کد خبر: ۱۵۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۰
روایت نمایندگان مردم از قهرمان خدمت:

امنیت اقتصادی در کنار تامین امنیت مرزها و جان مردم ایران توسط شهید سلیمانی ایجاد شد/ ولایتمداری ویژگی بارز سردار دلها

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اشاره کوتاهی به نقش حاج قاسم سلیمانی در ایجاد امنیت پایدار در کشور کرد و گفت: یکی از مسئولیت هایی که سردار سلیمانی به عهده گرفته بود، این است که در کنار تامین امنیت مرزها و جان مردم ایران، امنیت اقتصادی هم ایجاد کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در ادامه سلسله گفتگوهای شیرازه در خصوص نقش موثر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه های مختلف با اقشار جامعه به سراغ عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس رفتیم تا به تبیین شخصیت این سردار بزرگ و نقش وی در تامین و ایجاد امنیت پایدار اقتصادی در کشور بپردازیم.

رشیدی در ابتدا بزرگترین و والاترین شاخص شهید سلیمانی بعد از توحید و دینداری را مسئله ولایتمداری وی دانست و گفت: این ولایتمداری به گونه ای نبود که تنها لقلقه زبان باشد و تا جایی که ولایت منافع او را تامین کند مطیع باشد بلکه از عمق وجود و با تمام توان ولایتمدار بود تا جایی که جمله معروفی داشت و همواره عنوان می کرد:« والله والله والله یکی از شئونات عاقبت به خیری تبعیت از مقام معظم رهبری است.»

 نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مسئولین کشور ما این نوع ولایت‌پذیری که حاج قاسم از خود نشان داد را داشته باشند و در این مسیر قدم بردارند قطعا خیلی از مشکلات به راحتی قابل حل است.

وی اظهار کرد:دومین شاخصه  رفتاری حاج قاسم که مسئولین می بایست سرلوحه کار خود قرار دهند، صادقانه و مخلصانه کار کردن  وی  برای ادا کردن وظیفه و تکلیفی بود که بر عهده اش گذاشته می شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر امروز می بینیم حاج قاسم محبوب قلب ها و سردار دلها نام گرفته به این خاطر است که بعد از بندگی مخلصانه خدا و ولایتمداری محض و مطلق، در هر حوزه‌ای که کار و مسئولیت به او واگذار می‌شد، به بهترین شکل ممکن آن را به سرانجام می رساند، افزود: این سردار بزرگ با قدرت تلاش می‌کرد، زحمت می کشید و با تمام توان به خاطر آن وظایف و تکلیفی که بر عهده اش گذاشته شده بود کار می کرد و معمولا در اموراتی که برعهده وی نبود ورود نمی کرد و همین باعث شد که حاج قاسم به این درجه و جایگاه برسد.

رشیدی معتقد است، مسئولین باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که می بایست مسئولیتی که بر عهده شان واگذار شده و در حیطه اختیارات و چارچوب و قوانین برای آنها تعریف شده  به خوبی کار کنند و تا حد امکان از خود و آسایش و رفاه شخصی برای حل مشکلات مردم بگذرند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه اشاره کوتاهی به نقش حاج قاسم سلیمانی در ایجاد امنیت پایدار در کشور کرد و گفت: یکی از مسئولیت هایی که سردار سلیمانی به عهده گرفته بود، این است که در کنار تامین امنیت مرزها و جان مردم ایران، امنیت اقتصادی هم ایجاد کرد.

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه عنوان کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فضایی را پیش روی کشور، قبل و بعد از شهادتش باز کرد که نه تنها ایران بلکه دولت های دیگر نیز می‌توانند در فضایی که باز شده به راحتی در حوزه اقتصاد فعالیت کنند.

رشیدی کوچی براین باور است که مسئولین کشور نتوانسته اند از فضایی که سردار سلیمانی در حوزه تامین امنیت جانی و در پی آن امنیت اقتصادی در منطقه و به خصوص ایران ایجاد کرده است، به درستی استفاده کرده و بهره لازم را ببرند

وی در پایان تصریح کرد: به طور مثال در چند کشور به صورت مشخص می‌توانیم در حوزه اقتصاد ورود بسیار جدی داشته باشیم به خصوص کشورهای حوزه مقاومت، مثل سوریه، عراق و کشورهای دیگر، اما هنوز از این ظرفیت آنطور که شایسته است استفاده نکرده ایم و این یک ضعف بزرگ به شمار می رود که مسئولان ارشد باید به آن توجه ویژه کنند.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان