کد خبر: ۱۵۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

بستری ۵۷۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، دهم دی ۱۴۰۰، اعلام کرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز جمعه، دهم دی ۱۴۰۰، اعلام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۶۴۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۱۱ هزار و ۸۴۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۵۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۸ هزار و ۱۹۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۷۶ هزار و ۷۹۰ مورد تست سریع انجام شده و ۶۳ هزار و ۶۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۰۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۷۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۰۳ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۲ هزار و ۴۵۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۴۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۳۷ هزار و ۱۷۶ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۲۷ دُز نوبت دوم و ۳۹۶ هزار و ۱۴۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان