کد خبر: ۱۵۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

حضور سه پزشک شیرازی در میان پر استنادترین پژوهشگران جهان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: سه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پرشکی شیراز به فهرست پژوهشگران پُر استناد یک درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۱ میلادی پیوستند.
به گزارش شیرازه، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از موفقیت سه عضو هیات علمی این دانشگاه در پیوستن به فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا، در سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

دکتر «مهتاب معمارپور» اعلام کرد: دکتر «یونس قاسمی» در رشته بیوتکنولوژی دارویی در می ۲۰۲۱ میلادی، دکتر «علی اکبر اسدی پویا» رشته صرع در جولای ۲۰۲۱ میلادی و دکتر «امیدرضا فیروزی» در رشته فارماکولوژی در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی، سه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند که موفق به قرار گرفتن در فهرست پژوهشگران پُر استناد یک درصد برتر دنیا در سال گذشته میلادی شدند.

وی توضیح داد: فهرست پژوهشگران پُر استناد یک درصد برتر، گزارشی از پژوهشگران پُر استناد دنیا در ۲۲ حوزه موضوعی علوم در پایگاه شاخص ­های اساسی علم «ESI» و در بازه زمانی ۱۰ ساله است.

دکتر معمارپور ادامه داد: پژوهشگران در هر رشته بر اساس تعداد استناد‌هایی که دریافت کرده ­اند، مرتب سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی «ESI»، به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می­ شوند.

وی معیار انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر را تعداد استناد­های انجام شده به تولیدات علمی آن‌ها عنوان کرد و گفت: بر همین اساس، پژوهشگرانی که توانسته­ اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در ۱۰ سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین ­المللی دست یابند، در دسته پژوهشگران پُر استناد یک درصد برتر دنیا قرار می­ گیرند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان