کد خبر: ۱۵۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۳ دی ۱۴۰۰
سردار اسدی:

جوانان با زندگی و مرام شهید سلیمانی آشنا شوند/ از شیطان بزرگ نترسید

مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) شهید سلیمانی را یار و تکیه‌گاه ولایت دانست و از جوانان خواست تا برای تلمذ در مکتب شهید سلیمانی، زندگی‌نامه این شهید بزرگوار را به خوبی مطالعه کرده و با مرام ایشان آشنا شوند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی امروز، ۱۳ دی‌ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

سردار محمدجعفر اسدی، مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و از همرزمان شهید سلیمانی در جبهه مقاومت، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و بزرگداشت دومین سال شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی راه خود را انتخاب کرد و بر تداوم این راه اهتمام ورزید.

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یار و تکیه‌گاه ولایت بود که با انتخاب‌های درست در زندگی توانست فردی تأثیرگذار هم در دوران جنگ هم بعد از آن باشد، به جوانان و نسل‌های آینده توصیه کرد تا زندگی‌نامه این شهید بزرگوار را بخوانند و ضمن تلمذ در این مکتب با دل و جان از آن پیروی کنند تا موفق باشند.

اسدی با یادآوری جانفشانی‌های سردار سلیمانی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: این شهید بزرگوار علاوه بر اینکه در دوران هشت ساله جنگ پابه پای رزمندگان برای ایران مجاهدت و جانفشانی کرد و باعث موفقیت رزمندگان در بسیاری از عملیات‌ها شد، در عرصه بین‌المللی و جهاد و مقاومت هم تلاش‌هایش مثال زدنی بود.

این همرزم شهید سلیمانی با تصریح اینکه این قهرمان ملی علاوه بر انتخاب‌های درست به عاقبت آن‌ها نیز ایمان داشت، گفت: سردار سلیمانی خدمت در سپاه را انتخاب و بر آن اصرار کرد تا او را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه همسر شهید سلیمانی با مهاجرت به این شهر و آن شهر و این کشور و آن کشور و همراهی با حاج قاسم جهاد کرد، گفت: چرا باید در فرهنگ شیعه دختران به ۳۰ سالگی برسند و ازدواج نکنند، آیا این انتخاب مسیر حاج قاسم است؟ سخت‌گیری‌ها در ازدواج چه معنی می‌دهد در حالی ‌که آسان‌گیری و ازدواج خوب جزیی از مکتب حاج قاسم است.

اسدی با یادآوری اینکه در اوایل جنگ، فرماندهی کل قوا در ابتدای جنگ به فردی ابلاغ شده بود و سعی کرد و میان سپاه و ارتش انشقاق ایجاد کند، افزود: در آن زمان سپاه چیزی به نام تیپ و لشکر نداشت و با محورها برنامه را پیگیری می‌کرد بعد از ۲ سال که آن خبیث فرار کرد، در کنار برادران ارتشی حصر آبادان شکست و همان جا تیپ و لشکرها ایجاد شدند و یک تیپ هم شهید سلیمانی راه‌اندازی کرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس همچنین با یادآوری خاطرات شهید مهدی زین‌الدین، گفت: حاج قاسم در دشت عباس توانست کارهای عظیمی انجام دهد که اولین آن تصرف توپخانه عراق پشت خط عراقی‌ها بود.

اسدی افزود: در عملیات کربلای ۵ شهید حاج قاسم سلیمانی از کانال پرورش ماهی دور بصره را تصرف کرد، در حالی که  این کانال ۳۰ کیلومتر طول و حدود ۲ کیلومتر عرض داشت و حتی نفر هم از آن عبور نمی‌کرد، گفت: بعد از جنگ هم حاج قاسم کار را رها نکرد و سیستان و بلوچستان و هرمزگان را از لوث وجود اشرار رها کرد در سال ۷۶ هم به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد و اولین جایی که درگیر شد در بالکان بود.

مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در ادامه سخنان خود با اشاره به دستاوردهای حاج قاسم در سپاه قدس به بیان تاثیرات حضور آن سردار شهید در حفظ سوریه و عراق از اشغال توسط نیروهای داعش و دیگر تجزیه طلبان پرداخت و با تأکید بر اینکه حاج قاسم بعد از چهار سال شیعیان سوریه را از محاصره نجات داد، گغت: آن سردار شهید خودش ۴۲ روز به عنوان نفر شناسایی تا لب خط می‌رفت تا محاصره را بشکند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به راه و خدای خودش ایمان داشت، یادآور شد: ما چقدر صادقانه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را به زبان آورده‌ایم، او سر مقابل هیچ کس خم نکرد و تنها جا که سر خم کرد در مقابل حضرت حق بود.

اسدی با بیان اینکه خوب است که نامه شهید سلیمانی به دخترش فاطمه در سال ۸۷ را مطالعه کنیم، گفت: سئوال اینجاست آیا واقعا مرام حاج قاسم را شناختیم که بخواهیم در مکتب ایشان تلمذ کنیم؟ ما باید این راه را تمام کنیم و باید از دنیا فارغ شویم.

وی با تأکید بر اینکه تنها حاج قاسم سلیمانی می‌توانست بگوید ترامپ قمار باز ولی برخی سیاسیون از این جمله واهمه داشتند، افزود: چرا از این شیطان بزرگ ترس دارید در حالی ‌که تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی‌افتد.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان