کد خبر: ۱۵۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۷ دی ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

دولت و مجلس نترس می‌خواهیم/ بازگرداندن خداباوری به دنیا هدف اصلی انقلاب اسلامی است

آیت الله دژکام با اشاره به رهنمود های رهبر انقلاب گفت: گاهی مشاهده می‌کنیم برخی مسئولان جرأت ایجاد این تحولات را ندارند و آن دستورالعمل‌هایی را که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند بر روی زمین مانده است بنابراین ما دولت و مجلس نترس می‌خواهیم. آنچه که از نظر عقلی و منطقی و علمی باید انجام شود، باید انجام شود. شاید اولش سخت باشد اما قطعا آخرش گشایش و خیر و عزت است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۷ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: سخن ما در باب معنویت دینی و اسلامی به بحث توبه رسید که انسان اگر از درگاه خداوند متعال دور شده و فاصله گرفته با توبه می‌تواند دوباره مورد قبول خدای متعال قرار بگیرد.

وی با یادآوری فرمایشات حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه افزود: آن حضرت فرمودند قانون الهی این است که اگر کسی از یکسری گناهان توبه نکند و از دار دنیا برود، عذاب دامن‌گیر او می‌شود، برخی از گناهان ممکن است در صحنه قیامت آمرزیده شود ولی بعضی گناهان اینگونه نیست و در این زمینه امام علی(ع) ۵ گناه را نام بردند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به آیه ۳۱ سوره نساء «إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ...؛ اگر از گناهان بزرگى كه از آن[ها] نهى شده‏ ايد دورى گزينيد...» افزود: خدای متعال دراین سوره مبارکه و در این آیه این پنج گناه و گناهان دیگری که ممکن است همان حکم را داشته باشد یک جا نام آن‌ها را گناه کبیره گذاشته است و می‌فرماید اگر از گناهان کبیره اجتناب کنید بقیه گناهان را هم می‌بخشم، به شیطان می‌گوییم اگر هدف فریب دادن ما را داری ما سر توبه و انابه به درگاه خداوند می‌بریم حال اگر می‌توانی چاره کن، خدا طرف انسان است و طرف شیطان نیست زور شیطان به شما نمی‌رسد، البته اگر این مسیر را طی کنید.

بنابه گفته امام جمعه شیراز، همه ما باید تلاش کنیم که گناهان کبیره انجام ندهیم و نسبت به سایر گناهان هم استغفار کنیم، همانگونه که امام صادق(ع) می‌فرماید لا كبيرة مع الاستغفار وقتی کسی پشیمان شود البته در ته دل او آتشی روشن شود و دلش بسوزد و پشیمان شود گناهان کبیره هم دیده نمی‌شود و بخشیده می‌شود.

وی اظهار کرد: همین‌طور امام باقر(ع) می‌فرماید اگر کسی در قنوت نماز و یا بعد از نماز صبح یا بعد از نماز ۷۰ بار بگوید استغفرالله و اتوب الیه، گناهان او آمرزیده م‌ شود،  خداوند این قدر کار را آسان کرده تا ما ناامید نشویم و به درگاه او برگردیم و شیطان را ناامید کنیم چرا نامه سیاه را به درگاه خداوند ببریم همینجا کاری کنیم تا نامه ما سفید و نورانی باشد و بگویند در آن گناهی نیست،  توبه را به عنوان یک مقام از مقام عارفان تحصیل کنیم.

 آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام فاطمیه امسال میزبان ۱۵۰ شهید که تازه تفحص شده‌اند در شهرهای مختلف از جمله شیراز بودیم، به خطبه ۱۸۲ نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت:  شهدا قرآن خواندند و برای پیاده شدن قرآن زحمت کشیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر امروز از خدا و اسلام و مسلمانی نامی هست از برکت خون شهداست. این را ما مدیون امام و شهدا هستیم. اگر آن‌ها ایستادگی نکرده بودند اکنون این چیزها نبود. این شهدا مسیر تاریخ را تعیین کردند، خیال نکنید مسئله کمی است. در حالی که همه دنیا با خدا قهر بودند امام و شهدا آمدند و نام خدا و دین را مطرح کردند. مبادا اهداف انقلاب را صرفا به مسائل مادی گره بزنیم. هدف اصلی برگرداندن خداباوری به دنیا بود و خود آن‌ها اعتراف دارند که چنین شده است.

وی با بیان اینکه بحمد الهی کارهای بزرگی شده است و باید قدر دان این حرکت باشیم، گفت: امام علی(ع) می‌فرماید رمز موفقیت ما این بود که به رهبرشان اعتماد کرده و از او تبعیت کردند تا به هدف رسیدند. امروز مشکلاتی در جامعه ما وجود دارد که راه آن همین است که پیروی کنیم از رهبرمان تا به نتیجه برسیم. غیر از این راهی نیست.

آیت‌الله دژکام با یادآوری رهبر معظم انقلاب گفت: مگر معظم‌له نفرموده که راه حل ما در داخل و تکیه بر توان داخلی است. ۸ سال گذشته را ببینید. برخی از مسیر دیگری رفتند مشکلات را حل کنند که به نتیجه نرسیدند. بیاید به آنچه رهبر عظیم‌الشان می‌فرماید، اعتماد کنیم. گاهی مشاهده می‌کنیم برخی مسئولان جرأت ایجاد این تحولات را ندارند و آن دستورالعمل‌هایی را که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند بر روی زمین مانده است. دولت و مجلس نترس می‌خواهیم. آنچه که از نظر عقلی و منطقی و علمی باید انجام شود، باید انجام شود. شاید اولش سخت باشد اما قطعا آخرش گشایش و خیر و عزت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در پایان سخنان خود اظهار کرد: همانطور که مطالبه می‌کنیم، اعتماد هم به قوای سه گانه داریم و همکاری و همراهی هم می‌کنیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان