کد خبر: ۱۵۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

ملت امروز نیاز به همدلی و حمایت مدیران دارند

آیت الله دژکام با تصریح اینکه ملت امروز نیاز به همدلی و حمایت مدیران دارند، افزود: در منافع مربوط به ملت هیچکس کوتاهی نکند و این مسائل اکنون جای بیان ندارد باید به نقطه‌ای برسیم که ما در جهان به عنوان یک کشور مستقل قدرتمند شناخته شویم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر دیروز، ۱۲ دی در جلسه شورای اداری استان بر اهمیت حفظ و انسجام درونی تأکید کرد و گفت: وحدت همه نیروهای درون نظام مسئله مهمی است که باید در این روزها و شرایط مورد توجه باشد.

وی افزود: وضعیت کشور در مقابل دشمن بیرونی این نیست که یک جناح و جریان جلو برود و یک جریان کنار بنشیند رویکرد دولت هم همین است که همه با هم برای پیشبرد امور تلاش کنند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ممکن است افراد تیم مدام تغییر کنند اما همه یک تیم هستیم، گفت: آنکه روی نیمکت ذخیره نشسته هم از همین تیم است بنابراین در تغییر و تحولات نقدها باید منصفانه باشند؛ گلایه از دولت قبل مشکل را حل نمی‌کند باید مشکل را حل کرد.‌

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه ملت امروز نیاز به همدلی و حمایت مدیران دارند، افزود: در منافع مربوط به ملت هیچکس کوتاهی نکند و این مسائل اکنون جای بیان ندارد باید به نقطه‌ای برسیم که ما در جهان به عنوان یک کشور مستقل قدرتمند شناخته شویم.

وی بیان کرد: سه گونه منافع داریم؛ نخست منافع الهی و دینی است که این خیر دنیا و آخرت را تامین می‌کند در توجه به این منافع نه شخص ضرر می‌کند و نه ملت. منافع ملی گونه دیگری از منافع است که تامین منافع ملی هم مرحله‌ای از رشد است هر چند که از منافع الهی و دینی یک درجه کمتر است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه علت اینکه در طول ۲ ـ ۳ قرن گذشته اروپا و آمریکا جلو افتادند این است که منافع ملی را ارجح بر منافع شخصی دانستند، گفت: امروز وقت این است که منافع ملی را بر منفعت فردی ترجیح دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه در پایان هم منافع فردی است که گاهی همه چیز را قربانی این منافع می‌شود، گفت: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که آبروی ملی را حفظ کنیم، منافع ملی باید اولویت داده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به تلاش دولت گفت: ما نمی‌گوییم که کار بی‌نقص است چون هیچ کاری بی‌نقص نیست اما همه باید تلاش و کمک کنند تا نتیجه به نفع کشورمان شود؛ گذشت و احترام و تواضع به خاطر خدا باید سرلوحه رفتار ما باشد.

آیت‌الله دژکام همچنین با تاکید بر حفظ انسجام ملی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب این نکات را مورد توجه قرار دهیم تا اهداف انقلاب اسلامی محقق شود و پیش برود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان