کد خبر: ۱۵۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۰ دی ۱۴۰۰
مدیر حوزه علمیه فارس:

استحاله فرهنگی در جامعه تمامی تمرکز دشمن است

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: در جامعه امروز که دشمن همه تمرکز خود را برای استحاله فرهنگی گذاشته است، همه ما وظیفه داریم ظرفیت‌های فرهنگی را کشف کنیم و به فعالیت برسانیم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ۳۱۳ که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه مائده اظهار کرد: تعاون یعنی معاونت گروهی، یاری رساندن گروهی، پشت هم بودن و به هم کمک کردن، خدای متعال با صیغه امر فرمان به آن داده است، اما برای کار بد نباید همدیگر را یاری کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: ایمان به خدا در مرحله اول و در مرحله دوم اهل عمل صالح است، عمل صالحی که منهای ایمان باشد مصداق بِر نیست، تقوا جنبه سلبی دارد، یعنی بر مراقبت از همدیگر در مقابل ارتکاب گناهان همدیگر را یاری کنید.

به گفته عضو شورای حوزه علمیه فارس، رهاورد نگاه دین گریزی در تمدن غربی ترویج روحیه فرد گرایی شده است، به این معنا که هر شخص برای خودش آن چیز را می‌خواهد، ترویج فرد گرایی این است که تعاملات بشر را از میان ببرد، فرهنگ اسلام اینگونه نیست در عین حالی که بر عدم دخالت تجسس دیگران تاکید دارد روحیه تعاون را گسترش می‌دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس عنوان کرد: دولت با همیاری نمی‌تواند به اهداف خدماتی داشته باشد، از این رو روحیه تعاون را باید زنده کرد، همچنین برای فعالیت‌های جهادی نیز باید روحیه تعاون را گسترش داد، در جامعه امروز که دشمن همه تمرکز خود را برای استحاله فرهنگی گذاشته است، همه ما وظیفه داریم ظرفیت‌های فرهنگی را کشف کنیم و به فعالیت برسانید.

مدیر حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت‌های تربیتی دیگر فقط مساجد نیستند، امروز ظرفیت‌های تربیتی فقط هیئات نیستند، آموزش و پرورش یک ظرفیت بزرگ است، کانون خانواده یک ظرفیت جدید است که باید کشف، شود با طرح ۳۱۳ باید به دنبال کشور ظرفیت‌های جدید شد.

گزارش‌های مبلغان امید بخش است

حجت الاسلام طاهری، مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشو هم به اجرای طرح ۳۱۳ اشاره و اظهار کرد: یک مبلغ بنا دارد در طول ۵ ماه با ۵ خانواده ارتباط بگیرد و مشکل آنان را حل کند، اگر شناسایی کرد و رفت و یک مبلغ دیگر بیاید برطرف کردن مشکل رقم نمی‌خورد، اما با اجرای طرح ۳۱۳ در ۵ ماه این کار صورت می‌گیرد.

وی ضمن توصیه به مبلغین، بیان کرد: یکی از آثار و برکات طرح ۳۱۳ این است که گزارش‌ها در سیستم ثبت شد، گزارش‌های مبلغان امید بخش است، همچنین توصیه می‌کنیم که در تبلیغ مبلغان همسران خود را نیز به مکان تبلیغ ببرند.

مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه گزارشات مبلغان موجب گرفتن تصمیم درست می‌شود، عنوان کرد: فعالیت مبلغان امید بخش است و در صورت اینکه گزارشات از سوی مبلغان ثبت شود موجب گرفتن تصمیمات درست می‌شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان