کد خبر: ۱۵۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۲ دی ۱۴۰۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت مطرح کرد:

کشت گندم به روش کف کار در اراضی کشاورزی مرودشت

همتی از کشت ۵۰ هکتار گندم دیم به روش کف کار در اراضی شور حومه این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستان‌های شیرازه، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در سال های گذشته در این اراضی کشت صورت نمی گرفت و یا عملکرد بسیار پایین بود، اظهار کرد: انتظار می رود با به کار گیری این روش، عملکرد قابل قبول و اقتصادی نصیب کشاورز شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه کشت به روش کف کار از روش های  مدیریت مناسب آب و خاک در اراضی شور است، ابراز کرد: در روش کشت با کف کار از هدر رفت آب، خاک و سرمایه کشاورز تا حدودی جلوگیری خواهد شد.

وی با  اشاره به اینکه  رویکرد کشاورزی کشور به سمت کشاورزی حفاظتی و استفاده از روش های نوین و استفاده صحیح از آب و خاک است؛ اضافه کرد: این روش می تواند در کاهش میزان تنش شوری با توجه به تجمــع امــلاح در نقــاط مرتفع  نقــش به ســزایی داشــته باشــد.

همتی با اشاره به  اینکه سطح وسیعی از اراضی و منابع آبی منطقه حومه  شور و کشت به شیوه  سنتی دراین اراضی مقرون به صرفه نیست، تصریح کرد: در نظر داریم با توسعه این روش، کشت در اراضی شور را توسعه و عملکرد را اقتصادی کنیم.

وی کاهش مصرف آب، کاهش میزان بذر و زمان،  افزایش بهره وری آب، کاهش عملیات خاکورزی و تهیه بستر، کاهش میزان علف های هرز و ... را از مزایای این روش برشمرد.

این مقام مسئول با  اذعان به اینکه در حال حاضر دو دستگاه کف کار در شهرستان فعالیت دارد، یادآور شد: متقاضیان خرید دستگاه کف کار و ادوات  به منظور کسب اطلاعات و دریافت تسهیلات به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان