کد خبر: ۱۵۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۰ دی ۱۴۰۰
سیاهپور:

تردد در تمامی محور‌های فارس روان است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آمادگی و‌حضور کامل بخش راهداری برای سامانه بارشی اخیر در استان خبر داد و گفت: تردد در تمامی محور‌های استان بصورت ایمن و روان برقرار است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا سیاهپور گفت: در روز دوم بارش‌های زمستانی (پنجشنبه ۹ دی ماه) در ۹ شهرستان شاهد بارش برف بودیم و در ۲۴ شهرستان بارش رحمت الهی به صورت باران بود.

او ادامه داد: بر اساس الگو‌های هواشناسی و پیش بینی بارش‌ها، استقرار نیرو‌ها از قبل صورت گرفته و برای ارایه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای استان و ایجاد تردد ایمن و روان بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در عملیات راهداری زمستانی روز دوم بارش‌ها به کمک ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری فعالیت کردند.

مدیر کل راهداری فارس تأکید کرد: دیروز (پنجشنبه ۹ دی ماه) در ۲۸۴۳ کیلومتر (باند) از راه‌های استان عملیات برفروبی انجام شده و برای جلوگیری از یخ زدگی و برقرار ماندن تردد در محور‌های مورد نیاز عملیات شن و نمک پاشی با ۱۷۷۵ تن شن و نمک بر روی سطح راه‌ها اجرا شد.

او با تأکید بر پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و هم چنین لزوم داشتن زنجیر چرخ و رعایت توصیه‌های ترافیکی و مقررات رانندگی در بارش‌های آتی اشاره کرد: در ۴۶ مقطع کوهستانی ریزش برداری از سطح راه صورت گرفته و تا پایان کامل بارش‌ها اکیپ‌های راهداری زمستانی استان بصورت شبانه روزی در سطح راه‌ها به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات راهداران استان فارس، در خصوص کمک رسانی به خودرو‌های نیازمند کمک عنوان کرد: به ۲۰۵ خودروی نیازمند کمک، امداد رسانی صورت گرفته و همچنین ۲۳ نفر مسافر در راه مانده در راهدارخانه‌های استان اسکان داده شده است.

شایان ذکر است عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با ۵۲ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان که نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است هر سال پیش از آغاز بارندگی‌ها مجموعه راهداری در قالب طرح زمستانه‌ی راهداری آماده خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای می‌باشد تا ۶۴۰۰ کیلومتر راه برف گیر، ۵۴ گردنه برف گیر به طول ۷۷۷ کیلومتر و ۴۱ مقطع مه گیر استان فارس برای عبور و مرور مردم امن باشند.

گفتنی است استان فارس با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیشترین میزان طول راه در مقایسه با سایر استان‌های کشور را داراست که این موضوع در کنار قرار گیری در کریدور مرکز به جنوب و شرق به غرب، موقعیت حمل و نقل این استان را خاص و استراتژیک می‌سازد.

انتهای پیام/ ف

نظرات بینندگان