کد خبر: ۱۵۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

چرا حاج قاسم سردار دل‌ها شد؟

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با طرح سؤالی مبنی بر اینکه که چرا شهید سلیمانی، سردار دل‌ها شد، گفت: ایشان انقلاب و اسلام را شعار نمی‌دانست و اگر در کلام ولایت‌پذیر بود در عمل نیز راه ولی زمان خود را می‌پیمود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، هادی رضایی، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس، امروز، ۱۴ دی‌ماه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در جهاددانشگاهی گفت: تقارن مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سلیمانی بی‌حکمت و بی‌معنا نیست، چرا که آنچه سردار سلیمانی از خداوند گرفت از دل همین جلسات و روضه‌های حضرت زهرا(س) بود.

وی افزود: سردار سلیمانی ارادت قلبی عجیبی به حضرت زهرا(س) داشت. خانه‌ای در کرمان داشتند که آن را خانه حضرت زهرا(س) قرار دادند و بزرگترین و افتخار و عشقش هم این بود که لحظاتی را در این خانه ذکر حضرت زهرا(س) بشنوند.

رضایی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه که چرا سلیمانی، سردار دل‌ها شد، گفت: ایشان نسبت به داشته‌های قلبی و اعتقادی خود باور داشت. دین و انقلاب و اسلام را شعار نمی‌دانست و اگر در کلام ولایت‌پذیر بود در عمل نیز راه ولی زمان خود را می‌پیمود.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با تصریح اینکه سردار سلیمانی مصداق فردی است که پا جای پای ولی خود می‌گذاشت، گفت: امروز بسیاری از ما نه تنها خود را شیعه علی که پیرو مطلق ولی زمان نیز می‌دانیم اما زندگی و راه ما هیچ سنخیتی با پیر و بزرگ و ولی و رهبر ما ندارد. از ساده‌زیستی سخن می‌گوییم اما در بهترین و مرفه‌ترین خانه‌های نقاط شهر زندگی می‌کنیم. از مردم می‌گوییم اما خبر از آن‌ها در پایین‌ترین نقاط شهر نداریم. از امیرالمؤمنین(ع) می‌گوییم اما اموی قضاوت می‌کنیم، در حالی که سردار سلیمانی نسبت به هر آنچه می‌گفت متعهد بود.

رضایی با بیان اینکه سردار سلیمانی اگر فریاد مظلومی را در نقطه‌ای از جهان می‌شنید او را پاسخ می‌گفت ولو با یک لبیک، گفت: حاج قاسم از جنس کسانی بود که بعد دوران دفاع مقدس روی به دنیا نیاورد.

اخلاص شهید سلیمانی برگرفته از قرآن بود

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس، دلیل حضور تمام مردم با هر نگاه سیاسی و جناحی در مراسم تشییع سردار سلیمانی را اصلاح رابطه قلبی حاج قاسم با خدا دانست و افزود: این یک فرمول است که از دل قرآن بر می‌آید. غرش‌های روزانه سردار سلیمانی در جبهه‌های جنگ ناشی از خلوت‌های شبانه‌اش بود، ایشان مانند طفلی که از مادرش دور مانده در نیمه‌های شب خداوند را فریاد می‌زد و شهادت را ملتمسانه طلب می‌کرد، برای گرسنگان جامعه گریه و برای اسیران در بند در کشورهای جنگ اشک می‌ریخت و خداوند اینگونه او را خرید.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینکه خداوند برای سردار سلیمانی سنگ تمام گذاشت، افزود: شهید سلیمانی از جنس کسانی بود که در شب عاشورا با نشاط برای رسیدن به لقای پرودگار لحظه‌شماری می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز اگر در برخی از موضوعات انقلاب اسلامی دچار ضعف است، آنجا همان نقطه‌ای است که گفتیم و عمل نکردیم، اما شهید سلیمانی اگر پشت تریبون شعار می‌داد، عمل می‌کرد. اگر گفت داعش محو خواهد شد، تمام توانش را گذاشت تا داعش را محو کند اما چه می‌شود که ما نمی‌توانیم داعش‌های اقتصادی، فرهنگی و رانت‌خواری را در این کشور ریشه کن کنیم؟

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی شهیدی از جنس مردم بود و فقر را چشیده و آقازاده هیچ کسی نبود، گفت: این شهید بزرگوار از یکی از استان‌ها و شهرهای محروم کشور توانست خود را در ردیف سرداران صدر اسلام و در کنار بزرگانی همچون مالک‌اشتر قرار دهد.

رضایی با بیان اینکه تمام معادلات دنیا در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نشئت گرفته از تراوش ذهن انسانی است، گفت: آنچه خدواند از ما می‌خواهد انسانیت است که در وجود نازنین شهید سلیمانی تبلور پیدا می‌کرد. شهید سلیمانی به انسانیت انسان‌ها می‌نگریست و آنچه که دل او را به درد می‌آورد، ظلمی بود که بر یک جامعه روا می‌شد.

وی افزود: امروز با نوع نگاه انسانی به آن خلقتی که خداوند گفت اگر معادلات را رقم بزنیم در مواجهه با موضوعات مختلف قطعاً به نتایجی خواهیم رسید که در آن چیزی جز وحدت قلوب نخواهد بود. چیزی که امروز جامعه ما از آن رنج می‌برد این است که نمی‌توانیم در یک نقطه تمام داشته‌های خود را متمرکز کنیم و با تحریک دشمن دچار اختلافات ایضایی و بعضاً غیرحقیقی می‌شویم.

به گفته رضایی بزرگترین ثمره شهادت سردار سلیمانی این بود که همه کسانی که دل در گرو خداوند داشتند، زیر پرچم تابوت این شهید جمع شدند و این است که هر لحظه که از شهادتش می‌گذرد بر قداست این مرد بزرگ افزوده می‌شود. شهید سلیمانی همه افراد جامعه را با هر پوششی فرزند خود می‌دانست و کسی را با یک بهانه‌ای، وصله‌دار و جریانی و حاشیه‌نشین و گوشه‌نشین نمی‌کرد و از هر ظرفیتی برای اعتلای انقلاب و اسلام استفاده می‌کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینکه ما یک پازل کوچک از تاریخ هستیم؛ تاریخی که میلیون‌ها سال از آن می‌گذرد و ما یک نقطه بیش از آن نیستیم، گفت: باید بدانیم کجای تاریخ قرار داریم و قرار است نقش چه کسی را در تاریخ بازی کنیم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان