کد خبر: ۱۵۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۰ دی ۱۴۰۰
مدیرکل کمیته امداد استان فارس:

بیش از ۵۰۰ واحد مسکن مددجویان در سیل استان فارس دچار آسیب شد

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: در سیل هفته گذشته در استان فارس، ۵۲۴ واحد مسکن مددجویان از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس با تشریح عملکرد این نهاد در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان افزود: در اثر این سیل ۸۶ واحد مسکن خانواده‌های تحت حمایت از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دید و به ۱۴۲ واحد نیز بین ۴۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد شد.
 
وی ادامه داد: همچنین ۲۹۶ واحد مسکن مددجویان استان بین ۱۰ تا ۴۰ درصد خسارت دید که تعمیرات و بازسازی این واحدها با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته است.
 
بذرافشان با اشاره به خسارت سیل به لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه حدود ۷۰۰ قلم از لوازم ضروری زندگی مددجویان شامل یخچال، کولر، آبگرمکن، اجاق گاز و ماشین لباسشویی مددجویان دچار آسیب شده که با کمک خیران و مردم نیکوکار، تامین این اقلام برای خانواده‌های نیازمند پیگیری می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه اسکان اضطراری تمام مددجویان سیل‌زده انجام شده است، اضافه کرد: با همکاری هلال‌احمر به تعداد مورد نیاز چادر برای اسکان در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است.
 
وی از توزیع پتو و لوازم گرمایشی برای مددجویان سیل‌زده خبر داد و گفت: همچنین بسته‌های معیشتی و اقلام خوراکی در سریع‌ترین زمان ممکن به این خانواده‌ها ارائه شده است.
 
بذرافشان با بیان اینکه معیشت بسیاری از این خانواده‌های سیل‌زده برپایه دامداری و دامپروری است، افزود: حدود ۳۵۰ مورد تلفات دام سبک و سنگین و ۹۴ مورد تخریب محل نگهداری دام نیز دچار خسارت شده است.
 
شایان ذکر است براساس مصوبه دولت و همکاری نهادها، علاوه بر ارائه ۲۰۰ میلیارد تومان برای ارائه کمک فوری به سیل‌زدگان چهار استان فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از سوی دولت، تامین سیمان رایگان برای بازسازی منازل آسیب‌دیده از سوی بنیاد مستضعفان انجام خواهد شد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد تامین معیشت خانواده‌های سیل‌زده را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان