کد خبر: ۱۵۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۲۱ دی ۱۴۰۰
استاندار فارس در جلسه قرارگاه آبادانی و پیشرفت استان:

جلوگیری از مهاجرت هدف اصلی فعالیت های محرومیت زدایی است

ایمانیه با بیان اینکه هدف اصلی از فعالیت های محرومیت زدایی، جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها است، گفت: اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد شاهد گسترش بی رویه شهرها و حاشیه نشینی و در نهایت خالی از جمعیت شدن روستاها خواهیم بود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد هادی ایمانیه در جلسه قرارگاه آبادانی و پیشرفت استان با بیان اینکه مشکل اشتغال و معیشت و مسکن از جمله دلایل اصلی مهاجرت از روستاها محسوب می‌شود، اظهارداشت: باید به صورت همزمان با ایجاد مجتمع های مسکونی روستایی و زمینه سازی برای گسترش اشتغال های متناسب با فضای روستاها زمینه پابندی افراد به روستاها و حتی مهاجرت معکوس را فراهم کنیم

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی استان نباید از هیچ استان دیگری کمتر باشد، گفت: باید با عقد تفاهم نامه با نهادهایی همچون بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و ...بخشی از اعتبارات مورد نیاز تکمیل طرح های محرومیت زدایی را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه مجامع خیرین فعالیت های قابل توجهی داشته است، ادامه داد: با عقد تفاهم‌نامه با مجامع خیرین در بحث سلامت، مدرسه سازی و تامین مسکن، به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با دولت، زمینه اجرای طرح های محرومیت زدایی را بیش از گذشته فراهم کنیم.

ایمانیه با تاکید بر اینکه در ساخت طرح های ویژه محرومین باید بالاترین سطح کیفیت را لحاظ کنیم، اظهارداشت: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات سیل نیز می توان برای تقویت پروژه های محرومیت زدایی استفاده کرد.

گفتنی است کارگروه بسیج سازندگی استان فارس با ارتقا به قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی به ریاست استاندار فارس، جانشینی فرمانده سپاه فجر استان، دبیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیر اجرایی رئیس بسیج سازندگی استان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و حاکمیتی به موضوع محرومیت زدایی در سطح استان فارس می پردازد.

در این قرارگاه کمیته عمرانی و زیرساختی با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی و کمیته توسعه اقتصادی با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی فعالیت خواهند کرد.
همچنین مقرر شد مباحث محرومیت زدایی در سطح استان فارس با محوریت قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و در سطح شیراز با محوریت قرارگاه احمدبن موسی (ع) پیگیری شود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان