کد خبر: ۱۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

فرمانده سپاه عشایر فارس خواستار شد: تامین امنیت عشایران کوچ‌رو در فارس

منصور میرزائیان صبح امروز در همایش جامعه ولایت‌مدار عشایر که با حضور استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از مشکلات بزرگ جامعه عشایری امنیت عشایر در زمان کوچ است که باید این موضوع هرچه زودتر ساماندهی و تعیین تکلیف شود.
میرزائیان ادامه داد: برای تامین امنیت عشایر بهترین روش تقویت نیروهای بسیجی عشایر است که می‌شود با آن در تامین امنیت عشایر تاثیرگذار بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در حال حاضر هزاران بسیجی عشایر در استان فارس فعال هستند که می‌توانند در زمینه امنیت با برنامه‌ریزی منسجم وارد کار شوند.
در ادامه این مراسم مدیرکل امور عشایر استان فارس نیز در سخنانی بیان داشت: امروز استان فارس قطب عشایر کشور است و بخش بزرگی از تولیدات را تامین می‌کند
حبیبی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که عشایر فارس با آن رو به رو هستند عدم اجرای دقیق طرح ساماندهی عشایر است که اداره‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی موظف به اجرای آن هستند.
وی اضافه کرد: تنها اداره امور عشایر متولی جامعه عشایری نیست و اجرای بسیاری از طرح‌های مختلف عشایر نیازمند همکاری و هماهنگی اداره‌های دیگر متولی است.
مدیرکل امور عشایر استان فارس همچنین به دیگر مشکلات جامعه عشایری در استان فارس اشاره و از مهم‌ترین آن را کمبود آب آشامیدنی و آب برای دام‌ها و نداشتن امنیت در زمان کوچ عنوان و خاطرنشان کرد: از استاندار درخواست داریم به موضوع و مشکلات عشایر توجه داشته تا برخی از مشکلات عشایر برطرف شود.
در ادامه مشاور عالی امام جمعه شیراز نیز در سخنانی بیان داشت: عشایر همواره در طول سال‌های مختلف مدافع حق و حقیقت بوده‌اند.
حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس عشایر غیور استان فارس نقش بسزایی را ایفا کرده که این بر هیچ کس پوشیده نیست.
طاهری اذعان داشت: امروز تمام مسئولان وظیفه دارند به مشکلات و موانع موجود بر سر راه جامعه عشایری توجه کرده و در برطرف کردن آن تلاش کنند.

نظرات بینندگان