کد خبر: ۱۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

اعتبارات فارس در بودجه ۱۴۰۱ افزایش یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از افزایش اعتبارات پیش بینی شده برای استان در بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، احمدعلی افکاری جلسه در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با اشاره به افزایش ۱۹ و سه دهم درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری گفت: میزان این اعتبارات در بودجه امسال یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بوده است و در سال آینده به یک هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات عمرانی استان نیز با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به امسال، به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

استاندار فارس نیز در این جلسه بر تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تخصیص اعتبارات مصوب استانی در بودجه سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در مدت باقی مانده نسبت به تحقق بودجه تلاش کنند.

ایمانیه استفاده از ظرفیت خیرین در تکمیل طرح‌های نیمه تمام را به عنوان یکی از مصوبه این شورا اعلام کرد و گفت: در سطح استان فارس تعداد ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در حوزه‌های مختلف ورزشی، سلامت، اموزشی و آبرسانی برای تکمیل نیازمند اعتبار زیر ۵میلیارد تومان است.

وی با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی استان در لایحه بودجه از آمادگی استان فارس در جهش رشد اقتصادی خبر داد و گفت: در تحقق این امر پروژه‌هایی مانند ظرفیت شهرک صنعتی با ظرفیت کامل در چرخه مدار تولید و اشتغال قرار بگیرد.

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی که می‌توانند در چرخه تولید ناخالص و اشتغال قرار بگیرند از دیگر موارد مورد تاکید استاندار فارس به مدیران در تحقق رشد اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ بود.

وی در این جلسه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که با استفاده از ظرفیت نمایندگان فارس در مجلس برای تحقق بودجه‌های استانی با ظرفیت چانه زنی نمایندگان در وزراتخانه‌های متبوع تلاش کنند.

استفاده از ظرفیت بودجه فرهنگی دستگاه‌های دولتی برای تحقق اعتبارات تهیه سند فرهنگی استان موضوع دیگری بود که دکتر ایمانیه بعد از گزارش نقشه فرهنگی استان به آن پرداخت و گفت: باید مکانیزیم قانونی استفاده از بودجه فرهنگی برای تحقق برنامه‌های سند فرهنگی استان تبیین و مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان