کد خبر: ۱۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

سوداگران بازار سکه نقره داغ شدند

سقوط آزاد قیمت جهانی طلا که از هفته گذشته آغاز شده بود، امروز (تا لحظه انتشار خبر) هم با کاهش 75دلاری ادامه یافت تا با پیش‌بینی افت شدید قیمت سکه سوداگران این بازار که انتظار قیمت‌های نجومی را داشتند، با ضررهای قابل توجه مواجه شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، قیمت جهانی طلا که در روزهای پایانی هفته گذشته با کاهش بیش از 150 دلاری مواجه شده بود و به مرز 1650 دلار رسید، با آغاز معاملات هفته جاری با کاهش 75 دلاری به 1575 دلار رسید.

با کاهش قیمت جهانی طلا طی روز جاری پیش بینی می شود قیمت سکه به مرز 530 تا 540 هزار تومان کاهش یابد و برآورد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر محقق شود.

روز گذشته پایگاه تخصصی کیتکو در یک نظرسنجی از 23 کارشناس بازار جهانی طلا اعلام کرده بود 12 نفر از این افراد معتقدند قیمت طلا طی هفته جاری افزایش می یابد و 10 نفر نیز کاهش قیمت ها را پیش بینی می کنند.

اگرچه برای بسیاری سخت است که با سقوط اخیر طلا دوباره قیمت این فلز گران‌بها افزایش یابد اما برخی تحلیلگران معتقدند چنانچه تاجران طلا به خرید این فلز گران روی بیاورند طلا دوباره با افزایش قیمت روبرو خواهد شد.

به عقیده برخی کاشناسان جهانی، اگرچه رقم فعلی از قیمت طلا در ابتدای سال 2011 حدود300 دلار بیشتر است اما به عقیده تحلیلگران هم اکنون شاهد نوعی حباب معکوس در بازار طلا هستیم و کاهش نزدیک به 200 دلاری قیمت طلا طی فقط چند روز اتفاقی غیرعادی و فاقد منطق تجاری است.

نظرات بینندگان