کد خبر: ۱۵۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۸ دی ۱۴۰۰
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس خبرداد:

خدمات رسانی ۸۰ گروه جهادی به دو هزار خانواده سیل زده جنوب فارس

قزل سفلی تعداد جهادگران فعال در مناطق سیل زده جنوب فارس را ۸۰ گروه عنوان کرد که به ۲۲۰۰ خانوار مناطق خسارت دیده شهرستان های مهر، لامردف لارستان و .. خدمات رسانی کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل قزل سفلی در خصوص خدمات ارائه شده به مردم سیل زده جنوب فارس در چند روز گذشته ، اظهار داشت: اولین بخش خدمات رسانی مربوط به همان آغاز بارندگی ها و مخصوصا آن ساعات شب دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰ بود که تقریباً بعد از نماز مغرب بارندگی در شهرستان های مهر، لامرد و لارستان شدت گرفت و خوشبختانه چون از قبل گروه های جهادی آمادگی لازم را داشتند و در قالب گروه‌های واکنش سریع در قالب تقسیمات کشوری مانند شهرستان ها ، بخش ها و مناطق سازماندهی شده بودند همزمان با بارش باران اقدام به کمک رسانی کردند. خوشبختانه بنا بر گزارشات که ما دریافت کردیم این اقدامات گروه های جهادی واکنش سریع بسیار موثر بوده و در نجات و کمک رسانی به مردم بویژه روستائیان و عشایر موفق بوده اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی خدمت رسانی در جنوب فارس افزود: بخش دوم اقدامات گروه‌های جهادی بلافاصله بعد از فروکش کردن باران اغاز شد و با توجه به طغیان رودخانه ها و و ایجاد سیل خدمات رسانی همچنان ادامه دارد و  از آن جایی که در شهرستان مهر چهار منطقه از جمله شهر وراوی ، خوزی ، روستای نورآباد و روستای چارگزی  و در لامرد نیز بخش مرکزی این شهرستان همچون اشکنان، علامرودشت، آورز ، چارورز و روستای کیزا و در شهرستان لارستان نیز مناطق صحرای باغ، عماد شهر، بنارویه و علاوه بر اینها بخش بیرم نیز دچار خسارات شده بود. جهادگران از ابتدای این بحران شروع به امدادرسانی کردند و در کنار مردم بودند اقدامات اولیه که انجام شد بیشتر مربوط به تخلیه آب و گل از واحد‌های مسکونی، تجاری، مغازه ها ، معابر، ادارات، مدارس و مساجد بود و تلاش بر آن بود که مردم به خانه هایشان برگردند.

این مقام مسئول در خصوص میزان خسارت وارد شده در این مناطق گفت: طبق برآوردهایی که دستگاه‌های مربوطه انجام دادند متاسفانه در این روزها بیش از ۲ هزار منزل مسکونی خسارت دیده اند  و بیش از ۸ هزار نفر آسیب دیده اند و بیش از ۲۲۰۰  خانوار هم درگیر این مشکل شده بودند همچنین برخی از راه ها و پل های مواصلاتی و بخشی از تاسیسات گاز و آب و برق این بخش ها نیز خسارت دیده بودند.

خدمات رسانی ۸۰ گروه جهادی به دو هزار خانواده سیل زده جنوب فارس

وی تهیه بسته های معیشتی برای خانوارها را از دیگر خدمات ارائه شده عنوان کرد و بیان داشت: خدمات گروه های جهادی از یکشنبه شب  تا بعد از ظهر جمعه ادامه داشت و در مرحله اول تلاش ها بر این بود تا مردم به خانه های خود برگردند و گل و لای از منازل و معابر جمع آوری شود خو شبختانه در همه بخش ها اکثر خانواده ها به خانه های خود برگشته اند و اگر منزلی خسارت سنگینی در بر داشته با کمک دستگاه های مربوطه اسکان موقت برای آنها فراهم شده است. در این چند روز تلاش شد تا توسط گروه‌های جهادی بسته های معیشتی برای سیل زدگان تهیه و توزیع کنند و در واقع تعداد این کمک ها بالغ بر ۳ هزار بسته بود همچنین تعدادی چادر و پتو جهت اسکان موقت مهیا گردید و علاوه بر توزیع  گوشت گرم، کنسرو ، آب معدنی و ... ، بیش از ۴ هزار پرس غذای گرم تقسیم شد و بخشی از ابزارهای لازم مثل چکمه، کف کش و لجن کش با همکاری برخی از مجموعه‌ها مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای گروه های جهادی فعال در مناطق سیل زده تهیه شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به تهیه آمار از خسارات وارده به اسباب و اثاثیه منازل، زیرساخت های شهری، دام،طیور و کشاورزی منطقه جهت استفاده از سایر ظرفیت ها و انتقال به نهادهای ذیربط، گفت: طبق بررسی ها و گزارش های دریافتی بیش از ۸۰ گروه جهادی به استعداد ۱۲۰۰ نفر در این مدت مشغول امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب فارس بودند و سازمان بسیج سازندگی با همکاری گروه های جهادی این آمادگی را دارد تا در مناطقی که  دچار آسیب دیدگی بیشتری شدند با کمک دستگاه های مربوطه اقدام به ساخت یا ترمیم مسکن سیل زدگان نماید.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان