کد خبر: ۱۵۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۳ دی ۱۴۰۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

شهید سلیمانی یک محاسبه گر عمیق و یک استراتژيست سیاسی بود/ «انقلابی عملگرا» وجه تمایز قهرمان خدمت با دیگر نیرو های انقلابی

عزیزی با اشاره به اینکه صلابت و قاطعیت دو ویژگی قابل ذکری است که این قهرمان ملی را به یک نیروی انقلابی عمل گرا تبدیل کرد؛ تاکید کرد: "انقلابی عملگرا" بودن وجه تفاوت این سردار پر افتخار محور مقاومت اسلامی با دیگر نیروهای انقلابی است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه چهارمین شب از سلسله لایو های مجازی دلتنگ فرمانده با حضور ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار گردید.

در این برنامه که به همت سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان فارس تدارک دیده شده است،  ابراهیم عزیزی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دومین سالگرد شهادت سردار پر افتخار محور مقاومت شهید سلیمانی به اظهار ویژگی های  منحصر به فرد شهید سلیمانی پرداخت.

وی افزود: برای شناخت شخصیت های بزرگ باید به چند مولفه از جمله روش،منش و بینش افراد توجه ویژه داشته باشیم. اگر سردار سلیمانی را با این سه مولفه مورد کنکاش قرار دهیم،  در می‌یابیم  که این قهرمان ملی از ایمانی استوار و عزمی راسخ برخوردار و تمام عمر خود را صرف اقامه حاکمیت الله کرده است.


وی با تشریح عملکرد شهید سلیمانی از ابتدای انقلاب اسلامی تا شهادت گفت: با بررسی‌های صورت گرفته خواهیم یافت که شخصیت منحصر به فرد این قهرمان ملی قبل از انقلاب اسلامی شکل گرفته و با انقلاب اسلامی به منصه ظهور و تکامل رسیده است. در تمام طول عمر پربرکت این شهید از ابتدای عضویت در سپاه پاسداران تا لحظه شهادت اخلاص، ایمان و جهاد مستمر آشکار و عیان بوده است.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توان مدیریتی بالا و منش جوانمردانه سردار دل ها بیان کرد: سپهبد سلیمانی یک محاسبه گر عمیق و یک استراتژيست سیاسی با قابلیت برهم زدن محاسبات کلان دشمنان ملت ایران بود که همین امر او را از دیگر مسئولین متمایز می کند.

بنابه گفته این مقام مسئول، اگر نقش شهید سلیمانی در دفاع مقدس نیز بررسی شود،  در می یابیم که لشکر ۴۱ ثارالله نیز دقیقاً از همه این ویژگی ها را دارا بود به نحوی که هم محاسبه گر خوبی بود با هم به خوبی محاسبات دشمن را بر هم می زد.

عزیزی افزود: همین دو ویژگی در دیگر جایگاهای مدیریتی این شهید نظیر قرارگاه قدس جنوب شرق و نیروی قدس سپاه نیز به خوبی قابل مشاهده بود. بارها ائتلاف غربی_عربی حاضر در منطقه به ذکاوت و قدرت تحلیل بالای او اقرار و شهید سلیمانی را یک حریف شکست ناپذیر قلمداد کرده اند.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه صلابت و قاطعیت دو ویژگی قابل ذکری است که  این قهرمان ملی را به یک نیروی انقلابی عمل گرا تبدیل کرد؛ تاکید کرد: "انقلابی عملگرا" بودن وجه تفاوت این سردار پر افتخار محور مقاومت اسلامی با دیگر نیروهای انقلابی است.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی توانست تمامی شعار های خود را  و خواسته های ولایت فقیه را تمام و کمال در میدان نبرد پیاده کند. این یعنی ها باعث شد که او به یک انقلابی عملگرا تبدیل شود؛ مردمی بودن شهید جزو حقیقی ترین شاخصه های او بود، به نحوی که تکریم ملت ایران و مردم منطقه را یک فریضه الهی می‌دانست.

عزیزی با بیان اینکه این قهرمان ملی در کنار تکریم مردم، یک عاشق تمام عیار گمنامی بود، خاطرنشان کرد: به نحوی که همیشه خود را یک سرباز ساده قلمداد و مایل به مطرح شدن اسمش در رسانه ها نبود.

نماینده مردم‌ شیراز و زرقان با اشاره به تنی چند از شخصیت های تاریخی بین المللی و فتوحات آنها بیان کرد: با بررسی نوابق نظامی ماندگار در تاریخ ،  با قاطعیت می‌توان نبوغ نظامی، محاسبه گر بودن، اقتدار، شجاعت و فتوحات این سردار پرافتخار جبهه مقاومت اسلامی را برگ زرینی در تاریخ ملت قهرمان ایران ثبت کرد.

وی همچنین با اشاره به این مسئله که شهید سلیمانی توانست قلوب همه آزادی خواهان جهان را همراه خود کند افزود: سردار دلها به واسطه تاسیس و راهبری زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، انصار الله یمن، حشد الشعب عراق، حزب الله لبنان و سایر نیرو های مردمی و جنبش های ضد استعماری به یک چهره فراملی تبدیل و باعث ایجاد یک قدرت جهانی به نام محور مقاومت اسلامی شد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاثر همه مظلومان عالم از شهادت این فرمانده دلاور تصریح کرد: باید بتوانیم با توجه به جمیع ویژگی های سردار سلیمانی، راه او را به مکتب سلیمانی تبدیل کرده و مراقب باشیم شخصیت و راه ایم شهید دچار تحریف نشود.

برای رسیدن به یک چهار چوب مشخص باید صرفا به روش، منش و بینش این شهید رجوع کرد و به واسطه این ۳ مولفه قاسم سلیمانی های دیگری نیز در راه خدمت به انقلاب اسلامی تربیت کنیم؛ زیرا نهاد های انقلابی ما ظرفیت و استعداد چنین افرادی را دارا می باشند.

وی با اشاره به روند اقدامات انجام شده توسط مجلس شورای اسلامی در رابطه با پرونده ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی با همراهی قوه قضائیه به دنبال انجام اقدامات حقوقی و قانونی در عرصه بین المللی است؛ اما نظام اسلامی به دنبال تحقق جدی پس گرفتن تقاص خون شهدای فرودگاه بغداد از عاملین و قاتلین این جنایت بزرگ می باشد.

نماینده مردم‌ شیراز و زرقان در سخنان پایانی خود بیام کرد: باید در مسیر پیش رو با یک برنامه ریزی خلاقانه و هوشمندانه از ظرفیت عظیم معنوی شهید سلیمانی بیشتر بهره مند شویم دقیقا به همان نحوی که مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی به مراتب خطرناک تر از سردار سلیمانی برای دشمنان است.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان