کد خبر: ۱۵۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۷ دی ۱۴۰۰
رییس مجلس:

مسئولان پاسخ گوی مردم باشند/ با میدان دادن به جوانان و نخبگان مشکلات کشور حل خواهد شد

محمدباقر قالیباف ضمن شرکت در مراسم اجتماع بزرگ فاطمیون شهرستان کوار تاکید کرد: مسئولین پاسخ گوی مردم باشند و آن ها را در امور کشور مشارکت دهند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بهار کوار، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پنج شنبه ۱۶ دی ماه در طی ورود به شهرستان کوار با حضور در گلزار شهدای گمنام، به مقام شامخ شهدای کوار ادای احترام کرد. سپس با حضور در مراسم هفدهمین اجتماع بزرگ فاطمیون شهرستان کوار، دومین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی و گرامیداشت سردار محمودآبادی و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار واقع در مصلای نماز جمعه این شهرستان سخنرانی کرد.

قالیباف در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: افتخاری برای من است که در این شب جمعه و در روز شهادت و همچنین دومین سالگرد شهید سلیمانی در جمع شما حضور دارم و این مراسم به ذکر یاد و نام شهدا با این صفا و صمیمیت و گرمی شکل گرفته است. همچنین از تمام عزیزانی که بانی این مراسم هستند تقدیر و تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا مصداق سخن گهربار حضرت امام است که فرمودند همین محرم و صفر بوده که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: هم اکنون که با استاندار نیز صحبت می‌کردم گفته شد حتما یکایک مردمی که اینجا نشسته اند ده ها مشکل و گله مندی دارند که دغدغه هر ساعت و هر دقیقه آنهاست. ولی وقتی که مجلس، مجلس اهل بیت باشد و موضوع منطق شهید و انقلاب اسلامی است همه آنها کنار گذاشته می‌شود و همین منطق شما را به اینجا آورده است و همین منطق می تواند جلوی ظلم بایستد و عزت و افتخار بیافریند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که باور‌های مسئولان به منطق شهدا کم شده است، گفت: فاصله گرفتن از منطق شهدا سبب شکست در برابر مشکلات اقتصادی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، در حالی که باید باور داشته باشیم امروز در کشور ما با همین شرایط تحریمی، می‌توانیم ثبات و رشد اقتصادی داشته باشیم.

وی افزود: شک نکنید که همین منطق هم ما را بر مشکلات اقتصادیمان چیره خواهد کرد. این ظرفیت در کشور وجود دارد و با همین شرایط تحریمی مطمئنا میتوانیم شرایط ثبات اقتصادی و رشد دو یا سه درصدی اقتصادی داشته باشیم.

دکتر قالیباف از مشارکت حداکثری مردم کوار در هفدهمین اجتماع فاطمیون این شهرستان قدردانی کرد و گفت: مردم کوار نشان دادند دل داده فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند که می‌توان از این تاکید کرد که حل مشکلات به مسئولان برمی گردد و انقلابی و حزب الهی بودن، در گشودن گره از زندگی مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات فعلی کشور ضعف مسئولان اجرایی است، گفت: ما باید به حرف مردم گوش سپاریم و برای نظراتشان ارزش قائل شویم.

وی افزود: یکی از ویژگی های منحصر به فرد کشور ما وجود نخبگانی است که در این بخش بالاترین ظرفیت ها را دارند اما متاسفانه عملاً فرصتی برای ظهور و بروز استعدادهایشان نمی دهیم. کسانی که دنبال رانت هستند با مدیریت های غلط این فرصت ها را به جوان‌ها نمی‌دهند.

محمد باقر قالیباف ادامه داد: باید مردم عزیزمان را در امورات کشور مشارکت دهیم و مطمئن باشید که اگر چنین کنیم قطعاً مشکلات اقتصادی کشور در یک برنامه ۵ ساله به ثبات خواهد رسید. اگر اجازه رقابت بین سرمایه گذاران بخش خصوصی بدهیم قطعاً مشکلات کشور در این حوزه حل و فصل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی برحمایت همه جانبه برای شکوفایی استعداد جوانان و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: دولت باید با رفع موانع پیش روی کار آفرینان و سرمایه گذاران از نا امیدی و یاس آنان جلوگیری کند.

قالیباف گفت: همانطور که به افرادی همچون سلیمانی در دفاع مقدس میدان داده شد و استعدادهایش جوانه زد و دنیا در برابر اندیشه او سر تعظیم فرود آورد، اگر با منطق شهید و سنت الهی کشور را اداره کنیم و به جوانان میدان دهیم، با توجه به پیشرفت فنون نظامی، آموزش‌های سخت تر، مقاومت بیشتر، شجاعت بیشتر و تکنولوژی مدرن، می‌توان موفق شد.

وی با اشاره به صحبت های شهید سلیمانی در خصوص عدم امکانات از جمله کفش در سن 13الی 14 سالگی و کار کردن با پای برهنه در مزارعه عنوان کرد: چطور در سن 24 سالگی با منطق شهید این فرصت برای سلیمانی و سلیمانی‌ها فراهم شد که این استعداد در دوران دفاع مقدس آن گونه جوانه زند که وی به یک فرمانده لایق که همه ژنرال‌های دنیا در مقابل فکر و اندیشه و طراحی او سر تعظیم فرود می آورند، تبدیل شود.

در پایان مراسم نیز پس از اجرای برنامه مداحی و عزاداری، مردم مهمان سفره حضرت فاطمه(س) شدند.

برچسب ها: قالیباف ، کوار ، اقتصاد
نظرات بینندگان