کد خبر: ۱۵۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۴ دی ۱۴۰۰
معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس:

هنرمندان فارس آغازگر حفظ اسطوره هایی نظیر شهید سلیمانی در ذهن و قلب نسل آینده باشند

محبی پور گفت: نسل های بعدی ما باید اسطوره هایی همچون شهید سلیمانی را در ذهن و قلب خود حفظ کنند و امیدواریم‌ که استان فارس و هنرمندان مستعد این استان آغازگر این جریان مبارک در عرصه های مختلف هنری باشند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه اسماعیل محبی پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس در شب شعر روایت حبیب که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی روز دوشنبه سیزدهم دی ماه برگزار گردید با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا الله علیها و دومین سالگرد سردار پر افتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی به بیان تکریم جایگاه شعر و شاعران پرداخت.


وی در ادامه افزود: برخلاف نقل مرسوم از جایگاه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، این عنوان ادامه ای دارد که آن  معاون سیاسی،امنیتی،فرهنگی و اجتماعی می باشد لذا مسائل فرهنگی و اجتماعی در امتداد وظایف این معاونت تعریف شده است.

تلاش ما در این دوره بر این است که با بزرگ و اجرایی کردن فرصت های فرهنگی در استان مستعد فارس کمترین بهره را از فضای امنیتی ببریم.

محبی با اشاره به تاریخ غنی و اسطوره ای ایران، تشریح کرد: استفاده از اسطوره ها باعث ایجاد یک انگیزه و توان مضاعف در جهت حراست از کیان ایران می شود؛ البته شاید پیرامون وجود خارجی برخی از اسطوره مباحثی مطرح گردد و یا درباره ابعاد شخصیتی آنها در صورت اثبات وجود مطالبی بیان شود اما در عصر حاضر شاهد استوره هایی هستیم که صد در صد واقعی و حقیقی می باشند.


این مقام استانی با اشاره به شخصیت منحصر به فرد حاج قاسم سلیمانی گفت: دوام و قوام این شهید گرانقدر به شخصی همچون حضرت سیدالشهدا علیه السلام و کلام وحی متصل است و به همین خاطر تا نسل ها باقی خواهد ماند. بزرگداشت این شخصیت تمام نشدنی یک وظیفه بزرگ همگانی است، گرچه در آن زمان که سردار دلها مشغول تلاش همه جانبه برای مسئله امنیت کشور بود خیلی ها صدای او را به واسطه این که در قید و بند تبلیغات و تشریفات نبود، نشنیدند.


وی با اشاره به نقش جامعه هنری در رساندن ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی به جامعه بیان کرد: هنرمندان می توانند بدون‌ نیاز به بزرگ نمایی به شخصیت او بپردازند، و به نظر می رسد آن چیزی که ما در طول ۴۱ سال مجاهدت از این قهرمان ملی مشاهده کردیم نیازمند به بزرگ نمایی هم نداشته باشد، هرچند اگر این کار را هم بکنیم کار عبثی صورت نگرفته. نسل های بعد ما باید این اسطوره را در ذهن و قلب خود حفظ کنند و امیدواریم‌ که استان فارس و هنرمندان مستعد این استان آغازگر این جریان مبارک در عرصه های مختلف هنری باشند.


بنابه گفته محبی پور، در استانداری فارس حداکثر تلاش خود را در جهت حمایت از این جریان به کار خواهیم بست و از همه جامعه هنری درخواست می کنم که هرچه زود تر این جریان را در قالب های هنری نظیر جشنواره ها،تئاتر خیابانی،مستندات تصویری و....  آغاز کنند.

محرابی سخنان خود را با شعری از سیده فرشته حسینی در وصف سیدالشهدای محور مقاومت اسلامی به پایان رساند.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان