کد خبر: ۱۵۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۶ دی ۱۴۰۰
نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوا فضای سپاه:

بدون پایبندی به خون شهدا جامعه دچار خسارت بسیاری می شود

رضایی خطاب به همه اقشار جامعه و به خصوص مسئولین تاکید کرد: اگر پایبندی به خون شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت، مدافع امنیت، خون شهدای جنگ و جبهه و انقلاب وجود نداشته باشد، به جامعه خسارت بسیاری وارد می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام علی رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۵ دی ماه در مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای ۴هزار و ۶۰۰شهید ولایتمدار شیرازکه در حرم مطهر حضرت سید علأ الدین حسین(ع) با حضور ، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس و جمعی از خانواده معزز شهدا برگزار شد، در ابتدا به اهمیت جایگاه شهید وشهادت نزد خداوند اشاره کرد و گفت:خداوند در قرآن کریم می فرماید؛«کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده نیستند بلکه آنها زنده اند و در پیشگاه خدا رزق و روزی می‌خورند.»

وی در ادامه به سخنان شهید مطهری در مورد شهدا اشاره کرد و افزود: استاد مطهری ذکر کرده اند«برای شهید و شهادت اول بدن شهید برای خداوند گرامی است به کونه ای که بدن شهید غسل و کفن نیاز ندارد و خدادوند پیکر شهید را همانطور زخمیس و مجروح می پذیرد و در محشر نیز با همان لباس ظاهر میشود

رضایی ادامه داد: دومین مورد نشاط شهید است که نزد خداوند از اهمیت بسیاری برخوردارمی باشد و سوم خون شهید که دارای جایگاه و ارزش فراوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه پاسداران ادامه داد: این خون شهدا بود که باعث شد انقلاب به پیروزی برسد و اگر کسی بیاید و در مسیر پایمال کردن خون شهید قدم بر دارد، تمام انسانهای فعالی که در راستای اثبات خون شهید  قدم بر میدارند،اجازه نمی‌دهند که کسی خون شهدا را پایمال و در جامعه برای شهدا شبهه افکنی کند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مظلوم واقع شده اند، اظهار کرد: در اوایل حتی گفته نمی شد که این افراد در سوریه شهید شده‌اند و به آنها تهمت میزدند که به خاطر مال دنیا و کسب دلار به سوره رفته اند.

رضایی در ادامه خطاب به همه اقشار جامعه و به خصوص مسئولین تاکید کرد: اگر پایبندی به خون شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت، مدافع امنیت، خون شهدای  جنگ و جبهه و انقلاب وجود نداشته باشد، به جامعه خسارت بسیاری وارد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه پاسداران تصریح کرد: متاسفانه در برخی از دولتها به خون شهدا اهانت می شد، به طور مثال وزیر علوم دولت اصلاحات وقتی می‌خواستند شهیدی در دانشگاه دفن کنند، می گفت مگر دانشگاه قبرستان است  و این یعنی اهانت به جایگاه شهدا.

وی چهارمین مورد را حق شهید عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده در بیش از ۹۷ درصد از وصیتنامه شهدا اشاره شده که به ولایت فقیه پایبند باشید و در بیش از ۸۰ درصد وصیت نامه شهدا به مقابله  با استکبار توصیه شده و گفته اند هیچ وقت  در مقابل ظلم دشمن عقب‌نشینی نکنید و با دشمن سازش ممنوع است.

رضایی با بیان اینکه دولت روحانی و دولت اصلاحات این پیام ها را گرفت، اما عمل نکرد و نتیجه آن هم دید، اظهار کرد: اگر کسی حق شهدا را پایمال کند، هیچ حرمتی برایش وجود ندارد و فرقی نمی کند چه کسی باشد، چه عمامه به سر و چه فارغ التحصیل دانشگاه باشد؛ اگر شهدا نبودند آرامش در کشور ما وجود نداشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: انشالله روزی برسد که روحانی و دولت اصلاحات به محاکمه برسند و خسارتی که به مملکت رسانند و اهانتی که به اهل بیت و خون شهدا وارد کردند را پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر حاج قاسم سلیمانی نبود امنیت کشور ما تضمین نمی شد، افزود: مدافعان حرم و حاج قاسم آرامش را از خود گرفتند تا آرامش را به جامعه برگردانند، اگر اینها نبودند داعش به راحتی به کشور وارد می شد.

رضایی با اشاره به این نکته که ما در سرزمین دیگران با دشمنان جنگیدیم و پیروز شدیم، این مورد را یک افتخار برای کشورمان دانست و گفت:و این افتخار را حاج قاسم سلیمانیو شهدای مدافع حرم نصیب ما کردند.

این مقام مسئول در ادامه به چند جمله در خصوص شخصیت حاج قاسم اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مراسم تشییع پیکر این سردار بزرگ تا کنون در کشور بی نظیر بوده، چرا که این شخصیت چهل وچند سال از عمر خود را بابت خدمت به مردم گذاشته و برای خود هیچ چیزی نخواسته و همواره عمل، اخلاص و صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان