کد خبر: ۱۵۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۴ دی ۱۴۰۰
مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در گفتگو با شیرازه:

تعداد فوتی های سیل استان فارس به ۵ نفر رسید/۲۴ شهرستان استان درگیر سیل و آبگرفتگی

درویشی از افزایش آمار فوتی های سیل روز گذشته در فارس خبر داد و گفت: بارش های شدید باران در چند روز گذشته در نقاط مختلف استان باعث آبگرفتگی و جاری شدن سیل در ۲۴ شهرستان فارس و کشته شدن ۵ نفر از هم استانی ها شد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارسدر گفتگو با خبرنگار شیرازه از افزایش آمار فوتی های سیل روز گذشته در فارس خبر داد و گفت: بارش های شدید باران در چند روز گذشته در نقاط مختلف استان باعث آبگرفتگی و جاری شدن سیل در ۲۴ شهرستان فارس و کشته شدن ۵ نفر از هم استانی ها شد.

وی با بیان اینکه این ۵ نفر در شهرستان‌های لار، مهر و داراب جان باختند و تعداد ۵ نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی انتقال داده شدند، افزود: شهرهای ارسنجان، استهبان،اقلید،جهرم،داراب،رستم،زرین دشت، سپیدان، شیراز،فسا،فیروزآباد،قیر وکارزین،لارستان،لامرد،ممسنی، نی ریز، خرامه،خنج،گراش، کازرون، مرودشت، خرمبید و اوز درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

درویشی با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۳۵۱ خانوار و ۸ هزار و ۱۹۴ نفر حادثه دیده اند، اظهار کرد:از هشتم دی‌ماه تا کنون نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر فارس  ۸ هزار و۱۹۴ امداد رسانی در قالب ۱۸۳تیم عملیاتی  انجام داده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در ادامه عنوان کرد: در این حوادث  تعداد ۳۵۱ باب منزل آسیب دیده اند، همچنین به ۲۷ نفر اسکان اضطراری داده شده است.

درویشی همچنین از توزیع تعدادی بسته های امدادی شامل غذا، چادر، پتو،موکت، ظروف، نایلون، و...بین حادثه دیدگان خبر داد  و گفت: مرکز ۱۱۲ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است

انتهای پیام/س


برچسب ها: سیل ، فارس ، لارستان ، هلال احمر
نظرات بینندگان