کد خبر: ۱۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۶ دی ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در فارس :

همه دستگاه ها باید کنار آموزش و پرورش باشند تا سند تحول بنیادین اجرایی شود

امام جمعه شیراز تصریح کرد: بنده وظیفه ی خود می دانم که هم خودمان همراه با آموزش و پرورش باشیم و حتی به استانداری، بسیج، نهاد خانواده، حوزه و دیگر مجموعه ها این مسئله را تاکید کنم تا سند تحول بنیادین اجرایی شود‌.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،  ایه الله لطف الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در فارس وامام جمعه شیراز امروز 15 دی ماه در بازدید و حضور سرزده از اداره کل آموزش و پرورش فارس هدف از این اقدام خود را اهمیت جایگاه معلم و تعلیم وتربیت عنوان کرد و گفت: همیشه خود را معلم میدانم وبه این مساله افتخار وتعلق خاطر دارم.

وی با اشاره به نقشه ی دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران، بیان کرد: باید با افزایش همدلی و اتحاد  در بین مردم، روحیه ی ما می توانیم را اشاعه و در عمل آن را نشان دهیم.

نماینده مقام معظم رهبری در فارس با اشاره به محور بودن آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت بیان کرد: جامعه نیاز به حرکت های گسترده ی همه جانبه ای دارد و در راس آن مسائل فرهنگی بوده که محور اصلی این حرکت را می توان آموزش و پرورش دانست.

آیت الله دژکام افزود: بنده وظیفه ی خود می دانم که هم خودمان همراه با آموزش و پرورش باشیم و حتی به استانداری، بسیج، نهاد خانواده، حوزه و دیگر مجموعه ها این مسئله را تاکید کنم  تا سند تحول بنیادین اجرایی شود‌.

امام جمعه شیرازدر ادامه با بیان اینکه این همراهی و هماهنگی بین مجموعه ها می تواند دشمنان را ناامید سازد، اظهار کرد: مجموعه ای در داخل آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات فرهنگیان ایجاد شود تا حقی از معلمین ضایع نشود .

وی با اشاره به اهمیت وظیفه ی واحد روابط عمومی گفت: یکی از فعالیت های مهمی که باید در دستور کارشان قرار دهند، ارتباط گیری و هماهنگ ساختن دیگران با اهداف مدیر مجموعه می باشد.

دژکام همچنین بر فعال سازی جلسات کمیته ی همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد.


محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش وپرورش فارس دراین دیدارگفت:حرکت ارزشمند حضور نماینده مقام معظم رهبری دراستان فارس وامام جمعه شیراز در محل اداره کل آموزش وپرورش فارس درس بزرگی برای مدیران آموزش وپرورش است و بارمسوولیت را سنگین تر خواهد کرد.

وی درادامه به بیان اهداف ومحور فعالیت خود پرداخت ومهمترین آن را اجرای با امید وباقوت سند تحول بنیادین آموزش وپرورش عنوان کرد.

عسکری ادامه داد: تمام تلاش خود را بر ایجاد فضایی ارام وهمدل در بین فرهنگیان قرار خواهد داد ودراین راستا تلاش دارم چتر آموزش وپرورش را به حدی گسترده کنم تا همه علاقمندان به تعلیم وتربیت دراستان در حوزه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی جایی درزیر این چتر داشته وبتواند به فعالیت بپردازند.

وی تکریم معلمین ودانش آموزان، حفظ حرمت و ارتباط نزدیک با آنها را به عنوان یکی از دیگر ازاولویت های کاری خود دانست و گفت: موضوع بومی سازی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را دردستور کار خود قرارداده ام.

این مقام مسئول بابیان اینکه دردیدار خود با وزیر آموزش وپرورش نیز گفته است معطل ماندن به اینکه ازتهران  درموضوعات مختلف سند تحول ، دستورالعمل هایی بیاید موجب تاخیر در فعالیت خواهد شد گفت: استان فارس سرشار از ظرفیت هایی هست که توان تهیه نسخه برای تمام کشور را دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عنوان اولویت دیگر خوداشاره کرد وگفت: باجدیدت با فرصت دادن به جوانان انقلابی باانگیزه به دنبال اجرای این بیانیه هستم.

عسکری گفت: اعتقاد دارم اجرایی وعملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به دنبال خود اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب را به همراه خواهد داشت.

وی اولویت دیگر خود را مساله برش استانی نقشه مهندسی کشور عنوان کرد و افزود: آموزش وپرورش با تمام توان به این مساله توجه خواهد کرد.

عسکری اضافه کرد: درحال تدوین دوره های ضمن خدمت برای همه فرهنگیان استان در خصوص همین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور هستیم

وی  در پایان توجه به نیازهای اساسی تعلیم وتربیت دانش آموزان را از دیگر اولویت های خود عنوان کرد و گفت: دراین راستا توجه به مساله عدالت تربیتی و آموزشی میتواند علی رغم وجود مشکلات اقتصادی کام همه  را شیرین کند وامیدواری را درانها توسعه دهد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان