کد خبر: ۱۵۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۰
وزیر کشور:

بخش عمده آسیب سیلاب فارس در حوزه کشاورزی و دامپروری است/ جبران آسیب‌های وارد شده به سیل زدگان فارس

وحیدی گفت: در میان گزارش خسارات به سیل زدگان بخشی عظیمی در حوزه کشاورزی و تلف شدن دام‌ها، خسارت به باغ و زراعت و شیلات و چاه‌های کشاورزی مردم بوده که این مهم باید به طور دقیق و ویژه در دستور قرار گیرد و مکانیسم‌ها و شرایط لازم برای جبران این خسارات سنگین باید با فوریت و شتاب بیشتری انجام شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، احمد وحیدی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان لامرد فارس گفت: همه نهاد‌ها، سازمان‌ها و گروه‌های مختلف مردمی، سپاه، بسیج، بنیاد‌های مستضعفان، برکت و علوی، هلال احمر و نیرو‌های راهداری، راهسازی و شهرداری‌ها هم اینک در مناطق سیل زده و با قوت پای کار و در کنار مردم هستند.

وی گفت: مرحله نخست پشتیبانی‌ها که همان تخلیه آب از منازل، رساندن اقلام خوراکی، پوشاک و یا ایجاد اردوگاه‌های اسکان موقت در مناطق سیل زده و بحرانی بود انجام شده و در گام بعدی بازتوانی سیل زدگان و ارزیابی دقیق از میزان خسارات در بخش‌های گوناگون است که این کار نیز باید با شتاب بیشتری انجام شود.

وحیدی با اشاره به تلفات مخاطرات طبیعی اظهار کرد: سیل، زلزله، مخاطرات طبیعی و این گونه مصیبت‌ها اگرچه سنگین، عمیق و دردناک است اما روی دیگر آن که در حقیقت ایجاد حس همبستگی و همیاری در میان ملت و همگرایی بیشتر دولت با مردم و ایجاد هماهنگی‌های منظم بین بخشی از جنبه‌های مثبت این اتفاقات است.

بنابه گفته وزیر کشور، در میان گزارش خسارات به سیل زدگان بخشی عظیمی در حوزه کشاورزی و تلف شدن دام‌ها، خسارت به باغ و زراعت و شیلات و چاه‌های کشاورزی مردم بوده که این مهم باید به طور دقیق و ویژه در دستور قرار گیرد و مکانیسم‌ها و شرایط لازم برای جبران این خسارات سنگین باید با فوریت و شتاب بیشتری انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت تامین آب شرب سالم و مساله بهداشت عمومی در مناطق سیل زده و نیز تامین امنیت مردم در این شرایط تاکید کرد.

وحیدی گفت: دولت تا زمان تصویب و اختصاص بودجه در جلسه هیات دولت، مبلغی را نیز به صورت تنخواه و اعتباراتی را بر اساس مواد و ظرفیت‌های قانونی از جمله ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران برای مناطق سیل زده پیش بینی کرده و دستگاه‌ها و به ویژه استانداران باید راه‌های قانونی برای هزینه کرد و تلاش برای جذب این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

وزیر کشور گفت: استفاده از ظرفیت و توان بخش‌های غیردولتی و شرکت‌ها و نهاد‌های قدرتمند دارای امکانات لجستیکی و ماشین آلات و نیروی انسانی و دیگر ظرفیت‌های مادی باید در اولویت مسئولان امر در مناطق سیل زده قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود همکاری تمامی نهاد ها را مورد توجه و اشاره قرار داد و گفت: سازمان‌هایی همچون بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، گروه‌های جهادی و بسیج می‌توانند برای رفع چالش‌ها و کمک به سیل زدگان در کنار مردم و دولت باشند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان