کد خبر: ۱۵۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

آغاز صدور دامدار کارت در فارس

صدور دامدار کارت با هدف حمایت از تولید کنندگان محصولات دامی در استان فارس آغاز شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این کارت با هدف حمایت از تولید کنندگان محصولات دامی و به منظور تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز این واحد‌ها با عاملیت بانک کشاورزی به متقاضیان ارائه می‌شود.

محمود کجوری با بیان این که ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای صدور دامدار کارت در مرحله اول اجرای این طرح پیش بینی شده است، اظهار داشت: سقف تسهیلات پرداختی به هر دامدار ۵۰۰ میلیون ریال است.

به گفته ,d، این تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد برای خرید نهاده‌های مورد نیاز دام‌ها در اختیار دامداری‌های غیرصنعتی، کوچک مقیاس و روستایی قرار می‌گیرد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: دامدارانی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند با توجه به این که دستگاه‌های کارت خوان که امکان هزینه کرد این کارت‌ها را دارند در اختیار مجموعه‌هایی است که با سامانه بازارگاه در ارتباط هستند، می‌توانند برای خرید به اتحادیه‌های دامداری‌ها، شرکت‌های تعاونی و پشتیبانی امور دام مراجعه کنند.

کجوری اظهارداشت: در استان فارس ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین مشمول دریافت این وام می‌شوند که براین اساس به ازای هر دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان و به ازای هر دام سبک ۳۰۰ هزار تومان تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان پراخت می‌شود.

وی با اشاره به این که براساس تعریف دامداری‌های سنتی و روستایی دامداری‌هایی هستند که نهایتاً ۲۰ راس دام سنگین و ۱۹۹ راس دام سبک داشته باشند، گفت: بنابراین از این تعداد بیشتر دامداری صنعتی محسوب می‌شود.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اجرای طرح در استان آغاز شده و ما در حال تهیه لیست دامداران برای ارسال به بانک کشاورزی هستیم؛ البته متقاضیان همزمان باید در سامانه تسهیلاتی وزارت جهاد کشاورزی (سیتا) هم ثبت نام کنند.

کجوری با بیان این که براساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار است بانک کشاورزی فعلاً براساس لیست ارسالی شروع به پرداخت کند، ادامه داد: لیست متقاضیان در سامانه بازارگاه و بانک‌های اطلاعاتی سازمان وجود دارد، با این حال اگر نام دامداری از قلم بیفتد امکان اضافه کردن آن به لیست وجود دارد.

وی ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات تا زمانی که اعتبار تعریف شده به پایان برسد ادامه خواهد یافت؛ اما اگر دوباره اعتباری برای این کار تعریف شود، روند پرداخت تسهیلات از سر گرفته خواهد شد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این که این تسهیلات یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: تجربه پرداخت این نوع تسهیلات پیشتر در قالب کشاورز کارت بدست آمده، اما در کشاورز کارت تسهیلات پرداختی به ازای هر هکتار ۲ میلیون تومان و سقف تسهیلات ۲۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان