بصیر بودند و در ۹ دی جواب این عده را دادند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه در ماجرای اهانت به حضرت زهرا (س) یک تحریف ایجاد شد که پس از آن این مسیر تحریف شده را ادامه دادند، بیان کرد: خواص جاه‌طلب حق امام علی (ع) را در جانشینی پیامبر (ص) ضایع کردند وگرنه که برای حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) دنیا و حکومت هیچ ارزشی نداشت.

او با قرائت بخشی از خطبه فدکیه عنوان کرد: حضرت زهرا (س) برای همه در همه اعصار مادری کرده و می‌کند که نمونه آن را شهید سلیمانی بیان کرد که هر جا در سوریه و جبهه مقاومت کار گره می‌خورد توسل به این حضرت مسیر را باز می‌کرد.

امام جمعه موقت شیراز عنوان کرد: بانوانی که پیرو حضرت زهرا (س) هستند باید در درجه نخست مادر خوبی باشند، مادری یک وظیفه مهم است و هیچ ثوابی بالاتر از مادری نیست، اشتغال بانوان رد نمی‌شود، اما ابتدا باید مادر خوبی باشند.

رضوی اردکانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه خطاب به دولت و مجلس و تشکر از رئیس‌جمهور پرکار و متدین تصریح کرد: دولت سیزدهم باید ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تعهدات دولت گذشته را پرداخت کند.

اوبا تشکر از دولت که شبانه‌روز تلاش می‌کند و رئیس‌جمهور بدون تشریفات در نقاط مختلف حضور دارد، گفت: امروز رئیس‌جمهور یک انسان متواضع و خاضع است و مجلس هم انقلابی است، اما گرانی بر مردم فشار آورده و برای طبقات ضعیف کمرشکن شده، مجلس نباید دست روی دست بگذارد باید مردم سر سفره خود تاثیر کار‌های دولت و مجلس را ببینند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه برای مجلس و دولت امروز از همه واجب‌تر مسئله اقتصاد و معیشت مردم و بیکاری جوانان است، بیان کرد: مجلس الان می‌خواهند بودجه را تصویب کنند ابتدا بگویند که برای مردم می‌خواهند چکار کنند، باید اشتغال ایجاد کنند، چون باید سالی یک میلیون شغل و مسکن ایجاد شود.

او با بیان اینکه نیاز نیست که دولت خودش وارد شود، زمین رایگان به مردم دهند تا خودشان بسازند راه‌حل‌های آسان برای رفع مشکلات مسکن وجود دارد، مردم هم همکاری می‌کنند، عنوان کرد: نبود مسکن و شغل راه را برای دیگر ناهنجاری‌ها و بی‌دینی‌ها باز می‌کند؛ مجلس و دولت باید پدری کنند به جای بحث‌های فرعی به بحث‌های اصلی بپردازد حقوق‌بگیر‌های نجومی را جمع کنند، کسانی که ۲۰۰ _ ۳۰۰ میلیون حقوق می‌گیرند شناسایی و  حقوق متعادل شود و مازاد را به کسانی که حقوقشان کم است، بدهند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه امروز که همه در یک راستا هستند وقت کار است، مثل رئیس‌جمهور باید ضربتی کار کنند، گفت: مجلس مقابل انحصارطلبی خودروسازان بایستد تا مانع گرانفروشی خودرو و تاثیر آن بر دیگر مسائل اقتصادی شود، قوه قضائیه با فساد درگیر است، مفسدان اقتصادی را باید قلع و قمع کرد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به رزمایش و آمادگی نیرو‌های مسلح گفت: "دست از پا خطا کنید اسرائیل را نابود می‌کنیم" این پیام فرمانده سپاه در جواب هرزه‌گویی‌های اسرائیل است، همه نیرو‌های مسلح در صحنه هستند گروه مذاکره‌کننده نیز خیلی محکم روی اصول ایستادند و باید برای آن‌ها دعا کنیم اگر با منطق قوی پیروز شدیم که خوب است، اما اگر هم نشدند بدانند ملت ایران ایستاده است.  

او با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی یک گوهر گرانبهای بی‌نظیر بود که ایمان، اخلاص، شجاعت و تدبیر از ویژگی‌های این شهید است و آمریکا مطمئن باشد که انتقام خون شهید مظلوم را خواهیم گرفت و بساط آمریکا از منطقه جمع می‌شود.

انتهای پیام/ف

نظرات بینندگان