کد خبر: ۱۵۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۰ دی ۱۴۰۰
معاون مالی عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه:

درصدد احداث ۲۰۰ واحد قضایی در سراسر کشور هستیم

شاهرخیان بر رفع مشکلات عمرانی و مجتمع‌های قضایی در حال ساخت فارس با استفاده از ظرفیت و اعتبارات تخصیص یافته و اعتبارات استانی تأکید و از ارائه طرح احداث ۲۰۰ مجتمع قضایی و فضای فیزیکی مناسب به مجلس خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه در سفر به استان فارس ضمن بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی دادگستری استان فارس در نشست با کارکنان اداری و قضایی از رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار شیراز و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس و ایجاد فضای مناسب تعاملی در راستای تصویب طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه خبر داد.

او با بیان اینکه بر اساس ضابطه ٧٨١ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فضا‌های فیزیکی مورد استفاده قوه قضاییه در سراسر کشور ۴ میلیون متر مربع است گفت: در حال حاضر مجموعه ساختمان‌ها و فضا‌های فیزیکی مورد استفاده قوه قضاییه کمتر از ۲ میلیون متر مربع بوده و برخی از ساختمان‌ها یا متعلق به سالیان گذشته و بسیار فرسوده است و یا برخی از این اماکن به صورت استیجاره‌ای است.

شاهرخیان در ادامه افزود: بر همین اساس در آخرین سال برنامه ۵ ساله ششم توسعه کشور ۱۸۰ هزار متر مربع جهت توسعه عمرانی برای قوه قضاییه در سطح کشور مصوب شده است که با این وجود فاصله زیادی بین نیازمندی و وضعیت کنونی فضای‌های اداری قوه قضاییه وجود دارد و متاسفانه کمتر دستگاهی در کشور دارای چنین شرایطی است.

معاون قوه قضاییه در جمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی فارس از ارائه طرح احداث ۲۰۰ مجتمع قضایی و فضای فیزیکی مناسب به مجلس خبر داد و گفت: به منظور رفاه مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی در سراسر استان‌های کشور و استان فارس نیازمند احداث مجتمع‌های قضایی و ساختمان‌های مناسب هستیم و در پیشنهادات بودجه‌ای سال آینده با حمایت نمایندگان مجلس و تصویب این طرح و از محل اعتبارات قوه قضاییه در صدد احداث ۲۰۰ واحد قضایی در سراسر کشور هستیم.

عضور شورای عالی قضایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از بررسی طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با رایزنی‌های انجام شده فضای مناسبی جهت تصویب نهایی این طرح ایجاد شده است.

او تصریح کرد: منابع مالی این طرح از دو و نه دهم درصد (٢.٩ درصد) بودجه عمومی دولت مصرّح در ماده ۱۱۹ قانون برنامه ششم توسعه تأمین خواهد شد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن حمایت از قوه‌قضاییه و طرح‌های عمرانی آن از تلاش خود و سایر نمایندگان برای تخصیص بودجه مناسب به قوه قضاییه در سال آینده خبر دادند.

انتهای پیام/ ف

نظرات بینندگان