کد خبر: ۱۵۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
زوایای پنهان ترور حاج قاسم سلیمانی از زبان سردار حاجی زاده

سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران در همایش یاران حاج قاسم در تهران:

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از زوایای پنهان ترور شهید سلیمانی گفت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، زوایای پنهان ترور حاج قاسم سلیمانی از زبان سردار حاجی‌زاده‌فرمانده نیروی هوافضای سپاه از زوایای پنهان ترور شهید سلیمانی گفت.
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه امشب در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، یاران حاج قاسم که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: دو سال از شهادت عزیز ما، حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و زوایای پنهان و آشکار این حادثه در این مدت برخی از آن آشکار شده و در این فرصت پیش آمده به برخی از این زوایا اشاره خواهم کرد که آمریکا از این جنایت بزرگ چه هدفی را دنبال می کرد و چه نتیجه‌ای گرفت.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیست آمریکا و دنباله‌روهای او که کمک اطلاعاتی کردند و یا اعلام رضایت دادند، در این جنایت به دنبال حذف فیزیکی یک فرمانده نبودند بلکه به دنبال اجرای ضربات سنگینی به نظام ما بودند و قصد آن‌ها فراتر از مسائلی بود که مطرح شده است.
سردار حاجی‌زاده اظهار کرد: براساس برآورد اطلاعاتی و بازی جنگی که آمریکا انجام داده بودند به این اطمینان رسیده بودند که ایران پاسخی به این ترور نخواهند داد؛ زیرا در آن روزها ایران در شرایط بد و فشار حداکثری نظان سلطه  بود و می توان گفت که رژیم تروریسی آمریکا و سلطه زانوی خود را به گلوی ایران می فروشد و برای کوتاه آمدن ایران لحظه شماری می‌کردند و آنها نیاز به یک ضربه داشتند که ایران را از ادامه مسیر بازدارد و مقاومت مردم در برابر فشار حداکثری به اتمام برسد و به اهداف خود برسند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اولین هدف آمریکا از ترور سردار به دنبال عقب نشینی ایران بودند که اگر عقب می نشستیم در عرصه های سیاسی، نظامی و… نیز باید عقب می نشستیم و این عقب نشینی به چهره انقلابی ما لطمه جبران ناپذیری می خورد. در شرایطی که این جنایت انجام شد، رئیس جمهور آمریکا در پشت تریبون به صورت مستقیم در مقابل دیدگان جهانی این کار را به عهده گرفت و گفت من دستور دادم!
وی ادامه داد: اگر آمریکا صرفا به دنبال حذف فیزیکی بود می توانستند از شیوه های دیگری استفاده کنند و یا برای فرار این قضیه که می توانستند بگویند که ما اشتباه کرده ایم؛ اما صریحا گفتند که هدف ما ترور شهید سلیمانی بود و رئیس جمهور آمریکا مسئولیت آن ها را برعهده گرفت و مسئولیت این ترور را گرفت. آن ها ده ها سال در حوزه های  دموکراسی و حقوق بشر تبلیغات کرده بودند و همه آن ها را یک لحطه معامله کردند برای اینکه اهداف بزرگی را دنبال می کردند و صرفا به دنبال حذف فیزیکی نبودند.
سردار حاجی‌زاده اظهار کرد: شهید سلیمانی عامل شکست طرح‌های آمریکا از جمله تشکیل گروه های تروریستی و داعش در افعانستان، عراق و منطقه بود.  یکی دیگر از اهداف ترور شهید سلیمانی، ترور فردی شجاع که در دفاع شیعه، سنی و… مطرح نبود، "ضربه به محور مقاومت” بود. اگر این جنایت بی پاسخ می ماند نیروی محور مقاومت ناامید می شدند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه بیان کرد: یکی از اهدافی که رئیس جمهور وقت آمریکا ترامپ در موضوع ترور شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال میکرد دادن امتیاز به رژیم صهیونیستی بود. اگر این اتفاق می افتاد در انتخابات و مسائل مختلف می تواند از لابی رژیم صهیونیست استفاده کند. به زیر سلطه بردن بیشتر حاکمان مرتجع منطقه یکی دیگر اهداف آمریکا از ترور شهید سلیمانی بود. در قضیه ۱۱ سپتامبر لشگر کشی آمریکا به عراق همه از جمله کشورهای اروپایی ترسیده بودند زیرا نمی دانستند عکس العمل آمریکا چیست.
سردار حاجی زاده گفت: با اقدام این حرکت تروریستی در یک کشور ثالث، بدون رعایت اصول دیپلماتیک ترور می کند، انتطار می رود کشورهای منطقه کرنش کنند و قورت آن ها در منطقه نسبت به گذشته افزایش پیدا کند،
وی افزود: آمریکا با فرض اینکه ایران هیچ اقدامی انجام نخواهد داد، اما با شنیدن شعار ملت ایران دچار ترس شد و موضوع زدن ۵۲ نقطه را مطرح کردند و طی پیامی اعلام کردند زدن بیت آقا را مطرح کردند. ما نیز نگران بودیم، من از سه طریق به حضرت آقا پیام ارسال کردم و ایشان پاسخ دادند که نگران من نباشید و کار خود را انجام دهید و هر چه زودتر این کار (انتقام) انجام شود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آمریکا جابجایی یگان های موشکی را مشاهده کردند، اطمینان خاطر پیدا کردند که انتقام خواهیم گرفت، اظهار ‌کرد: آمریکا از اینکه ما قرار است انتقام بگیریم، اطلاع داشتند اما اینکه کجا و به چه شکل اطلاعی نداشتند و  در حالت آماده باش قرار گرفتند. نیروی انسانی خود را در منطقه پخش کردند.
سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه ذلت نیروهای آمریکایی را در عین الاسد شاهد بودیم. آن ها ضربات موشکی را چشیدند، گفت: بعد از اینکه تهدید زدن ۵۲ نقطه موثر نبود، امریکا حالت دفاعی گرفت و ناوگان و بخش دریایی خود را از خلیج فارس خارج کردند که عکس های ماهواره ای آن موجود است. نیروهای انسانی خود را پخش کردند.

 

وی گفت: نزدیک ۲ هزار نفر حاضر در عین الاسد شاهد ضربات موشکی ایران بودند و با این موشک ها ویروسی به نیروهای آمریکایی منتقل شد که امروز در کل ارتش آمریکا منتشر شده است ، این ویروس ترس و وحشت بود. ارتش آمریکا وحشت کرد تا شب حمله ایران به پادگان عین الاسد کسی آن ها را تهدید نظامی نکرده بود.
سردار حاجی‌زاده اظهار کرد: از بعد حمله ایران به عین الاسد، دیگر کشور ها آمریکا را تهدید نظامی می‌کنند و قدرت هالیودی و پوشالی بودن آمریکا را همه متوجه شدند و آن شب، آغاز فروپاشی رژیم تروریستی آمریکا بود و خروج مفتضحانه نیروهای آمریکا از افغانستان و اتفاقات عراق و سوریه آغازی بر پایان آمریکا است و همه متوجه شکست تهدید های آمریکا در جهان و پیروزی ملت ایران است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: در این قضیه محور مقاومت جان گرفت و قدرت‌های بزرگ اساس آمریکا را شناختند. آمریکایی‌ها بعد از این جریان اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و ما از حرف هایی که فرمانده‌هان و سربازان آمریکایی با یکدیگر مطرح می‌کنند، اطلاع داریم.
وی با تاکید بر اینکه حرکت های خودجوش و ضربان مقاومت به آمریکا تا وادار کردن خروج آن‌ها از منطقه ادامه دارد، بیان کرد: انتقام خون شهید سلیمانی ادامه دارد و عاملان نباید آرام باشند. عرب هایی که دلگرم پشتیبانی آمریکایی ها هستند، ناامید شدند. بسیاری از کشورها از این شیوه کشور ایران درس گرفته اند و همه شاهد زانو زدن آمریکا در مقابل ایران بودند.
سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه تاثیر و اقتدار شهید سلیمانی امروز در ایران و در جهان بیشتر از قاسم سلیمانی است، گفت: زدن عین الاسد آغاز راهی بود که کشورهای محور مقاومت و خونخواران حاج قاسم این مسیر را ادامه می دهند و آمریکایی ها برای اینکه کم هزینه بدهند باید زودتر از منطقه خارج شوند.
وی گفت: ترور حاج قاسم سلیمانی به سفارش اسرائیل انجام شد‌ و اسرائیل هر روز برای ملت آمریکا هزینه تراشی می کند و این ملت به صورت مستقیم و غیرمستقیم اسیر اسرائیل هستند. زیرا حاکمان آمریکا خود را وقف لابی صهیونیست کرده اند‌.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: امروز مجموعه نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، نیروی قدس، نیروی هواوفضا از یک ماه پیش قوی تر است. این تولید قدرت روزانه انجام می‌شود‌. مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص قدرتمند شدن را باید ادامه دهیم و از ملت شریف ایران به عنوان یک سرباز تقاضا می کنم ضعیف ترین خاکریز ما که بخش اقتصادی است در سایه این دولت انقلابی این خاکریز هم قوی شویم و باید در حوزه اقتصاد همانند حوزه نظامی باید قوی شویم.

انتهای پیام/ف


نظرات بینندگان